וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הימור כשל בקליבלנד: ג'ון ביליין עזב את הקאבס אחרי ש"איבד שליטה"

מאמן המכללות האגדי, שמינויו הושווה לזה של דיוויד בלאט, התייאש מהדינמיקה עם שחקני ה-NBA ועזב את הקאבס אחרי ש"הפך לאומלל". עוזרו ג'יי בי ביקרסטאף מונה במקומו

צילום ועריכה: קובי אליהו

ג'ון ביליין עוזב את תפקידו כמאמן קליבלנד. הקאבס ממנים במקומו את העוזר ג'יי בי ביקרסטאף לתפקיד המאמן הראשי במקומו של ביליין, 67, שרשם קריירה מצליחה במכללות כמאמן אוניברסיטת מישיגן, אבל לא הצליח להתחבר לשחקני ה-NBA.

מאמן קליבלנד קאבלירס ג'ון ביליין עם הג'נרל מנג'ר קובי אלטמן. GettyImages
זו הייתה אמורה להיות הברקה. ביליין וקובי אלטמן/GettyImages
מאמן קליבלנד קאבלירס ג'ון ביליין עם קולין סקסטון. AP
זה פשוט לא עבד. ביליין/AP

רק בחודש מאי האחרון ביילין סיכם לחמש שנים כמאמנה הבא של קליבלנד, עם שכר של 4 מיליןו דולר לעונה. מי שהיה מאמנה המוערך של מישיגן, שהוליך אותה פעמיים לפיינל פור המכללות, אמור היה לשקם את ההריסות ולבנות את הקבוצה מחדש אחרי העזיבה של לברון ג'יימס, אבל על פי אדריאן ווג'נורובסקי, "ביליין מעולם לא הצליח להנחיל את שיטת ההתקפה שלו במשחק המקצועני, והוא הצטרף לרשימה של מאמנים קודמים שהתקשו לעשות את המעבר ממכללות ל-NBA - השחקנים מהר מאוד מאסו בנטייה שלו לצעוק, והשחקנים הרגישו שביילין מתייחס אליהם כמו לילדים מהקולג' ולא כמקצוענים, כך לדברי מקורות".

ביליין מונה לתפקיד בקיץ על תקן הימור נוסף של הקאבס על הקווים, ופעמים רבות הושווה המינוי לזה של דיוויד בלאט, שהגיע אף הוא לקליבלנד ללא ניסיון ב-NBA. בזמן שההנהלה רק רצתה שלעת עתה יפתח את הכישרונות הצעירים שיש בקבוצה, ביילין עצמו, מאמן כבר 40 שנה, שמוגדר כ"אגדת" מכללות, הפך למתוסכל מההפסדים של הקבוצה ומהעובדה שלא שלט בחדר ההלבשה. בינואר אף נאלץ להתנצל בפני השחקנים אחרי שבחדר ההלבשה אמר להם שהם משחקים כמו Thugs (בריונים, בתרגום חופשי), מונח בעל גוון גזעני.

מקורבים למאמן סיפרו שהיה לא מאושר - אפילו "אומלל" כדבריהם. "כל ההפסדים בגלל הבנייה מחדש של הקבוצה, כל העימותים עם השחקנים - גם הפומביים וגם הפרטיים - גרמו למתח ולפרידה מהירה", כך דווח. המאזן של קליבלנד, 40:14, הוא הגרוע במזרח. מאמנים בליגה דיווחו שככל שהעונה התקדמה, ניכר היה שהמאמן זנח את הניסיון שלו להנחיל תרגילי התקפה מהמכללות, ועבר לתרגילים שמוכרים יותר מה-NBA. לעוזרו ביקרסטאף, מגד, יש ניסיון כמאמן ראשי בממפיס וביוסטון, וכעת בקבוצה יקוו שהוא יהיה זה שיוציא אותה לדרך חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully