וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקו לא פה: מכבי חיפה שוב לא הופיעה למשחק גדול

11.2.2020 / 7:28

הירוקים שוב פספסו הזדמנות לצמק את הפער מהמוליכה מכבי תל אביב: "נראינו כאילו אנחנו לא קשורים למשחק הזה". משחק ההגנה מדאיג, ביקורת על צ'ארון שרי

צילום וידאו: ברני ארדוב, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

בווידאו: התגובות לתיקו של מכבי תל אביב בשבת

עיקרי הדברים:

- עצבים במכבי חיפה אחרי ההפסד לבית"ר ירושלים. מרקו בלבול לשחקנים בחדר ההלבשה: "כך לא באים למשחק כזה חשוב"

- הנתון המדהים: אחרי הצמד שספגה, למכבי חיפה יותר שערי ספיגה מהפועל באר שבע

- גם המאמן לא יוצא נקי; בלבול שוב מפסיד במשחק קריטי

- צ'רון שרי שוב איכזב במשחק חשוב

- אנז' פרדי פלומן התלונן על נהמות. במכבי חיפה יעשו בדק בית

מאיר הרוש איש המשק של בית"ר ירושלים בעימות עם עופרי ארד שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
ככה באים למשחק כל כך חשוב? הרוש וארד/ברני ארדוב

1. בלבול עצבני. בהנהלה כעסו: "השחקנים לא באו מוכנים למשחק כה חשוב"

תסכול וכאב במכבי חיפה אחרי ה-2:0 אמש (שני) לבית"ר ירושלים. זו היתה הפעם השלישית בה שחקני מכבי חיפה היו יכולים לצמצם את הפער ממכבי תל אביב, אבל כמו לפני שבועיים מול הפועל כפר סבא, כשמכבי תל אביב שיחקה קודם וסיימה ב-1:1, גם הפעם שחקני מכבי חיפה לא עמדו בלחץ ולא ידעו להתמודד עם העובדה שניצחון היה מוריד את ההפרש הקיים מהאלופה לשלוש נקודות בלבד. במקום להתקרב למכבי תל אביב, גדל הפער בין הקבוצות אחרי המחזור האחרון וזאת למרות המעידה של מכבי תל אביב מול הפועל חיפה. בחדר ההלבשה בטדי כעס מרקו בלבול ואמר לשחקנים: "כך לא באים למשחק כזה חשוב. זו לא צורה. היתה לנו כאן הזדמנות להוריד את ההפרש בפסגה. אני מצפה מכולם לבוא למשחקים כאלה הרבה יותר מוכנים".

יותר מאוחר במפגש עם כלי התקשורת, הודה מאמן מכבי חיפה שיש לקבוצה שלו בעיה שהיא אינה מצליחה להתמודד איתה. "זו פעם שלישית שאנחנו לא מצליחים לצמצם את הפער", אמר בלבול. "יכול להיות שיש לחץ ויכול להיות שזה עניין של חוסר נסיון. אני מסתכל על זה שלא שיחקנו טוב. לא היינו מדוייקים עם הכדור ולא היינו אגרסיביים. בית"ר ירושלים היתה יותר טובה. הליגה הזו תחרותית. כולן מתקשות וכולן מאבדות נקודות. השחקנים ניסו עד הסוף לחזור למשחק, אבל זה לא היה יום טוב מבחינת כיבוש שערים. אנחנו צריכים ללמוד מהמשחק הזה ולהסתכל קדימה".

בלבול היה עוד עדין וניסה לשמור על כבוד שחקניו שבסך הכל נותנים עונה טובה מאוד ועם כל האכזבה, לא נתנו למכבי תל אביב לברוח לאליפות שנייה בקלות, אבל גורמים אחרים במכבי חיפה היו הרבה יותר ביקורתיים ואמרו בסיום המשחק: "בושה וחרפה איך שנראינו במשחק כזה שהוא כמו גמר גביע. קבוצה שרוצה לרוץ לאליפות לא יכולה להיראות כך. כך לא נראית קבוצה שמתמודדת על אליפות. לא עמדנו בלחץ. נראינו מתחילת המשחק כאילו אנחנו לא קשורים למשחק הזה. התוצאה הרבה פחות גרועה מאיך שנראינו וממה שהבאנו למשחק כזה חשוב".

מאיר הרוש איש המשק של בית"ר ירושלים בעימות עם עופרי ארד שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
מכבי חיפה ספגה את אותה כמות כמעט כמו הפועל חדרה/ברני ארדוב

2. אליפות לוקחים דרך הגנה

המשחק המחיש שוב שאליפות קשה לקחת רק דרך התקפה. אליפות לוקחים דרך משחק הגנה מאורגן ובלתי מתפשר. מכבי חיפה כבשה העונה 51 שערים, עשרה יותר ממכבי תל אביב, אבל היא ספגה 19 שערים, יותר ממה שספגה הפועל באר שבע. כן, הפועל באר שבע שסיימה עם המאמן שהביא לה שלוש אליפויות ספגה רק 18 שערים והנתון הזה אפילו יותר מהדהד מזה שמכבי תל אביב ספגה רק 7 שערים ב-23 משחקים. אפילו הפועל חדרה ספגה כמעט אותה כמות שערים שספגה מכבי חיפה. "אי אפשר להסתמך בכל משחק על יום טוב של ההתקפה", הודו במכבי חיפה. "יש ימים שהכדור נכנס ויש ימים שלא מגיעים בכלל למשחק מבחינה התקפית. אבל מה שמביא אליפות זו דרך רצופה ושמירה על שער נקי".

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה עם עוזרו גל אלברמן. ברני ארדוב
לא מצליח למצוא את התוסף החשוב. בלבול עם אלברמן/ברני ארדוב

3. חלקו של בלבול

הבעלים יעקב שחר הלך נגד הזרם כשהחליט לתת אמון במרקו בלבול. מסביב היו רבים שלא האמינו שבלבול הוא האיש הנכון כדי להחזיר את מכבי חיפה לתחרות אמיתית על התואר אחרי שנים רבות במדבר. אבל בלבול עשה משחר מבין עוד יותר גדול כשהוביל את הקבוצה לעונה טובה מאוד, אבל אי אפשר לנתק אותו מחלקו בהגעה למשחקים החשובים באמת בלי החוסן המנטלי שמכבי חיפה צריכה להביא כמו כל מועדון גדול שרוצה אליפות. בעיני רבים מכבי חיפה כשרונית ממכבי תל אביב ויש לה כלים טובים יותר לריצת המרתון הזו, אבל בכמה צמתים חשובים מאוד כמו שני המפגשים מול מכבי תל אביב והמשחקים כמו מול בית"ר ירושלים בהם היא היתה יכולה לצמצם את הפער, בלבול כמאמן מכבי חיפה לא סיפק את הסחורה. הסיפור עוד לא גמור ויש עוד 39 נקודות בקופה, אבל נדמה שחסר התוסף הכל כך חשוב בקשר שבין המאמן לשחקניו ובלבול לא מצליח למצוא אותו.

איתמר ניצן שוער בית"ר ירושלים עוצר פנדל של צ'ארון שרי. ברני ארדוב
לא מופיע למשחקים גדולים. שרי/ברני ארדוב

4. שרי לא מביא דובדבנים במאני טיים

הרבה סופרלטיביים נכתבו על צ'ארון שרי ונדמה היה שמכבי חיפה באמת הביאה שחקן שהוא מעל הליגה. כזה שיכול לקחת אותה על הגב כל הדרך אל התואר. שרי לא היה בטדי וזה לא רק הפנדל שהוא החמיץ. הוא גם לא היה באותו מפגש מול מכבי תל אביב. את רוב ההופעות הטובות שלו עשה מול קבוצות נחותות בהרבה ממכבי חיפה, כך שהוא לא האיש שעושה בשבילה את ההבדל.

אוהדי מכבי חיפה. ברני ארדוב
במכבי חיפה יבדקו את נושא הנהמות/ברני ארדוב

5. מכבי חיפה תבדוק את עניין הנהמות

במכבי חיפה שוב היו צריכים להתעסק בעניין הנהמות. כמו אז במשחק שבו אנטואן קונטה התלונן, גם הפעם פלומן מבית"ר ירושלים השתולל ובמכבי חיפה הבטיחו לעשות בדק בית ואם צריך גם להוציא הודעת התנצלות.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully