וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבדיה: "יש לי צמרמורת", ג'קסון: "המאמן הכניס אש בתחת שלנו"

6.2.2020 / 6:45

במכבי תל אביב התרגשו מהקאמבק מול חימקי, אך הודו: "הם הגישו לנו את המשחק, שבד לא בדיוק שיחק נגדנו". הכוכב הצעיר כמעט הקיא על הספסל מרוב מאמץ, הרכז הוותיק החמיא: "נלחמים בשביל הצוות המקצועי". ווילבקין יחזור מול פנרבחצ'ה?

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

1. מכבי תל אביב המשיכה אמש (רביעי) את העונה האירופית הנהדרת שלה כשניצחה בבית 77:80 את חימקי מוסקבה ועלתה למאזן 8:15 ביורוליג, כשהיא שומרת על המקום החמישי בטבלה. הצהובים הציגו את אחד המשחקים החלשים שלהם העונה, כהמשך לתקופה האחרונה, כשהם לא מצליחים לתפקד בשלבים ארוכים ללא סקוטי ווילבקין, אך לא בפעם הראשונה העונה ביד אליהו נחלצו מפיגור דו ספרתי בעזרת מחצית שנייה מדהימה.

ארון ג'קסון גילה בסיום: "במחצית המאמן אמר לנו שאסור לנו לפחד, כי אם נפחד לא נוכל לנצח, וחזרנו. המאמן הכניס את האש בתחת שלנו, אנחנו רואים איך הצוות המקצועי עובד בהכנה, ואנחנו משחקים גם בשבילם". קווינסי אייסי נראה תשוש בסיום ודאג לפרגן לחבריו: "הראינו את הלב שלנו, אנחנו נלחמים כל הזמן עם הרכבים שונים, אבל פשוט לא מוותרים ונלחמים. יש לנו הרבה עומק, שחקנים מתעלים כשצריך אותם. צריך להוריד את הכובע בפני אלייז'ה וסנדי".

עם כל הכבוד לניצחון, אנשי מכבי הודו כי לא מעט אלמנטים של מזל ופספוס של היריבה תרמו לניצחון: "שבד לא בדיוק שיחק נגדנו", אמר אחד מאנשי הקבוצה, "הוא קיבל החלטות שאם היה מקבל שחקן שלנו, הוא לא היה על המגרש. חימקי הגישה לנו את המשחק וידענו לקחת אותו".

אלכסיי שבד שחקן חימקי מוסקבה מול דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
"אם זוסמן לא פה כדי ללחוץ על שבד, אמרתי שאני אעשה את זה". דני אבדיה/דני מרון

2. דני אבדיה סיפק את משחקו הטוב ביותר ביורוליג בקריירה הקצרה שלו. היהלום שעתיד להבחר בצמרת הסיבוב הראשון בדראפט ה-NBA רשם שיא קריירה בנקודות (11) ריבאונדים (9) ודקות (27), כשהוא מפגין הרבה מאוד אנרגיות. לקראת סיום המשחק האוויר של אבדיה נגמר, והוא כמעט הקיא על הספסל, אך ספרופולוס השיב אותו לדקות ההכרעה.

"זה היה כיף, להיות על המשחק ולחוות את האווירה הזאת, ולעזור לקבוצה לחזור מפיגור", סיפר אבדיה הנרגש בסיום. "להיות 120 אחוז בתוך המשחק, זו צמרמורת. כפי שאתם רואים יש לנו כמות פצועים לא רגילה, החלטתי שאני צריך לקחת יותר אחריות, להילחם בשביל חלק מהחברים שיושבים לצידי, אם זוסמן לא פה כדי ללחוץ על שבד, אמרתי שאני אעשה את זה. עשיתי כל מה שאני יכול כדי לעזור לקבוצה. יש עליות ומורדות, יכול להיות שמחר יהיה לי משחק פחות טוב. שמח שניצחנו את זה, אבל צריך להשאר צנועים ועל הקרקע, ולהמשיך הלאה".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב שרדה מותחן גדול וניצחה 77:80 את חימקי מוסקבה

לכתבה המלאה
אלייז'ה בריאנט שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
"יאניס ידע שהוא יהיה מצוין". אלייז'ה בריאנט/דני מרון

3. גיבור נוסף של המשחק היה אלייז'ה בריאנט. הגארד האמריקאי שרשם שיא עונתי בנקודות עם 21 והוסיף 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-2 חטיפות, נכנס לנעליו של ווילבקין כמוציא לפועל העיקרי לפועל, ומפתיחת המשחק היה אגרסיבי מאוד והראה מה הוא הולך לעשות בהמשך. בריאנט נקלע לבעיית עבירות ברבע השלישי, אך ברגעי ההכרעה שוב היה שם עבור הצהובים.

"יאניס אמר לנו אתמול לפני האימון שהוא מאוד רגוע לגבי אלייז'ה ושהוא יודע שהוא יהיה מצוין", סיפר אחד מאנשי מכבי, "אלייז'ה הוא נכס בשבילנו, והעובדה שיש לו חוזה גם לעונה הבאה גורמת לנו לסיפוק גדול מאוד. אם לא היה לו חוזה, היינו עושים מאמצים גדולים כמו שעשינו במקרה של סקוטי ושל אותלו".

בריאנט עצמו הוא ככל הנראה הטיפוס הכי פחות ורבאלי שיש במכבי תל אביב, וזאת למרות שהוא השתפר ומדבר קצת יותר בפתיחות לעומת תחילת העונה. "זה מי שהוא, לא בן אדם של משפטים מפוצצים, אלא מישהו שנותן עבודה, ואנחנו אוהבים אותו", סיפרו בקבוצה.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב הפצוע עם ג'ון דיברתולומאו. דני מרון
יחזור מול פנרבחצ'ה? סקוטי ווילבקין/דני מרון

4. היום בצהריים יגיעו שחקני מכבי שוב ליד אליהו לאימון שחרור ואסיפת וידאו לקראת המשחק נגד פנרבחצ'ה מחר (19:45, ספורט 5). לאחר האימון הקל וארוחת צהריים הם יצאו לשדה התעופה ויגיעו בשעות הערב לאיסטנבול, שם יערכו רק אימון אחד, בשישי בבוקר.

ההערכה אמש בקבוצה הייתה כי ווילבקין לא ישחק גם נגד הטורקים, אלא שהנחישות שלו עשויה לשחק תפקיד בהחלטה. הגארד רצה לשחק גם אתמול, אך הכאבים בקרסולו גרמו לצוות הרפואי להטיל וטו על שיתופו. מי שכן אמור לראות דקות משחק הוא אמארה סטודמאייר שהעביר את המשחק כולו על הספסל או על אופני הכושר סמוך לו. בקבוצה סיפרו כי ההחלטה שסטודמאייר לא ישחק התקבלה עוד לפני ההתמודדות, שכן הוא פספס חלק מהאימונים בשל טיסה לארצות הברית ועדיין לא נכנס לעניינים.

הניצחון על חימקי גרם למשחק נגד פנרבחצ'ה להיות קצת פחות קריטי לצהובים, שפתחו פער של שני משחקים מפנאתינייקוס השישית, ונמצאים עדיין בפער גדול על פני הקבוצות שמתחרות איתם על כניסה לפלייאוף. ג'קסון, שסיפק עוד משחק חלש בו היה ניכר שהפציעה בקרסול עדיין מגבילה אותו מאוד, אמר: "אנחנו צריכים לבוא לפנר ולבוא לשחק כמו לוחמים, כמו ששיחקנו היום במחצית השנייה, אם נהיה אגרסיביים, אני מאמין שיש לנו סיכוי טוב לנצח", ואבדיה סיכם: "אנחנו צריכים להיות אנחנו נגד פנר, לשתף את הכדור יותר טוב בהתקפה, נבוא להלחם ויהיה מה שיהיה".

אמארה סטודמאייר שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
בינתיים רק מדווש. אמארה סטודמאייר/דני מרון

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully