וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב שרדה מותחן גדול וניצחה 77:80 את חימקי מוסקבה

תצוגת שיא של אלייז'ה בריאנט עם 21 נקודות, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים הצילה את הצהובים שפיגרו ברוב שלבי המשחק בהיעדרו של סקוטי ווילבקין. שיא קריירה לדני אבדיה, חלום הביתיות בפלייאוף בחיים

אלייז'ה בריאנט, מכבי תל אביב. דני מרון
האיש של מכבי תל אביב. בריאנט/דני מרון

נראה שמכבי תל אביב מגלה את עצמה מחדש מדי שבוע. מכת הפציעות של הצהובים, שקורבנה האחרון היה סקוטי ווילבקין, חייבה את הצהובים למצוא עוד פתרונות חדשים הערב (רביעי) נגד חימקי מוסקבה בהיכל. למזלה, כמעט את כולם סיפק לה איש אחד: אלייז'ה בריאנט. הגארד המשתפר סיפק את משחק הטוב במדים הצהובים, קלע 21 נקודות, הוסיף 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, ושימש כגו-טו-גאי לעת מצוא עבור הצהובים בדיוק כשהזדקקו לאחד כזה. בנוסף, היא קיבלה גם עוד תצוגה מעודדת מדני אבדיה, שקבע שיאי קריירה ביורוליג בדקות (26) ונקודות (11). טיילר דורסי הפגין אף הוא סימני חיים לפרקים אחרי תקופה אישית פחות טובה, והוסיף 12 נקודות.

זה הספיק למרות יום פושר בשני צידי המגרש, לא מעט בזכות קבלת החלטות רעה מאוד של כוכב היריבה אלכסיי שבד בדקות הסיום. הרכז הרוסי לקח זריקה שערורייתית בפיגור שתיים בדקה האחרונה, הוסיף חטא על פשע עם איבוד מכריע במהלך האחרון, והותיר את חימקי בידיים ריקות למרות שהובילה ברוב שלבי המשחק.

כעת תוכל מכבי תל אביב לצאת למשחק החוץ המאתגר ביום שישי נגד פנרבחצ'ה המשתפרת בראש צלול יותר, בידיעה שחלום הביתיות בפלייאוף עדיין חי וקיים.

ארון ג'קסון שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
שוב הראה סימני חלודה. ארון ג'קסון/דני מרון
אותלו האנטר, מכבי תל אביב, מול דווין בוקר, חימקי מוסקבה. דני מרון
ההתקפה נראתה תקועה במחצית הראשונה. האנטר/דני מרון
שחקני מכבי תל אביב סנדי כהן, אותלו האנטר. דני מרון
אפילו הוא נשלף מקצה הספסל. סנדי כהן עם אותלו האנטר/דני מרון

מהלך המשחק

חימקי פתחה טוב יותר, ועם שלוש שלשות של יאניס טימה וסרגיי מוניה הבלתי נגמר עלתה ליתרון 2:8 מהיר. המוציא לפועל אצל הצהובים היה אלייז'ה בריאנט, שקלע חמש נקודות רצופות ושמר את הצהובים במרחק סביר. דני אבדיה נכנס והוסיף אנרגיות לצהובים, אבל אלכסיי שבד נכנס לעניינים, ניצל הגנה נרפית של הצהובים והוריד את חימקי להפסקה בין הרבעים ביתרון 20:28.

הרבע השני המשיך בשליטה מוחלטת של חימקי. ההתקפה של מכבי תל אביב נתקעה, וניהול משחק מצוין של אלכסיי שבד בצד השני סידר לרוסים נקודות קלות שוב ושוב. דקות טובות של אלייז'ה בריאנט וג'יילן ריינולדס קירבו את הצהובים למרחק שתי נקודות בלבד, אבל שבד שוב לחץ על הדוושה והיתרון צמח לדו ספרתי, 31:42. עד המחצית נבלמו ניסיונות הקאמבק של מכבי תל אביב, והמחצית הסתיימה ב-36:47 לזכות הרוסים.

דני אבדיה קיבל מחמאות מפרשן ה-NBA דייויד ת'ורפ

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
מחצית ראשונה חלשה. ספרופולוס/דני מרון
דני אבדיה, מכבי תל אביב, מול ולדימיר זאיצב, חימקי מוסקבה. דני מרון
נכנס למשחק בעצלתיים - והתעשת. אבדיה/דני מרון

המחצית השנייה נפתחה במומנטום נהדר של הצהובים. אלייז'ה בריאנט המשיך את המשחק האישי המצוין, ויחד עם התעוררות של אותלו האנטר וניצוצות של דני אבדיה, יצאה מכבי תל אביב לריצת 0:14 שמחקה לחלוטין את ההפרש. בריאנט ביצע עבירה שלישית וירד לספסל, אבל הצהובים נשארו קרובים, והרבע ננעל עם נקודות ראשונות של ארון ג'קסון שקבעו 60:60 לקראת הרבע האחרון.

דני אבדיה הגיע ל-11 נקודות - שיא אישי ביורוליג - עם שלשה שהעלתה את הצהובים ליתרון, אבל אלכסיי שבד לקח את העניינים לידיים לקראת סיום, ושלשה גדולה שלו כשנותרו שלוש דקות העלתה את חימקי ל-74:76. דורסי הגיב בשלשה גדולה לא פחות בצד השני, אולם מיד יצא בעבירה חמישית. בשלב זה שוב הגיע אלייז'ה בריאנט, שקלע ארבע נקודות רצופות וקירב את מכבי תל אביב לניצחון, לא מעט בזכות זריקה שערורייתית של אלכסיי שבד. קליעות עונשין של קלויארו ובריאנט העלו את הצהובים ליתרון שלוש, ושבד - שוב הוא - איבד את הכדור המכריע. 77:80 למכבי תל אביב בסיום.

אנג'לו קלויארו שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
שיפור ניכר במחצית השנייה. קלויארו/דני מרון
קווינסי אייסי שחקן מכבי תל אביב עם רימאס קורטינאיטיס מאמן חימקי מוסקבה. דני מרון
קווינסי אייסי שחקן מכבי תל אביב עם רימאס קורטינאיטיס מאמן חימקי מוסקבה/דני מרון
ערן זהבי במשחק כדורסל של מכבי תל אביב. דני מרון
אורח הכבוד ביציע. ערן זהבי/דני מרון

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: אלייז'ה בריאנט 21 נקודות (9 מ-19 מהשדה), 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-2 חטיפות, טיילר דורסי 12 (4 מ-10 מהשדה) ו-4 איבודים, דני אבדיה 11 ו-9 ריבאונדים, אות'לו האנטר 10 ו-8 ריבאונדים, ג'יילן ריינולדס 7 ו-5 ריבאונדים, קווינסי אייסי 6 ו-6 ריבאונדים, סנדי כהן 6, אנג'לו קלויארו 4, ארון ג'קסון 3. ג'ייק כהן (05:45 דקות).

קלעו לחימקי מוסקבה: אלכסיי שבד 18 (5 מ-21 מהשדה) ו-10 אסיסטים, יונאס ג'רבקו 17 ו-5 ריבאונדים, יאניס טימה 13, סטפן יוביץ' 11, דווין בוקר 7, 6 ריבאונדים ו-5 איבודים, איגור ויאצלב 4, סרגיי מוניה 3 ו-6 ריבאונדים, סרגיי קראסב 2, ויאצ'סלב זייצב 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully