וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים מדר סירב להיכנס בגארבג' טיים: "בחלונות הבאים הוא יקבל הזדמנות"

25.2.2020 / 7:34

עודד קטש הבליג על מיני תקרית עם הרכז הצעיר, התפרצות הקורונה באיטליה עלולה להשפיע על המשך העונה של גל מקל, וג'ייק כהן הציב מראה למתנגדי המתאזרחים. נבחרת ישראל סגרה את חלון מוקדמות היורובאסקט במאזן מושלם ואופטימי

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

עיקרי הדברים

- ים מדר סירב להיכנס בגארבג' טיים

- אבדיה הבריק מעמדת הסקנד גארד בנבחרת

- ג'ייק כהן עקץ את מתנגדי המתאזרחים

1. מדיניות ההכלה של קטש

שתי דקות וחצי לסיום המשחק נגד רומניה, כשניצחונה של ישראל הובטח והחלון הראשון של מוקדמות היורובאסקט עמד להיסגר, סימן עודד קטש לים מדר להיכנס. הרכז הצעיר של הפועל תל אביב אמור היה לעלות להופעת הבכורה שלו בנבחרת, אבל סירב וסימן למאמן שהוא מעדיף להישאר על הספסל.

התקרית חוסלה עוד בטרם הפכה לתקרית של ממש: קטש הסתובב בחזרה לעבר הפרקט והמשיך לנהל את המשחק; עוזרו דרור כהן ניגש למדר, שוחח איתו שניות ספורות ונפרד ממנו בכִיף ידידותי.

"אם מישהו לא משחק, זה לא אומר שהוא פחות טוב", השיב מאמן הנבחרת, כשנשאל על אי שיתופו של מדר בניצחונות על פולין ורומניה. "לים יהיו עוד המון משחקים בנבחרת, והתרומה שלו תהיה אדירה. העתיד עוד לפניו. היה לנו חשוב שהוא יהיה חלק מאיתנו בחלון הזה. אין לי ספק שבחלונות הבאים הוא יקבל יותר הזדמנויות, וגם יעזור לנו".

שחקני נבחרת ישראל בכדורסל תמיר בלאט, ים מדר. FIBA, אתר רשמי
מדוע סירב להיכנס? ים מדר/אתר רשמי, FIBA

2. האיטלקים לא מרוצים

הכחולים-לבנים התפזרו אמש (שני) איש איש לדרכו, כשהם אוחזים במאזן 0:2 וצועדים בראש בית א', ויתראו שוב במשחק הביתי נגד ספרד ב-27 בנובמבר. ישראל היא אחת משבע נבחרות שסיימו את החלון הזה ללא הפסד, ואפשר להעריך בזהירות שכל אחת מהן תהיה באליפות אירופה בקיץ 2021.

לא מעט דברים ישתנו עד המפגש הבא. דני אבדיה ייבחר בדראפט ויחל ככל הנראה את קריירת ה-NBA שלו, מדר יהיה אחרי קמפיין נוסף בעתודה, לגיא פניני ימלאו כבר 37 ורבים מהשחקנים יסיימו חוזים ויחליפו קבוצות. דבר אחד צפוי להישאר בעינו: הבעייתיות בשיטה של פיב"א, שבחסותה סיימו הנבחרות שבוע אימונים ומשחקים בודד בתוך שנה ותשעה חודשים.

מי שמצוי בחוסר ודאות כבר עכשיו הוא גל מקל. הקפטן, ששיחק בחודשים האחרונים תוך כדי התמודדות עם פציעה טורדנית, הופיע לחלון המוקדמות חרף העובדה שקבוצתו רג'ו אמיליה הביעה את התנגדותה לכך. מדובר בהמשכה של סאגה סביב מצבו הבריאותי: מקל עבר לאחרונה סדרת טיפולים באירלנד, אליה טס במיוחד, והשתתפותו במשחקי הנבחרת עמדה בניגוד להודעה הרשמית שפירסמה הקבוצה ב-25 בינואר, ולפיה הוא "מושבת לחמישה שבועות לכל הפחות".

מקל אמור לחזור מחר לאימונים באיטליה, אבל כעת המצב אינו ברור בגלל נסיבות אחרות. מחזור הליגה הקרוב צפוי להתבטל בגלל משבר הקורונה, והמחוזות שבהם התפרץ הנגיף נמצאים בסמוך לרג'ו אמיליה.

שחקן נבחרת ישראל בכדורסל דני אבדיה. קובי אליהו
הביא את הכישרון שלו גם לנבחרת. דני אבדיה/קובי אליהו

3. להתראות מתישהו, אבדיה

את ההצגה בדרייב אין גנב אבדיה. תלמידי הישיבה התיכונית מגבעת שמואל, שהובילו את גוש העידוד באולם בדרך לזכייתה של נבחרת העתודה באליפות אירופה אשתקד, עלו לנבחרת הבוגרת וקיבלו הזמנות גם למשחק אתמול. אבדיה, הגיבור שלהם מהקיץ, זכה גם הפעם לאהבת הקהל, יותר מכל שחקן אחר.

אלה לא רק הנתונים הסטטיסטיים היבשים (והמרשימים) שהעמיד בהופעתו הרשמית השלישית: 21 נקודות, שמונה ריבאונדים ומדד 25 ב-24 דקות. בניגוד ליאניס ספרופולוס, שמעלה את אבדיה בדרך כלל כסמול פורוורד, קטש השתמש בו בעמדת הסקנד גארד ונהנה מיתרון הגובה ומהעדיפות הפיזית שהיו לו נגד כל שומר; הכוכב העולה הכניס איתו אנרגיות, מוביליות והרבה מהירות לשטף ההתקפי של הנבחרת.

לאור חוסר הסינכרון בין לוחות הזמנים של פיב"א לבין אלו של היורוליג וה-NBA, לא מן הנמנע שאבדיה ילבש שוב את המדים הלאומיים רק ביורובאסקט עצמו; קשה להעריך מתי ישחק שוב עם ישראל בישראל.

שחקן נבחרת ישראל ג'ייק כהן. קובי אליהו
חגג על הרומנים. ג'ייק כהן/קובי אליהו

4. "החוקים כלפינו רעים"

ישראל נהנתה מיתרון עצום בזכות אבדיה וג'ייק כהן, שהצטרפו לנבחרת פחות מ-24 שעות אחרי שניצחו עם מכבי תל אביב בוולנסיה. השניים דורגו אמש ראשונים בנקודות (21 ו-17), בריבאונדים (8 ו-4) ובמדד (25 ו-16).

לא מדובר בנקודה מובנת מאליה. אחרי שהסגל המשני של סלובניה הודח במוקדמות גביע העולם, ומנע מלוקה דונצ'יץ' השתתפות בטורניר הגמר, נקלעה טורקיה לצרה צרורה. אף שקיבלה מאנאדולו אפס ומפנרבחצ'ה את מליח מחמוטוגלו, סרטאק שאנלי ודאוש בלבאי, היא ספגה שני הפסדים בחלון (להולנד ולשבדיה) ונמצאת בסכנת הדחה, כשבחלון הבא ממתין לה משחק חוץ קשה בקרואטיה.

באופן סמלי, שני הכוכבים הראשיים בישראל היו מתאזרח אחד (כהן) ובנו של מתאזרח אחר (אבדיה). כהן, שמופיע במדים הלאומיים על תקן שחקן מקומי לכל דבר, הציב תמונת מראה ועקץ את חוקי מנהלת הליגה. "אני מתאזרח, וכמוני גם טי.ג'יי קליין. החוקים כלפינו רעים, ואני מתנגד להם. אין לכם עוד שאלות לשאול על שחקנים שגדלו כאן?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully