וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירושין בלי הסכם: אם אוהדי בית"ר לא יחזרו לטדי, תקציב הקבוצה יקוצץ

9.2.2020 / 9:00

משה חוגג מיואש מטדי הריק ועשוי להוריד משמעותית את התקציב של בית"ר ירושלים בעונה הבאה. מה שלא ידע כשרכש את הקבוצה, הוא שהאוהדים שמו איקס על האצטדיון שנים לפני הגעתו, ולכן קמפיין ההשבה ליציעים נועד לכישלון. הקהל מוכן לפרק ב', אבל לא לפני שיראה שינוי מהותי

צילום: מיה בנאי

בווידאו: אוהדי בית"ר קוראים לפיטוריו של רוני לוי

כשמשה חוגג קנה את בית"ר ירושלים לפני שנה וחצי, הוא שילם לאלי טביב 18 מיליון שקל עבור הקבוצה ולקח עליו עוד חוב של 8 מיליון שקלים. לאחר מכן התברר שהסכום בעצם עומד על כ-12 מיליון שקל, אבל על החוב האמיתי לא באמת סיפרו לחוגג. החוב הזה נקרא אצטדיון טדי. נכון להיום, הבעלים של בית"ר ירושלים מיואש מהאצטדיון ומהקהל שלא מגיע. לפני מספר ימים הוא ניסה להוציא חבילת טריפל אטרקטיבית למשחקים נגד מכבי חיפה, הפועל תל אביב ו-מ.ס אשדוד. עד כה נענו פחות מ-400 איש. למשחק מחר מול מכבי חיפה נמכרו, פרט לטריפל, פחות מ-1,500 כרטיסים לאוהדי הקבוצה ובמועדון עדיין מנסים להעיר אותם.

בשורה התחתונה, אולי אוהדי בית"ר יתעוררו בסופו של דבר לקראת המשחק מחר, אבל היקיצה הזאת תתרחש מקסימום פעם או פעמיים בשנה, לא יותר. הבעיה החלה שנים לפני חוגג, והגורמים העיקריים לה הם הקשיים בהגעה ובחניה סמוך לאצטדיון. חשוב להסביר, לטדי יש גישה אחת בלבד לבאים מחוץ לעיר - דרך בגין, ציר התנועה המרכזי של ירושלים. למשחק שמייעד 20-25 אלף איש כמו זה של מחר יש לצאת מהבית ארבע או חמש שעות לפני כן. אפילו למשחק "רגיל" חובה להקדים אם רוצים להספיק לשריקת הפתיחה. גם השאטלים המוצעים הם עינוי עבור האוהדים, שהגיעו לאחר שעות של נסיעה וצריכים לקחת תחבורה נוספת לאצטדיון.

היציעים באצטדיון טדי ריקים במהלך המשחק בין בית"ר ירושלים לבין הפועל חיפה. ברני ארדוב
לא היה סולד אאוט כבש שש שנים. אצטדיון טדי/ברני ארדוב

פרט לאלפי הקבועים שמגיעים, אוהדי בית"ר התגרשו מטדי. מבחינתם האצטדיון הזה הוא היסטוריה, חוויה שהם לא מתכוונים לעבור עוד. כבר 6 שנים לא היה בטדי מצב שבו במשחק ליגה היציע המזרחי, המערבי והצפוני הם סולד אאוט, שלא לדבר על כך שלא הגיעו אפילו למצב של הפרדה ביציע הדרומי. רק בתחילת דרכו של טביב, במשחק נגד הפועל תל אביב, האצטדיון היה מלא. שנים שבבית"ר אפילו לא מתקרבים לתפוקות ביציעים, וכל עוד טדי ימשיך במתכונתו הנוכחית זה גם לא יקרה.

בית"ר לא לבד. התופעה לא פסחה גם על אוהדי מכבי תל אביב, שאחרי שלוש שנים באצטדיון נתניה נשארו בבית אפילו בשנת אליפות מדהימה כמו זו של העונה שעברה. הפקקים ובעיות החניה המאיסו עליהם מנויים רבים. עכשיו יש להם את בלומפילד, ולמרות הביקורות על האצטדיון עצמו, לפחות הגישה אליו נוחה. אוהדי בית"ר יהיו מוכנים לפרק ב', אבל כדי שזה יקרה הכלה צריכה להשתנות. לא שינויים קוסמטיים, אלא גישה ראויה וחנייה. לא יקרה? חוגג יצטרך לעבור לאצטדיון אחר.

אלי אוחנה יושב ראש בית"ר ירושלים עם אלירן עטר עם משה חוגג. ברני ארדוב
העלאת המחירים שלו היא רק עוד תירוץ לאוהדים. משה חוגג/ברני ארדוב

מנגד, חוגג משקיע סכומים מטורפים בקבוצה ורוצה שההכנסות יכסו לפחות חלק מההשקעה. הוא כבר הבהיר לכל מי שרוצה לשמוע, שאם ההכנסות מהקהל לא יגדלו הוא יקטין משמעותית את התקציב בעונה הבאה. הוא לא מתכוון להביא בכל עונה 40 או 50 מיליון שקל, הוא רוצה להרגיש שהוא לא לבד בסיפור. מעבר ל"בית"ריסט" הוא מתכנן בקרוב מיזם נוסף, בו האוהדים יוכלו לשלם דמי חבר חודשיים ולקחת חלק בהחלטות משמעותיות במועדון, להביא למצב שגם אלה שאינם מגיעים למגרשים ייקחו חלק בנטל ויגלו אכפתיות. מדובר בנושאים מהותיים כמו בחירת האיש שיוביל מקצועית את המועדון, האם לשחק בשבת או ביום חול וגם ירידה לרזולוציות קטנות יותר, כמו שאמר לסובבים: "זה יהיה ממש ברמת בעלי מניות, מי שישתתף בזה יקבל החלטות מהותיות בנוגע למועדון ולעתידו".

מחר פוגשת בית"ר את מכבי חיפה. אוהדי חיפה עשויים לתפוס יותר מ-8,000 מקומות ביציע הדרומי, כשמנגד אוהדי בית"ר רדומים ושום דבר לא מגרה אותם. בבית"ר הוזילו את מחירי הכרטיסים במשחקים נגד קבוצות כמו נס ציונה ובני יהודה וחילקו כרטיסים חינם לילדים ליציע הצפוני, אך במשחקים נגד הגדולות הם רוצים לנצל זאת ולעשות הכנסה. המחירים עלו ל-120 שקל ליציע המערבי והמזרחי ו-90 שקל ליציע הצפוני, אך אין לכך קהל יעד. הקהל מזמן עשה איקס על טדי והעלאת המחירים רק משמשת לה עוד תירוץ לא להגיע. אולי בכל זאת יהיה בוסט של התלהבות ברגע האחרון והאוהדים כן יגיעו, אבל כולם מבינים, במועדון עצמו וביציעים, שבמתכונת הנוכחית אוהדי בית"ר וטדי כבר לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully