וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו המשווה של הכדורגל הישראלי: שוקל מילים על הפועל חדרה, הרף של ליגת העל

הפועל חדרה היא קבוצת בורקס שנפרדת רע ממאמנים ומצליחה עם כולם, מועדון בלי כסף ובלי בית אבל עם טופ-6, לא סיפור הצלחה ולא בושה לכולנו, את הפלייאופים צריך לחלק באמצעותה - מי שמעליה, לעליון ומי שמתחתיה, לתחתון. "שוקל מילים", גם על איביץ'

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

סיפור השבת: ככה היא באמצע (מילים: 500/500)

הפועל חדרה היא פיאסקו מתמשך של התנהלות קלוקלת, בלי ועם תו תקן, בית ספר למערכות יחסים רעועות שמתחילות כמו ירח דבש ונגמרות כמו תפיסה על חם, מועדון שנע על התפר בין סרט בורקס לסרט אימה, שמחזיק ביועץ מקצועי שהיה לכאורה בעלים והכריח עוד יותר לכאורה את המאמן לשלב שחקני מריבה, שמכיל יועץ סתרים שעובד בערוץ הספורט והקבוצה מרגישה כמו החיקוי העצום שלו, מועדון בלי יותר מדי קהל ובלי בית, שהוא בית חם לכל שחקן עד שהוא רוצה לעזוב את הבית, קבוצה שפעם ערכה שיחת מוטיבציה בחנות סקס, עליה אמרו "אנחנו הקבוצה היחידה בהיסטוריה שקנתה משחק בצ'ק, והצ'ק חזר".

בהפועל חדרה המאמן לא כזה חשוב, ובגלל זה היא פיטרה את מומו ניסטל שהעלה אותה מליגה א' ללאומית, שני מחזורים לתוך העונה, ובגלל זה ניסו אביטן מיהר לדלג ממנה הלאה ופוטר שני מחזורים לסיום העונה, ובגלל זה אורי גוטמן נטש אותה כבר במחזור העשירי, ובגלל זה בא שרון מימר.

הפועל חדרה היא קבוצה צנועה וחמודה, קוריוז חסר סיכוי להתקדם באמת בליגות המקצועניות, ובטח ובטח שלא לדלג בתוך שנתיים מליגה א' לטופ של ליגת העל. אבל הלו, בואו נתעורר - בכדורגל הישראלי הפועל חדרה היא לא תופעת טבע, היא הסטנדרט. כי אנחנו כבר סופרים איתה 59 מחזורים בליגה הבכירה, ומתוכם, ותודה ליוסי מדינה על סיוע בהשגת הנתון, ב-52 היא היתה בפלייאוף העליון.

נכתוב את זה שוב, למקרה שבדיוק רז זהבי סיפר משהו על עז ופספסתם:

הפועל חדרה בילתה 52 מחזורים מתוך 59 - בפלייאוף העליון!

בתום 52 מחזורי כדורגל בליגת העל, הפועל חדרה היתה בין שש הקבוצות החזקות ביותר!!!

שחקני הפועל חדרה חוגגים. שלומי גבאי
מוברגת לפלייאוף העליון. הפועל חדרה חוגגת אתמול/שלומי גבאי

ואגב, בשבעת המחזורים בהם לא היתה שם, ב-4 מהם היתה במקום השביעי, ובשניים במקום השמיני. למעשה, רק פעם אחת היתה "רחוקה" מהטופ-6: אחרי תבוסה במחזור השני של העונה זו, היא דורגה 12. למחזור אחד, כן?

היא מוברגת לפלייאוף העליון בזמן כאוס, בעונה הראשונה שלה בליגת העל אחרי עשורים, עם אביטן חסר הניסיון ועם אחת ההתקפות הכי גרועות בליגה ועם ההגנה הכי גרועה בליגה, עם 42% בעונה הסדירה שעברה, עם אחת ההגנות הכי טובות בליגה העונה - עם גוטמן שהתפטר והשאיר אותה במקום החמישי, עם מימר שעושה עבודה יפה מאוד והיא עדיין שם; הגיוני, מי יתאים לקבוצת האמצע יותר ממאמן שתמיד מגיע באמצע? 10 משחקים בלי לכבוש, 11 משחקים בלי לספוג, היא בכירה בשתי הקטגוריות!

אתם מבינים? לא נסים ולא ויצמן יער - סטנדרט. למעשה, כבר שנה וחצי שהפועל חדרה היא קו המשווה של הכדורגל הישראלי. היא הרף, היא הקו, הכול נמדד ביחס אליה. מעליה האימפריות, מתחתיה נמושות; מעליה הפרש שערים חיובי, מתחתיה שלילי; מעליה האומץ, מתחתיה פחד; מעליה יציבות, מתחתיה הג'ונגל. אם תזרקו את כל קבוצות ליגת העל למיקסר, תקבלו את הלוגו של הפועל חדרה.

היא כל כך הרף שצריך באמת לחלק את הליגה באמצעותה. בתום 26 מחזורים, מי שמעל חדרה, לעליון, ומי שמתחת, לתחתון. אין דבר הוגן יותר, אין דבר צודק יותר. ואיפה חדרה? היא האפס, מה זה משנה - גם ככה אין צורך שתשחק בשלב הבא. אם תעלה לעליון, תחטוף ותהיה סמן תחתון, ואם תמעד לתחתון, תסתדר ותהווה סמן עליון.

הפועל חדרה היא לא סיפור הצלחה מדהים ולא בושה לכולנו - היא הכדורגל הישראלי בהתגלמותו, היא אתם, היא אנחנו. לא לחינם נתנו לקפטן מנשה זלקה להדליק משואה. לתפארת…

עוד בוואלה!

לוסיו צפוי לספוג קנס ועלול לאבד את מקומו בהרכב חדרה

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב ולדימיר איביץ'. אדריאן הרבשטיין
זו לא אשמת ייני. ולאדן איביץ'/אדריאן הרבשטיין

השבת בפסקה: זה על איביץ' (מילים: 100/100)

דרך העיניים של שרן ייני, שנפצע במצב של 0:0 באלוף האלופים והחמיץ חודשים, מכבי תל אביב היא קבוצה רעועה שחוטפת שלושער ומהפך מול אום אל פאחם ועפה מהגביע, וסופגת שער דרמטי ויפהפה ומאבדת נקודות מול הפועל חיפה. זהו, אלו שני משחקיו, הרכב מול פאחם ותוספת זמן אתמול. דרך העיניים של ייני מכבי זו קבוצה עם הגנה שברירית והתקפה לא מפוקסת. דרך העיניים של ייני מכבי תל אביב לא הקבוצה הכי טובה בארץ אבל זו לא אשמת ייני (או גלזר, שאלו המשחקים בהם לא שיחק). כי גם דרך העיניים של ייני רואים שהתיקו הזה, כמו ההפסד בגביע, הוא על איביץ'.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם עומרי אלטמן. דני מרון
זה מה שהיה חסר. עומרי אלטמן/דני מרון

השבת בשורה (מילים: 10/10):

בקיצור, מה שאלטמן היה צריך כדי להפוך למכביסט-אדום זה קלינגר.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully