וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון ביליין התפטר רשמית מקליבלנד, בארה"ב מנתחים: תסריט בלאט שוחזר

המאמן הוותיק הוחלף סופית על ידי ג'יי בי ביקרסטאף והסביר את החלטתו לעזוב. כתבי הקאבס השוו: "ההימור של דן גילברט נכשל פעמיים - קודם עם בלאט, אחר כך עם ביליין"

עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

מה שהיה באוויר במשך כמה ימים הפך הלילה (בין רביעי לחמישי) לרשמי: ג'ון ביליין התפטר מאימון קליבלנד קאבלירס, ויוחלף על ידי עוזרו הבכיר ג'יי בי ביקרסטאף אחרי ש"איבד את חדר ההלבשה".

"במהלך תשעת החודשים האחרונים נתתי את כל כולי עבור המועדון, אבל אחרי שבחנתי את עצמי בתקופה האחרונה, החלטתי שהדבר הנכון הוא להתפטר מהתפקיד ולעזור לקליבלנד באופן אחר, שלא כולל אימון", אמר ביליין בן ה-67, שישמש בתפקיד אחר בקליבלנד, עדיין לא ידוע איזה בדיוק. "זו היתה החלטה קשה עבורי, אבל אני רוצה להיות ברור בעניין הזה - היא היתה אך ורק שלי, בלי שום לחץ חיצוני. להפך, ההנהלה גיבתה אותי ורצתה שאישאר, אבל אני מודה שלהיות חלק מקבוצה מפסידה השפיע עליי לרעה יותר ממה שחשבתי. אני מודה שהתפקיד גרם לי לדאגה אמיתית מההשלכות הבריאותיות והמשפחתיות שעלולות להגיע. ידעתי שבמצב הזה, אם אמשיך לא אהיה הוגן כלפי השחקנים ושאר צוות האימון".

כאמור, עוזר המאמן ג'יי בי ביקרסטאף יעמוד על הקווים מעתה ואילך וינסה לייצב את הקאבס, שמחזיקים במאזן הגרוע במזרח (40:14) והשני הכי גרוע ב-NBA.

ג'ון ביליין, דיוויד בלאט. צילומים: AP, עיבוד תמונה
סיפור כמעט זהה. ביליין ובלאט/עיבוד תמונה, צילומים: AP

התקשורת האמריקאית ניתחה את הכישלון של ביליין בקליבלנד, ושוב השוותה בין הסיטואציה של מאמן המכללות הוותיק לבין זו שנקלע אליה דיוויד בלאט כשמונה למאמן של אותה קליבלנד ב-2014.

"דן גילברט (הבעלים של הקאבס) אמנם הכחיש שהוא זה שמינה את ביליין לתפקיד, אבל זה גם מה שהוא אמר במקרה של דיוויד בלאט", צויין בדיווח משותף ב"אתלטיק" של הכתבים שאמס צ'ראניה, ג'ייסון לויד וג'ו וארדון (השניים האחרונים סיקרו את הקאבס בזמן הקדנציה של בלאט). "האמת היא שגילברט רצה את בלאט בזמנו בניגוד לרצונה של ההנהלה, ולכן הג'נרל מנג'ר בזמנו דייויד גריפין החליט בתגובה להפוך את טיירון לו לעוזר מאמן עם השכר הגבוה ב-NBA. באופן כמעט זהה, גם ג'יי בי ביקרסטאף קיבל תנאים דומים: הוא מרוויח העונה 1.6 מיליון דולר, מה שהופך אותו לאחד העוזרים עם השכר הגבוה בליגה. הוא גם קיבל בקיץ את אותו טייטל שקיבל טיירון לו בזמנו. שניהם היו אמורים להקל על המאמנים הראשיים - קודם בלאט, אחר כך ביליין - להתאקלם ל-NBA. שניהם היו גם תעודת ביטוח למקרה שזה לא יעבוד כמו שצריך. וזה אכן מה שקרה. שוב".

עוד בוואלה!

עוד הימור כשל בקליבלנד: ג'ון ביליין עזב את הקאבס אחרי ש"איבד שליטה"

לכתבה המלאה

בכתבה מובאים ציטוטים של גורמים בקליבלנד שטוענים ש"בהשוואה למינוי של בלאט, הפעם ההנהלה צידדה קצת יותר במינוי של ביליין", אולם יחד עם זאת טענו בקבוצה כי "בלאט היה בנוי טוב יותר כדי להתמודד עם הלחץ והציפיות. לכן הוא שרד בתפקיד שנה וחצי, וביליין אפילו לא צלח את פגרת האולסטאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully