וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה תעמוד לדין על הנהמות לפרדי פלומן, המועדון יצא במסר נגד גזענות

11.2.2020 / 14:30

הנהמות מול בית"ר ירושלים צוינו בדו"ח השיפוט, מכבי חיפה גינתה את הקריאות והתנצלה: "אין אנו מקבלים זאת! נטפל באחראים". גם בית"ר לדין על התפרעות אוהדים

צילום וידאו: ברני ארדוב, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד את בית"ר ירושלים לדין משמעתי בגין התפרעות אוהדים ואת מכבי חיפה בגין התפרעות אוהדים וקריאות גזעניות. הדיון יתקיים ביום רביעי (12 בפברואר) בשעה 17:00.

מכבי חיפה תעמוד לדין על הנהמות שהופנו אתמול (שני) מכיוון יציע האוהדים שלה לעבר שחקן בית"ר ירושלים אנז' פרדי פלומן במהלך המשחק בטדי (0:2). החלוץ הצרפתי התלונן לקוון במהלך המחצית הראשונה על הנהמות שספג, ובהמשך, אחרי השער שכבש בתוספת הזמן, נשמעו נהמות בצורה חזקה ברורה.

פלומן, כזכור, כבש בתוספת הזמן את השער שקבע 0:2 לבית"ר, ורץ בהתרסה לעבר יציע מכבי חיפה כשהוריד חולצה. בשלב הזה הנהמות נשמעו בבירור, והדבר צוין בדו"ח השיפוט. הנהמות נשמעו גם על ידי המשקיף וגם על ידי שופט המשחק.

מכבי חיפה במסר נגד גזענות. מכבי חיפה, אתר רשמי
נלחמים בגזענות. מכבי חיפה/אתר רשמי, מכבי חיפה

במכבי חיפה הבינו בסיום כי הנהמות צפויות להיות מצוינות בדו"ח השיפוט, ואף שוחחו עם אנשי בית"ר בנושא. היום המועדון הודיע: "מכבי חיפה מגנה בתוקף ובנחרצות את הנהמות לקראת סיום המשחק כלפי שחקן בית"ר ירושלים, פרדי פלומן, מצד קומץ אוהדים, ועל כך התנצלותנו הכנה כלפי השחקן.
התנהגות מתריסה ככל שתהיה, אינה עילה לקריאות ולנהמות גזעניות ואין אנו מקבלים זאת!
אנו נטפל באחראים לכך.

"מבדיקה שערכנו, רבים מאוהדי הקבוצה ניסו למנוע קריאות אלו ואנו מודים להם על כך. אנו מבקשים מהקהל שלנו להמשיך להיאבק בבודדים הללו. התנהגות זו אינה חלק מרוח המועדון, מועדון ששם כערך עליון את קבלת האחר והשוויון ללא הבדל גזע, דת, צבע או לאום. ערכים אלה מאפיינים את מגוון אוהדינו. לא ניתן לבודדים שכאלה להכתים רבים. נמשיך להיות בית לכולם, בו מקום וכבוד לכל אדם".

כעת ייתכן שהקבוצה תיענש בעונש רדיוס. שני המשחקים הבאים שלה בבית הם נגד הפעל חדרה (בשבת הקרובה) ונגד הפועל באר שבע (29 בפברואר). בכירים במכבי חיפה אמרו אתמול: "לא נטייח כלום, אם זה נכון נתנצל ונטפל במי שצריך, זאת תופעה שלא מתאימה לנו ולא ניתן לה יד".

עוד צוין בדו"ח השיפוט:
* בדקה ה-1 הובערו 6 אבוקות ביציע מכבי חיפה
* בדקה ה-26 אחרי השער של בית"ר נזרק מהיציע שלה זיקוק
* בדקה ה-39 אחרי החמצת הפנדל מכבי חיפה נזרקה מהיציע שלה כוס משקה
* בסיום המשחק מאמון הכושר של מכבי חיפה, ניאל קלארק, ניגש לעוזר השופט והחל להלין על השיפוט בצורה בוטה. הודגעתי לדובר שאותו בעל תפקיד מורחק בשל התנהגותו.

עוד בוואלה!

פלומן התלונן על נהמות מצד אוהדי מכבי חיפה

לכתבה המלאה
חלוץ בית"ר ירושלים אנז' פרדי פלומן חוגג שער מול מכבי חיפה. ברני ארדוב
אנז' פרדי פלומן אחרי שכבש אתמול/ברני ארדוב

פלומן סיפר מה היה במחצית הראשונה: "פניתי מספר פעמים לקוון, אמרתי לו שיקשיב למה שעושים לי, שצועקים לי 'הו הו הו' בכל פעם שאני עם הכדור, אמרתי גם לשלומי אזולאי והוא אמר שהוא שומע. עשו לי את זה כי אני שחום עור, אמרתי לשופט גם". לאחר שהבקיע את השער השני רץ פלומן אל עבר אוהדי חיפה, הוריד חולצה וניסה להתגרות בהם אך שי קונסטנטין תפס אותו.

אוהדי מכבי חיפה טענו כי פלומן הניף לעברם אצבע משולשת במהלך המחצית הראשונה. אם זה היה מתועד הוא היה זוכה לעונש הרחקה של שלושה-ארבעה משחקים, אחרי שלפני מספר שבועות הורחק לשלושה משחקים אחרי שטיפס ליציע בניסיון להתעמת עם אוהד מכבי תל אביב שקילל אותו.

בדו"ח השיפוט נכתב: "במהלך המחצית הראשונה פנה אליי השופט הרביעי ודיווח שפלומן פנה לצוות השיפוט בטענה לנהמות גזעניות מצד אוהדי מכבי חיפה ושאל אם שמעתי זאת. הודעתי לו שלא שמעתי נהמות ואף פניתי למנהל האירוע של בית"ר ירושלים ולמפקד האירוע מטעם המשטרה ושאלתי אם האירוע מוכר להם והאם ניתן לשמוע זאתת בהקלטת מצלמות האבטחה או בכל אמצעיאחר. מבירור איתם האירוע לא היה מוכר... בתוספת הזמן לאחר הבקעת השער השני של בית"ר ירושלים פלומן רץ לעבר יציע אוהדי מכבי חיפה בצורה הפגנתית תוך כדי הורדת חולצה (השחקן נעצר על ידי שחקני קבוצתו). בתגובה נשמעו נהמות גזעניות (הו הו הו). הקריאות נפסקו לאחר מספר שניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully