וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולימפיאקוס ופנאתינייקוס, תלמדו": ביוון מנסים לחקות את מכבי תל אביב וספרופולוס

בתקשורת היוונית משבחים את הצהובים: "מראים איך אפשר להצליח עם תקציב בינוני". מצוקת סנטרים לאולימפיאקוס לפני היציאה לתל אביב

באדיבות איגוד הכדורסל

נראה שאולימפיאקוס תתייצב למשחק נגד מכבי תל אביב ביום חמישי עם סנטר אחד בלבד. על פי דיווחים בתקשורת היוונית, מלבד ניקולה מילוטינוב שמושבת עד תחילת חודש מרץ, גם הסנטר המשני אוגוסטין רוביט חולה ובספק גדול למשחק, וההערכות נכון לעכשיו הן שכלל לא ימריא עם אולימפיאקוס לישראל. אם הוא אכן לא ישחק, תישאר אולימפיאקוס עם אוקטביוס אליס שהצטרף רק לאחרונה על תקן הסנטר היחיד בסגל.

הפורוורד ברנדון פול, לעומת זאת, צפוי להיות כשיר למשחק אחרי שנעדר מהמפגש עם וילרבאן במחזור הקודם בעקבות מחלה. כך או כך, אולימפיאקוס תגיע לישראל מוכת פציעות. בשבוע שעבר נעדרו ואסיליס ספאנוליס וטיילר רוצ'סטי, והסגל הושלם על ידי שחקני נוער.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
"טביעת האצבע שלו ניכרת בכל פינה". ספרופולוס/דני מרון

התקשורת היוונית מגלה עניין במשחק ביום חמישי גם בזכות הפיקנטריה שבו: יאניס ספרופולוס יפגוש שוב את האקסית, אותה הביס בסיבוב הראשון בפיראוס. לקראת המשחק, פורסמה באתר SDNA כתבה מחמיאה על מכבי תל אביב.

ראשית כל, נכתבו שבחים לספרופולוס. "מיד כשהגיע למכבי תל אביב שינה ספרופולוס את המנטליות של הקבוצה. היום, 15 חודשים אחרי שמונה לתפקיד, אפשר לראות טביעת האצבע שלו בכל פינה. הוא אפילו קיבל ממכבי תל אביב את המנדט לבנות את הקבוצה, פריבילגיה שלא היתה למאמנים אחרים שם בשנים האחרונות. הוא הביא שחקנים שמתאימים לשיטה שלו, ובעיקר יצר אווירה משפחתית.

"לא יהיה מוגזם לומר שמכבי נלחמת בכל משחק כאילו שמדובר בקרב אגרוף. היא מוכנה לכל תרחיש, לכל מכה, לכל פציעה. גם מכת פציעות חסרת תקדים לא עוצרת אותה".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב מול אולימפיאקוס, ואסיליס ספאנוליס. אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב, אתר רשמי
כך עושים זאת נכון. ווילבקין נגד אולימפיאקוס בסיבוב הקודם/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב

בכתבה צוין ש"על פי מקורות יודעי דבר במכבי תל אביב, תקציב השחקנים שלה עומד על כ-12 מיליון יורו". לשם ההשוואה, מדובר בתקציב בסדר גודל דומה לזה של פנאתינייקוס ואולימפיאקוס.

"התקציב של מכבי אפילו לא מדגדג את ברצלונה, ריאל מדריד וצסק"א. גם חימקי משלמת יותר. אבל על המגרש, מכבי תל אביב הרבה יותר גדולה מסך המשכורות שלה", נכתב. "היא מראה לקבוצות כמו פנאתינייקוס ואולימפיאקוס איך עושים זאת בגדול גם אם התקציב בינוני - מביאים שחקנים שמתאימים לשיטה של המאמן, ומשלבים בין שחקנים בין שחקנים ותיקים ומנוסים לבין שחקנים צעירים ורעבים. לפעמים הרבה יותר פשוט להצליח ממה שנדמה מלכתחילה. מכבי תל אביב פשוט יצרה פאזל נכון, בלי יותר מדי התחכמויות. כל השחקנים בקבוצה קשוחים, כולם 'בולדוגים', ולפעמים האופי מנצח את הכישרון. היווניות צריכות ללמוד מזה לשנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully