פביאן רואיס שחקן נאפולי. GettyImages
פביאן רואיס שחקן נאפולי/GettyImages

הקלאסיקו של החלון

25.2.2020 / 13:00

קיקה סטיין, שמנע מברצלונה לרכוש את פביאן רואיס במיליון יורו ב-2017, יכול להיות האס שיטרוף את הקלפים אחרי הסיכום הראשוני עם ריאל. עד פתיחת המכרז בקיץ, הקשר מנסה להצדיק את ההייפ במדי נאפולי ומאיים עם השמאלית שלו על בארסה בליגת האלופות

פביאן רואיס יכול היה להגיע הערב (שלישי, 22:00, ספורט 5) לסן פאולו של נאפולי כשחקן ברצלונה. למעשה, המאמן הנוכחי של בארסה הוא זה שמנע את האפשרות הזו.

כאשר קיקה סטיין הגיע לבטיס בקיץ 2017, הוא נדרש לקבל החלטה בנוגע לשחקנים שחזרו מהשאלה. אימון אחד הספיק לו כדי לקבוע שפביאן, שזה עתה סיים חצי עונה באלצ'ה וירד איתה לליגה השלישית, לא הולך לשום מקום. "ברצלונה רצתה לשלם מיליון יורו כדי לקחת אותו לקבוצת המילואים, ואני הטלתי וטו על העסקה", העיד סטיין בראיון ל"מארקה" בקיץ שעבר. "מיד כשהגעתי מלאס פלמאס זיהיתי את הפוטנציאל והחלטתי שמקומו בסגל. יש לו רצון עז ללמוד וטווח שיפור גדול עוד יותר. נאפולי קנתה אותו ב-30 מיליון יורו, אבל אם היה נשאר עוד שנה אז בטיס הייתה מקבלת 60 מיליון".

ועכשיו אותו סטיין עשוי להיות האיש שיגרום לפביאן (השם הפרטי הוא זה שמופיע על גב החולצה) להגיע לברצלונה בקיץ הבא, רק תמורת 80-90 מיליון יורו. לשם כך, המאמן קודם כל צריך לעבור את נאפולי בשמינית גמר ליגת האלופות, לשמור על התפקיד גם בקיץ ולנצח את ריאל מדריד. לאו דווקא בקלאסיקו בראשון הקרוב, אלא במאבק על שירותיו של הספרדי הכי מבוקש בשוק.

שחקן נאפולי, פביאן רואיס. GettyImages
הספרדי הכי חם בשוק. פביאן רואיס לאחר השער לרשת ברשיה ביום שישי/GettyImages

פביאן רואיס בן ה-23 נולד וגדל בעיר לוס פלאסיוס (כ-38 אלף תושבים) הנמצאת באזור סביליה. ילד משכונה צנועה, בן למשפחה עובדת, שסבל כמו לא מעט כדורגלנים צעירים מעיכוב בגדילה. בגיל 8 התחיל את דרכו בקבוצות הילדים של בטיס, התקדם בהדרגה וב-2014 ערך את הופעת הבכורה בבוגרים, בעונת העלייה בחזרה ללה ליגה. הוא הספיק לרשום 16 הופעות בליגה הבכירה במהלך עונה וחצי בהן התנדנד בין קבוצת הבוגרים למילואים, ואת שער הבכורה כבש בכלל במדי אלצ'ה בליגה השנייה ב-2017. ואז הגיע סטיין.

המעריץ הכי מושבע של יוהאן קרויף הבטיח לבנות קבוצה מהנה בצד הירוק של סביליה, וזיהה דווקא בשחקן הבית השולי את האלמנטים המתאימים לסגנון שלו. סטיין התלהב מהנגיעה האלגנטית בכדור, מראיית המשחק של הקשר הגבוה (1.89 מ'), מרגל שמאל הקטלנית ומהיכולת לשנות את קצב המשחק ולאייש מגוון תפקידים בקישור. הוא גרם לאוהד בטיס שהעריץ שחקני כנף של המועדון כמו חואקין וקאפי, להתמקד בניסיון להידמות לצ'אבי.

את הבכורה בליגה אצל המאמן החדש ערך רואיס כמחליף בהפסד לברצלונה במחזור הפתיחה של עונת 2017/18, ובמחזור הרביעי כבר הפך לשחקן הרכב והציג יכולת מרשימה ב-0:1 על ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו. לאחר מכן הגיעו שער בכורה וגם בישול ברביעייה לרשת לבנטה ועוד שני אסיסטים ב-4:4 המסעיר מול ריאל סוסיאדד. מעמדו של הילד מלוס פלאסיוס כבר לא הוטל בספק. בינואר 2018 חוזהו הוארך עד קיץ 2023, ובסוף אפריל הוא כבש את השער שהבטיח לבטיקוס את הכרטיס לליגה האירופית. את הוענה הוא סיים עם שלושה כיבושים ושישה בישולים ב-34 משחקי ליגה, וזה הספיק לנאפולי כדי לנצל את סעיף השחרור שעמד על 30 מיליון יורו ולהביאו לאיטליה.

פביאן רואיס במדי בטיס בין סרג'יו בוסקטס לבין ליאונל מסי שחקני ברצלונה. GettyImages
את הבכורה אצל קיקה סטיין עשה מול ברצלונה. פביאן רואיס בין סרג'יו בוסקטס לליאונל מסי/GettyImages

קרלו אנצ'לוטי לא זרק את רואיס ישר למערכה. במשחקים הראשונים בסרייה A הוא עוד ישב על הספסל ורק במחזור השישי שותף לראשונה, אם כי בליגת האלופות פתח בכל ששת המשחקים בשלב הבתים ושיחק בעיקר כקשר שמאלי. בליגה הוא נע בין כמה תפקידים בקישור והבקיע בשלושה משחקי חוץ ברצף (ניצחונות על אודינזה, גנואה ואטאלנטה). החיבור בין השניים עבד נהדר, הספרדי היה בין המצטיינים של נאפולי לאורך העונה והוא קינח עם הצגה נפלאה שכללה צמד ובישול ב-1:4 על אינטר במחזור הלפני אחרון. ובכושר כזה, מי צריך חופש?

בזמן שרבים מחבריו היו עמוק בפגרת הקיץ, רואיס ערך בתחילת יוני שתי הופעות בכורה במדי נבחרת ספרד הבוגרת. מיד לאחר שפתח לראשונה בהרכב לה רוחה וגם בישל את השער האחרון ב-0:3 על שבדיה בברנבאו, כבר הצטרף לסגל הנבחרת הצעירה ביורו באיטליה. הטורניר הזה הבליט את הקשר כשם החם של הכדורגל הספרדי, וזה כשלצדו כישרונות כמו דני אולמו, דני סבאיוס, פאבלו פורנאלס ומיקל אויארסבאל. רואיס כבש גם בניצחון בגמר מול גרמניה, נבחר לשחקן המצטיין של האליפות ולמעשה נתן שם את האות לפתיחת הקלאסיקו להחתמתו.

פביאן רואיס שחקן נבחרת ספרד הצעירה עם הגביע. רויטרס
ה-MVP של היורו עד גיל 21. פביאן רואיס עם הגביע במדי ספרד הצעירה/רויטרס

את העונה הנוכחית התחיל רואיס כשחקן הכי טוב של נאפולי, אבל מרד השחקנים והנתק עם ההנהלה שהובילו לפרידה מאנצ'לוטי, פגמו דרמטית במעמדו. ג'נארו גאטוזו הגיע, ואצלו התקשה הספרדי למצוא את עצמו. הוא לא פליימייקר, לא שחקן כנף טבעי וגם לא קשר אחורי, וכך הוא הוקרב למען ה-4-3-3 וירד לספסל. רק לאחרונה גאטוזו מצא לו מקום לצד דייגו דמה, קיבל ממנו שער ניצחון נפלא בחצי הגמר הראשון בגביע מול אינטר, וביום שישי האחרון עוד גולאסו מנצח לרשת ברשיה שהיה בסך הכול שער הליגה השני שלו העונה.

נציגים של ריאל מדריד הגיעו למשחק במיוחד כדי לעקוב אחר הקשר המבטיח, כמה ימים אחרי שנטען כי אאורליו דה לאורנטיס הציע לו חוזה חדש עם שכר כפול (5 מיליון יורו לעונה לעומת 2.5 מיליון כרגע) במטרה לקבוע סעיף שחרור של 180 מיליון יורו לקראת הקיץ. על פי הדיווחים באיטליה, סוכנו של רואיס סירב והציע סעיף אחר של מחצית הסכום בתמורה לחידוש החוזה, וכפי הנראה לא תהיה חתימה והשחקן יועמד למכרז בחלון הקרוב.

ליברפול הביעה עניין בינואר וגם מנצ'סטר סיטי בתמונה, אבל בספרד טענו כי לריאל מדריד יש הסכם מקדמי עם הקשר. אלא שמיד לאחר מינויו של סטיין בברצלונה, דווח כי נטרפו הקלפים ורואיס שוקל לחזור בו מהרצון לשחק עבור זינדין זידאן כדי להתאחד בקאמפ נואו עם המאמן שקידם אותו. "אם הייתי מאמן, לא הייתי מדמיין את הקבוצה שלי בלעדיו", רמז לברצלונה מיגל ריינה, אביו וסוכנו של השוער פפה ריינה. אז שתי הגדולות רוצות להחתים ספרדי דומיננטי, והתפניות בעסקת רואיס צפויות להימשך.

קיקה סטיין מאמן ברצלונה. רויטרס
יגרום לפביאן רואיס לוותר על אופציית ריאל מדריד? קיקה סטיין/רויטרס

חוסה קאייחון, שהגיע לנאפולי מריאל מדריד ומשתף פעולה עם רואיס בשנתיים האחרונות, רמז לכך שהתנודות ביכולת של חברו נעוצות בעיקר בפן המנטלי. "אני יכול רק לתת לו עצה ולהגיד לו לעבוד כל יום", אמר קאייחון. "הוא צריך להקשיב למאמנים שלו - על המגרש, באימונים, במשחקים - ולתת את הכול. הוא ישתייך לטופ העולמי אם יהיה בראש הנכון".

גם חסוס נבאס, הנציג הראשון של לוס פלאסיוס בנבחרת ספרד, החמיא לקשר שכילד בן 14 הגיע לכיכר העיר כדי להריע לגיבור המקומי שחזר כאלוף עולם מהמונדיאל. "הוא עשה עבודה נפלאה ביורו הצעירות ונמצא בדרך הנכונה", פרגן קפטן סביליה ליריב מבטיס שהפך לחבר לנבחרת. "צפוי לו עתיד מזהיר".

השאלה אם זה יהיה בברצלונה או במדריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully