וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולסטאר של בית"ר: על הניצחון השכונתי והמרשים על מכבי חיפה

עטר וממן, שחקני עונה בדימוס, ניערו את הירושלמים הלחוצים בדרך למשחק בו לכל בית"רי היה מה להוכיח לבד וכולם הצליחו ביחד. אורן יוסיפוביץ על רגעים בהם טירוף ואנרגיה מנצחים תיאום וטקטיקה, ועל הבכרומטר שבמשרד של שחר

צילום וידאו: ברני ארדוב, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

באחת ההתקפות של המחצית השנייה אלירן עטר רץ יותר מדי עם הכדור ומסר לא מושלם לעבר שי קונסטנטין שבעט לא טוב במקום למסור לחנן ממן וברגע אחד, בתיאום מושלם, התלוננו השלושה האחד לשני על חוסר התיאום. ממן כעס על קונסטנטין, שכעס על עטר, שכעס על לכו תדעו. היו לבית"ר הרבה רגעים נהדרים אתמול (שני) בטדי, אבל זה הרגע שהראה יותר מכל על הכיף שהיה אתמול לצפות בה. הרי גם ככה בית"ר היא קבוצה שכל שחקן שמגיע אליה גדול בהרבה מערכו העכשווי וכל שחקן שעוזב אותה גדול עוד יותר; אז אתמול בית"ר הציגה לראשונה את שחקן העונה של הפועל באר שבע 2017/18 ואת שחקן העונה של מכבי תל אביב 2012/13. שני שחקנים שמייצגים את שתי האליפויות האחרונות שנלקחו בישראל הגיעו לבית"ר, וכנראה רק בבית"ר, מיד פתחו בהרכב.

אוהדי כדורגל משתגעים לטובה מרגעים כאלה, שהכדורגל המקצועני מזכיר להם את המשחקים שלהם, בשכונה, עם החבר'ה, ומה מזכיר יותר את זה מאשר שחקנים שמגיעים לקבוצה ומיד פותחים בהרכב, אחרי אימון וחצי, מול יריבה גדולה? כאילו רוני לוי עשה כוחות ובחר את עלי מוחמד, אלירן עטר, חנן ממן ופלומן. יאללה, פאק איט, משחק אחרון לפני שמתקפלים הביתה, אוטוט כבים האורות, וואטסאפ לבת זוג "תדליקי דוד", אלירן - בוא נעשה שואו!

נטע לביא שחקן מכבי חיפה לפני חנן ממן שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
כשהטירוף והאנרגיה שולטים, כישרון שווה יותר מטקטיקה. חנן ממן/ברני ארדוב

לעטר ולממן יש חסרונות, רובם נובעים מכמות חשק פוטנציאלית לאורך זמן, אבל היתרונות שלהם משבצים אותם בקלות במעלה קטיגוריית 'חובת צפייה'. שוב, ממה שהם נותנים כולם נהנים, הדריבל פשוט, הבעיטה משגעת, המסירות ערמומיות, והמניירות מפה ועד להודעה חדשה - אין דברים שלא רואים בסטטיסטיקה. אצלם רואים הכול. הם שקופים, ואם להיות שקוף, אז בבית"ר ירושלים, הקבוצה הכי שקופה בארץ - מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל, בחדר ההלבשה נשארת רק כביסה.

וככה, כמו קבוצה שהרגע נבחרה בכוחות, דווקא בלי תיאום ועם ספסל דל ואחרי שני הפסדים רצופים שהרעידו את המערכת, בית"ר דפקה ערב שרובו הרגיש כמו משחק אולסטאר. חבר'ה שלא באמת מכירים האחד את השני, שרוצים להוכיח - כל אחד בזכות עצמו - שנבחרו בצדק. אז עטר נראה כמו שחקן ההתקפה הכי חד של מכבי תל אביב, וממן נראה כמו השחקן הכי טוב בסגל של הפועל באר שבע, ופלומן עשה מובים כאילו הג'ויסטיק הימני שלו לחוץ תמיד, והאצן קונטה התעקש להיכנס למחברות הסקאוטים - לא לאירופה, לאולימפיאדה. איתמר ניצן רצה להוכיח להרצוג שהוא לא בין שלושת השוערים הכי טובים שיש אלא הטוב שבהם, קריאף רצה להוכיח שהוא יכול להיות 6 בארץ הקודש ועלי מוחמד המצטיין במשחק לא צריך להוכיח כלום אבל עשה את זה בכל זאת.

הם לא שיחקו ממש ביחד, בכל זאת, ברביעיית ההתקפה שיחקו שניים שלא מכירים את הקבוצה וזה את זה, אבל בגלל שכל אחד רצה לזכות בתואר ה-MVP של האולסטאר, הכול פשוט תקתק. לרגעים בודדים בקבוצת ספורט, כשהטירוף והאנרגיה שולטים, כישרון שווה יותר מטקטיקה. המשחק הזה ישפיע על מכבי חיפה ועל אנשים בה, אבל יש הבדל בין שתי הבעיטות הירוקות הקודמות בדלי לבין זו של אתמול. אתמול זו לא היתה רק הכנה לקויה, רעד במעמד או שאננות. אתמול קבוצת האולסטאר המאוחדת של בית"ר ירושלים היתה גדולה על מכבי חיפה, בעיקר כל אחד לחוד, ובסופו של דבר גם ביחד.

עוד בוואלה!

מרקו לא פה: מכבי חיפה שוב לא הופיעה למשחק גדול

לכתבה המלאה
אלירן עטר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
פתאום הוא נראה כמו שחקן ההתקפה הכי חד של מכבי תל אביב. אלירן עטר/ברני ארדוב

במשרד של יעקב שחר ברחוב המסגר יש בכרומטר. צעצוע חדש, מן מכשיר מדידה ענק שנמתח מקיר לקיר ועל הסקלה, בהתאם להתפתחויות, נע פרצוף של ברק בכר. הוא עובד על ג'ל, לא על חשמל. הפרצוף כבר רחוק מאוד מנקודת האפס שמשמאל, רק אליפות תחזיר אותו לשם, ואמנם הוא עוד לא נוגע בקו הירוק שבקצה הסקלה, קו השבר שיכריע, אבל אתמול הוא זז באופן כל כך חד ימינה שקצת ג'ל נשפך על הרצפה והיה צריך לקרוא למנקה. זה לא רק הדקות המועטות לירדן שועה, נקודה רגישה מאוד שמשפיעה מאוד על הבכרומטר - ועוד להכניס את סלליך לפניו - וזה לא רק ההפסד. זו התמונה הגדולה.

בניינטיז מכבי נתניה הביסה את מכבי חיפה 0:5 במשחק שמשי ונדיר בשישי, ואחרי המשחק המאמן מוטלה שפיגלר סיפר שהיה מעדיף לנצח חמש פעמים 0:1 מאשר לתקוע חמישייה אחת. אז הנה, החמסה הירוקה שווה בסך הכול 3 נקודות מ-9, ומכבי תל אביב איבדה שני משחקים רק כדי לגלות שבעצם הגדילה את הפער. בלבול לא רק שהיה מעדיף לנצח שלוש פעמים 0:1 - החמישייה המצוינת יצרה עבורו בעיה גדולה עוד יותר: היא היווה עוד הוכחה שיש כרגע שתי מכבי חיפה ויש שני מרקו בלבול; שזו הקבוצה הכי לוהטת בליגה עד שהיא פוגשת את מכבי תל אביב או מקבלת צ'אנס לדגדג אותה. שם האש הופכת לעשן.

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
מכבי חיפה מתנהגת כמו ילד שנותן לאבא שלו לנצח. מרקו בלבול/ברני ארדוב

מה שבלבול עשה למכבי חיפה ברור ולא מובן מאליו, ובגלל זה אולי במשרד אחר של בוס אחר יש בלבולומטר, אבל במשרד המדובר של שחר רוצים אליפות, ועד כה התוצאות מראות שבלבול הפסיד פעמיים למכבי תל אביב ובשלוש הזדמנויות שונות שיכול היה למזער את הנזק רק הרחיב אותו. תחת שרביטו עד כה, במקום להיות מי שמגשר על הפערים, מכבי חיפה מתנהגת כמו ילד שנותן לאבא שלו לנצח - אלו לא סתם בעיטות בדלי, בשלוש ההזדמנויות לצימוק מכבי חיפה אפילו לא כבשה - 0:0 רעננה, 1:0 כפר סבא, 2:0 בית"ר. בשלושת המשחקים הירוקים לא הופיעו, כאילו נבהלו מעצמם. זה קורה, זה שלב בדרך, צריך לפשל כמה פעמים לפני שמפסיקים, אבל מה לעשות, הרבה פעמים הסבלנות נגמרת לפני שהפשלות נגמרות. בטח אצל הבוסים שמחזיקים בכרומטר במשרד.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully