וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההשעיה: מנצ'סטר סיטי צפויה להפסיד 170 מיליון יורו

לאחר העונש הכבד שספגה מאופ"א בעקבות עבירה על חוקי הפייר פליי באלופת אנגליה מנסים לעכל את הנזק. באנגליה חלוקים, כשחלק מפנים את האש כלפי הסיטי וחלק כלפי אופ"א

עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

בווידאו: השחקנים הבולטים שמסיימים חוזה בקיץ

ברחבי אנגליה ובמנצ'סטר סיטי בפרט מנסים לעכל את העונש הכבד שהוטל על הקבוצה לאחר שהסיטיזנס הושעו אמש (שישי) על ידי אופ"א למשך שתי עונות מהשתתפות במשחקי ליגת האלופות, בנוסף לקנס כספי בסך 30 מיליון יורו, בעקבות הפרה של חוקי הפייר פליי. כעת, לפי הדיילי מייל המועדון יפסיד סכום עתק של קרוב ל-170 מיליון יורו בעקבות ההשעיה, זאת לאחר שלא מעט ערפל פוזר בדבר הישארותו של המאמן פפ גווארדיולה נוכח המצב אליו נקלע המועדון.

בינתיים לאחר שנראה היה כי רוב הכתבים וכותבי הטורים באנגליה מופתעים מהמהלך, איאן הרברט מהדיילי מייל כתב כי "מנצ'סטר סיטי יצרה לעצמה מוניטין של מועדון חמדן" וכי הוא משוכנע שההשעיה היא "כל כך צודקת". לטענתו מספר מקורות אישרו כי המועדון גרף מיליונים במכירת זכויות שלפי הרישומים שהוגשו נמכרו לצד שלישי חמש שנים קודם לכן. "הסיפור אולי ייראה יבש ומשעמם", כתב הרברט, שגם טען כי כל התארים בהם זכתה סיטי צריכים הירשם תחת כוכבית. "רוב הפרטים שמוצגים הם אלה שיתפסו את האוזן וישמשו ככותרות, אבל מדובר בעבירה משמעותית".

חאלדון אל מובארק יושב ראש מנצ'סטר סיטי. GettyImages
סיטי צפויה להפסד כספי עצום. היושב ראש חאלדון אל מובארק/GettyImages

מרטין סמואל לעומת זאת, מפנה את מירב החצים דווקא לאופ"א: "חוקי הפייר פליי הם דרכה של אופ"א לאסוף כספי פרוטקשן", כתב. "לא תהיה הרבה סימפתיה למנצ'סטר סיטי הבוקר, לאחר שניפחו מספרים והונו את אופ"א. זה אפשרי להכיר בכך שסיטי עשתה עבירה ועדיין להרגיש תחושת מיאוס ובוז כלפי המערכת שמצאה אותה אשמה. חוקי הפייר פליי הם מעשה שחיתות של אלה הנמצאים בטופ של הארגון".

"חוקי הפייר פליי נועדו כדי ליצור קומץ של מועדוני צמרת ולהשאיר את השאר מחוץ למעגל", המשיך סמואל. "מבלי יכולת לגדול ולהתפתח אפילו אם מדובר במועדונים שממש רוצים להצליח. המושג 'פייר' כאן רק בשביל למכור, אך אל תטעו - זה מעולם לא נועד להיות הוגן".

בתוך כך באנגליה ממשיכים לעסוק בשאלת המשך דרכו של המאמן פפ גווארדיולה. המאמן הספרדי הגיע לקבוצה במטרה להעלות אותה מדרגה בכל הנוגע לליגת האלופות ובהחלט נשמע לא סביר כי המאמן המעוטר יישאר מחוץ לאחת הבמות המרכזיות של הכדורגל העולמי למשך שנתיים. ברחבי אירופה כבר דווח כי מאמנה לשעבר של טוטנהאם מאוריסיו פוצ'טינו מועמד לרשת את גווארדיולה במידה וזה אכן יחליט לעזוב, כשיובנטוס הוזכרה כקבוצה אליה עשוי להגיע המאמן.

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
יעזוב ליובנטוס? פפ גווארדיולה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully