וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחום האפור בתקנון, תקדימי העבר והאיש שאמור להרגיע: ג'רל מקניל יורחק מהגמר?

11.2.2020 / 9:01

עירוני נהריה עלתה לראשונה לקרב על גביע המדינה, ורק ביום רביעי תדע אם הרכז המורחק יוכל לשחק. עוזר המאמן עופר רחימי מודה שמקניל הוא "מחזיק תיק דומיניק ווטרס" והאקס פקטור דיימון סימפסון מחמיא לכוכב: "הוא מלא תשוקה למשחק, וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים"

דני מרון

בווידאו: מסיבות העיתונאים לקראת חצאי הגמר בגביע

בצד ההעפלה ההיסטורית לגמר גביע המדינה, עירוני נהריה תיאלץ לעסוק לפחות ביממה הקרובה במשמעויות הנוגעות להרחקתו של ג'רל מקניל - כשהשאלה הבוערת היא האם יוכל לשחק ביום חמישי נגד הפועל ירושלים. על פי ההודעה הרשמית של איגוד הכדורסל, הרכז האמריקאי ישלם קנס אוטומטי בגובה 12 אלף שקלים ויעמוד לדין ביום רביעי ב-11:00, אולם המציאות מעט מורכבת יותר.

בסעיף 17, תת סעיף 1, של תקנון המשמעת מטעם האיגוד נכתב תחת הכותרת "הרחקה אוטומטית":
"שחקן אשר הוצא ממשחק רשמי (ליגה, גביע המדינה, גמר סל) על ידי שופט רשמי שנשלח מאיגוד הכדורסל יורחק אוטומטית ממשחק רשמי אחד (ליגה, גביע המדינה, גמר סל). הרחקה אוטומטית, כאמור לעיל, תהיה בתוקף לגבי המשחק הרשמי הראשון, בו תשתתף קבוצתו לאחר המשחק בו הורחק".

על אף איזכורו המפורש של מפעל הגביע בהקשר זה, שאמור לכאורה להביא להרחקתו האוטומטית של מקניל מהגמר, גורמים משפטיים מסבירים שיש לפנות לתת סעיף 3, שבו נכתב: "על אף האמור לעיל, במשחקי ליגת העל גברים וליגת העל נשים (בלבד)... שחקן אשר הוצא ממשחק רשמי בפעם הראשונה במהלך העונה, ייקנס אוטומטית בסכום אשר ייקבע על ידי הנהלת האיגוד מעת לעת. ככל שהתובע יחליט כי נסיבות העניין מצדיקות העמדה לדין משמעתי, יהא רשאי התובע להורות על העמדתו של השחקן לדין משמעתי. במקרה כאמור, אם לא התקיים הדיון המשמעתי בעניינו של השחקן לפני המועד בו אמור להיערך משחק רשמי נוסף של קבוצתו, וזאת מסיבות שאינן תלויות בשחקן, כי אז יהיה השחקן רשאי להשתתף במשחקים באמצעות אישור זמני שיונפק על ידי ועדת ליגה וגביע, וזאת עד לדיון המשמעתי".

מקניל כבר עמד בפני סיטואציה דומה לפני שנתיים, כששיחק בהפועל תל אביב והורחק בשמינית גמר הגביע, לאחר שניסה לתקוף את השופט; בית הדין הרחיק אותו משני משחקים, והוא לא הופיע לדרבים נגד מכבי תל אביב ברבע גמר הגביע ובליגה. העונה נאלצה בני הרצליה להופיע לרבע גמר הגביע נגד מכבי ראשון לציון ללא אופק מלכה ונועם אביבי, שהורחקו מספר ימים קודם לכן בליגה הלאומית, וריצו את עונש ההרחקה האוטומטי.

טל דן, שנושא עונש הרחקה משני משחקים על תנאי, זכר למפגש עם מכבי חיפה מוקדם יותר העונה, יועמד לדין יחד עם מקניל והוא כבר הורחק אוטומטית ממשחק הליגה הקרוב של נס ציונה.

ג'רל מקניל מורחק עירוני נהריה. דני מרון
ישחק או לא? מקניל/דני מרון

סיפור המשחק, עד ההרחקה הדו צדדית של מקניל ודן, היה קרב האקדוחנים בין דומיניק ווטרס, שקלע 19 נקודות במחצית הראשונה, לבין דקוואן קוק שצלף 24 בשנייה. במישור האישי, קוק ניצח 28:35 במניין הנקודות, אבל הוא ויתר שחקני עירוני נס ציונה יצפו בגמר בטלוויזיה. האקס פקטור, שחיבר את נהריה ולא בפעם הראשונה, היה הרכש הטרי דיימון סימפסון, שתרם 14 נקודות ותשעה ריבאונדים.

"אמנם ניצחנו את נס ציונה רק לפני שבוע וחצי בליגה, אבל בלי ג'ף וויטי ואיתו מדובר בשתי קבוצות שונות", אמר עוזר המאמן עופר רחימי. "הם התקשו להתמודד עם הפיק אנד רול שלנו, והמספרים של דומיניק מראים את זה. היינו קצרים יותר בהיעדרו של טראוויס ווריק, ואני שמח שניב משגב ואייל שולמן הצליחו לעלות מהספסל ולתרום".

רכבת ההרים הרגשית של ווטרס המחישה כמה הקבוצה תלויה בו. "לפעמים צריך לעזוב אותו ולתת לו להירגע בעצמו", הסביר סימפסון. "הוא בחור טוב וחכם, והוא בעיקר מלא תשוקה למשחק, שזה בדיוק מה שאנחנו צריכים. הוא שיחק אתמול בצורה מעולה".

רחימי הפתיע וסיפר כי "מחזיק תיק ווטרס", שנועד להרגיע אותו ולשמור עליו ברגעי הצורך, הוא מקניל - האיש שאיבד את העשתונות כשדן תקף את חברו. "דומיניק הוא שחקן מאוד אמוציונלי, וזה פועל בכיוון החיובי ובכיוון השלילי. מדובר ברכז ברמה התקפית, שלא סתם הגיע לאולימפיאקוס ושיחק במדיה ביורוליג".

עוזר המאמן הודה ש"לא היה קל להכיל את שני הקאמבקים של נס ציונה מיתרונות גדולים שלנו, אבל דני פרנקו לקח פסקי זמן, פעל בשיקול דעת, דיבר למנטליות של השחקנים והרגיע אותם. עברתי שנתיים לא פשוטות במישור האישי, והלוואי שנעשה היסטוריה בגמר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully