וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים שוב נלהבת, קריאף: "כשהקהל איתנו כולם בשמים. עטר תפור למועדון הזה"

11.2.2020 / 8:45

רוני לוי דורש כבוד ("להגיד שעד היום לא שיחקנו יצירתי והתקפי זה לעוות את המציאות"), קריאף מתמוגג מהרכש ("כל ניצחון הוא גדול, אבל מול מכבי חיפה זה משהו אחר"), ורק פרשת פרדי פלומן העיבה. מכבי חיפה צפויה לעמוד לדין על הנהמות, ואף להתנצל

צילום וידאו: ברני ארדוב, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

עיקרי הדברים

- הנהמות לפרדי פלומן יצוינו בדו"ח השיפוט

- בבית"ר מודאגים מההתנהגות של הצרפתי שאתמול שוב כמעט הורחק

- אופיר קריאף מעודד מהריענון בסגל: "נהנינו היום. אלירן וחנן הוסיפו לנו הרבה"

- רוני לוי לא שוכח את היחס שהוא ובית"ר קיבלו: "צריך לתת יותר כבוד"

1. את המשחק האחרון של בית"ר ירושלים נגד הפועל כפר סבא רוני לוי סיים עצבני, לאחר שגם במחצית שטף את שחקניו וגער בהם על היכולת והגישה. איכשהו אתמול (שני) קיבל רוני לוי קבוצה חדשה. זה גם הורגש באימוני השבוע, כשהמאמן בחר שלא לחזור למשחק עם כפר סבא ושידר חיוביות. אפילו לפני המשחק אתמול, השחקנים זכו לראות וידאו של להקת שחפים והדרך בה הם נשארים ביחד, כאשר בצוות אומרים להם: "כישרון לא חסר, אם תישארו מאוחדים כקבוצה ובצורה מסודרת זה יהיה הכוח שלכם". הגישה השבוע עבדה, אך בבית"ר היו זהירים: "הפערים הקיצוניים ביכולת מלמדים שעד שאין יציבות קשה להתלהב, בוא נראה את כולם שומרים על היכולת נגד הפועל תל אביב".

עלי מוחמד, תמיר עדי, אופיר קריאף שחקני בית"ר ירושלים עושים את שלושת הקופים. ברני ארדוב
איזו חגיגה. בית"ר/ברני ארדוב
איתמר ניצן שוער בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
הביא נקודות. ניצן/ברני ארדוב

2. כשפרדי פלומן יצא מהאיצטדיון הוא הבהיר טוב מאוד מה היה במחצית הראשונה: "פניתי מספר פעמים לקוון, אמרתי לו שיקשיב למה שעושים לי, שצועקים לי 'הו הו הו' בכל פעם שאני עם הכדור, אמרתי גם לשלומי אזולאי והוא אמר שהוא שומע. עשו לי את זה כי אני שחום עור, אמרתי לשופט גם". לאחר שהבקיע את השער השני רץ פלומן אל עבר אוהדי חיפה וניסה להתגרות בהם אך שי קונסטנטין תפס אותו.

יש לציין כי בעקבות ההתגרות זכה פלומן לנהמות שאכן נשמעו בבירור גם על ידי משקיף ושופט המשחק וצפויים להירשם בדו"ח. במכבי חיפה הבינו בסיום כי הנהמות צפויות להיות מצוינות בדו"ח השיפוט, ואף שוחחו עם אנשי בית"ר בנושא, כאשר לאחר פרסום הדו"חות הירוקים צפויים להוציא הודעת התנצלות בנושא. בכירים במכבי חיפה אמרו אתמול: "לא נטייח כלום, אם זה נכון נתנצל ונטפל במי שצריך, זאת תופעה שלא מתאימה לנו ולא ניתן לה יד".

אפרופו פלומן, אוהדי חיפה וכל מי שהיה בסביבה טען לאצבע משולשת שלו לעבר האוהדים הירוקים עוד במחצית הראשונה. אם זה היה מתועד הוא היה זוכה לעונש הרחקה של שלושה-ארבעה משחקים. נגד רעננה, בזמן שהוא היה עם צהוב, הוא ניסה לרוץ לאסף צור כי כעס שביזבז זמן בסיבוב הראשון ושחקנים תפסו אותו ומנעו ממנו לקבל אדום. נגד מכבי תל אביב הוא עלה ליציע כי אוהד זרק לו מלה והורחק לשלושה משחקים, אתמול הוא היה שוב ניצל מאדום כששחקנים עצרו אותו מלרוץ ליציע אוהדי חיפה. עם כל הכבוד לשער החמישי של פלומן העונה, בניון ורוני לוי צריכים לעשות לצרפתי את השיחה שעשו לקונטה.

חלוץ בית"ר ירושלים אנז' פרדי פלומן חוגג שער מול מכבי חיפה. ברני ארדוב
מתריס. פלומן/ברני ארדוב

3. אופיר קריאף חזר חלוד מהפציעה שהשביתה אותו קרוב לשלושה חודשים. גם הקהל לא עשה לו הנחות, אך רוני לוי המשיך לתת לו את הקרדיט.

- כל חובב כדורגל ממוצע אמר לפני המשחק שתקבלו בראש היום.

"שמענו את זה אבל אנחנו בית"ר ירושלים", אמר קריאף, "בטדי עם הקהל שלנו אי אפשר לזלזל בנו. בחרנו להיות בשקט ולבוא לדבר במגרש. אבל זהו, הזיכרון קצר בכדורגל, אנחנו עם הפנים להפועל תל אביב. לא מתייחסים יותר מדי למה שאומרים, צריכים לקחת הכל בפרופורציות, אנחנו בעיצומו של תהליך בכל המערכת, כמה שלא אוהבים את המילה הזאת".

- מה הפך את בית"ר לקבוצה שחזרה לשחק כדורגל?

"הרבה שחקנים הגיעו למשחק. נהנינו היום. אלירן וחנן הוסיפו לנו הרבה, גם בהנעת כדור וגם ביכולת האישית".

על היכולת האישית שלו אמר קריאף: "יש הרבה מבקרים והרבה מדברים אבל אני תמיד נותן את כל מה שיש לי עבור הקהל והמועדון. אני שמח שהיום זה הצליח. לשחק את השחקן האחרון בקישור זה התפקיד שייעדו לי כאן העונה, הרגשתי היום יותר בנוח והרגשתי שזה התפקיד הנכון עבורי. אני ועלי מוחמד מדברים הרבה על איך לעשות את הדברים ואני שמח שגם הוא עשה קפיצת מדרגה ביכולת.

"אלירן תוספת כוח משמעותית, אני מכיר אותו ממכבי חיפה, מה שיש לו ברגליים כולם יודעים, אנחנו חושבים שהוא תפור למועדון הזה. עידן ורד מתחיל לחזור, חנן ממן, הקהל חזר, היו אנרגיות טובות, כשהקהל איתנו מרגישים כולם בשמים, רוצים להמשיך ככה גם נגד הפועל תל אביב, אנחנו מקווים לשמח אותם עוד פעם. כל ניצחון הוא ניצחון גדול, במיוחד בטדי, אבל כשזאת קבוצה כמו מכבי חיפה זה משהו אחר". על הפועל תל אביב: "בא לי שיתחיל המשחק עכשיו, רק למשפחה אני צריך לקנות 40-50 כרטיסים".

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"אני מאמן כדורגל כבר 20 שנה כמעט, עשיתי משהו בכדורגל". רוני לוי/ברני ארדוב

4. ליוואי גארסיה סיפר בסיום כי לאחר בדיקה הוא סובל מקרע בגיד ואמור להיעדר בין 4 ל-6 שבועות. בבית"ר מקווים כי זמן ההחלמה יהיה קצר יותר ובעוד שבוע ניתן יהיה לקבל חוות דעת ברורה יותר. גם דן איינבינדר אמור להיעדר מספר משחקים, כאשר הדיאגנוזה הסופית תתקבל בימים הקרובים. גם טל בן חיים אמור להיות כשיר לסגל כבר במשחק הקרוב.

רוני לוי אמר דיבר בסיום על מה שיושב לו על הלב: "אני לא קורא מה כותבים ואומרים אבל מקבל תגובות מחברים ואנשים קרובים. כולם יודעים טוב מאוד מה מניע את הביקורת ולא התרכזתי בה אלא בעבודה. לפעמים יש הגזמה, אני מאמן כדורגל כבר 20 שנה כמעט, עשיתי משהו בכדורגל, גם אם התוצאות פחות טובות זה לא אומר שהעבודה היא לא ברמה הכי גבוהה, ואם התוצאה פחות טובה עדיין צריך לתת קצת כבוד, אבל זה מה שיש. להגיד על בית"ר הנוכחית שעד היום לא שיחקה יצירתי והתקפי זה לעוות את המציאות".

בנוגע לכך שלפני חודש חוגג הבהיר שיסכם איתו לעונה נוספת, אמר המאמן: "אנחנו מדברים כל הזמן. יש שני צדדים, בית"ר רוצה ואני רוצה, לא ממהרים לשום מקום, זה יכול היה לקרות לפני שבוע ויכול לקרות עוד שבועיים, מה שצריך לקרות יקרה, זה לא מעסיק אותי, הכי חשוב להמשיך לייצב את הקבוצה ולהתכונן להפועל תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully