וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עוד משחק פושר: במכבי תל אביב בטוחים ש"משהו עובר על יונתן כהן"

4.2.2020 / 7:12

גיבור משחק העונה ממשיך בירידה, והצהובים מעידים: "משהו מפריע לו וגורם לו להיות פחות מפוקס". גלזר במסר לשופטים, השחקנים במסר לאוהדים המוחים, ניקוליץ' נשאר, וגם: למה איביץ' לא יצפה במכבי חיפה?

צילום וידאו: ברני ארדוב, עריכת וידאו: ניר חן

עיקרי הדברים

- איביץ' אחרי הגדלת הפער: "לא אצפה במשחק של מכבי חיפה, אלא ביריבה הבאה שלנו הפועל חיפה"

- בעקבות עוד משחק פושר בו הוחלף, בסביבת יונתן כהן טוענים: "הוא פחות מפוקס, משהו עובר עליו"

- לקראת סיום חלון ההעברות: אורוש ניקוליץ' נשאר בקבוצה. קייס גאנם ודן ביטון עדיין מועמדים

- שחקנים במכבי תל אביב הודו על רקע מחאת הקהל: "לא היה נעים לשחק באווירה שהיתה ביציעים"

- דן גלזר בהצהרה יוצאת דופן: "השופטים לא היו צריכים לשלוף לעברי ארבעה כרטיסים צהובים"

seperator

1. איביץ': "מכבי חיפה? אני אצפה בהפועל חיפה, היריבה שלנו בשבת"

למרות פתיחת פער של שמונה נקודות ממכבי חיפה ערב המשחק שלה מול הפועל תל אביב, מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ' לא היה מרוצה ממשחק קבוצתו אמש (שני) בניצחון 1:2 על הפועל רעננה ודיבר בסיום במסיבת העיתונאים על כך שהקבוצה שלו חייבת לתת את אותה היכולת ולשחק באותה הרצינות מהשנייה הראשונה ועד השנייה האחרונה. הסרבי התייחס בביקורת בעיקר על המחצית הראשונה שהיתה דלה מאוד מבחינת הצהובים. איביץ' הבהיר כי לא נתן לשחקניו דוגמאות מההפסדים של מכבי חיפה להפועל כפר סבא ושל בית"ר ירושלים לבני יהודה ולא השתמש ביריבות של מכבי תל אביב בצמרת כדי להמחיש לשחקנים מה יכול לקרות להם, אם הם לא יבואו ברצינות למשחק מול רעננה.

המאמן הסרבי של מכבי תל אביב גם התעקש שאין לו שום כוונה ועניין להיות אוהד של הפועל תל אביב הערב. "פער של שמונה נקודות ממכבי חיפה?", אמר איביץ'. "תאמינו לי שאני בכלל לא מתכוון לצפות במשחק הזה נגד הפועל תל אביב. יש לנו בשבת את הפועל חיפה ואני אצפה במשחק של הפועל חיפה ולא במשחק של מכבי חיפה. אני מצפה גם מהשחקנים שלי לעקוב אחר היריבה שלנו בשבת, כי זה מה שבוער כרגע. אנחנו כל הזמן צריכים להכין את עצמנו ליריבה הבאה ולא להסתכל על מי שנאבק איתנו בצמרת, אלא רק על עצמנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא מסתכל על היריבות, תרתי משמע. איביץ'/ברני ארדוב

2. מה עובר על יונתן כהן?

את המשחק ניצחה מכבי תל אביב בזכות צמד של עומר אצילי, מה שחידד שוב את התקופה המורכבת בה נמצא שחקן הכנף השני של מכבי תל אביב, יונתן כהן. מאז שער הניצחון שלו על מכבי חיפה, כהן בירידה והדבר מורגש היטב. איביץ' גם מרבה להחליף אותו ובשבוע שעבר בבאר שבע, התייחס אליו באופן אישי בסיום כשטען שההשוואות בין כהן לבין ערן זהבי, הן עוד מהלך שגוי של התקשורת.

אלא שלא מדובר רק בירידה מקצועית. בסביבתו של חלוץ מכבי תל אביב, מספרים בימים האחרונים שהוא מאוד מדוכדך ולא מרגיש כל כך בנוח עם מה שקורה איתו ומה שקורה סביבו. גם במשחק אמש, עד שהוחלף, היה נדמה שכהן אפילו קצת מצוברח ולא לגמרי משוחרר. "משהו עובר על יונתן וצריך לראות שזה לא משפיע על המשחק שלו", אמר אמש שחקן במכבי תל אביב. "התחושה היא שיש עליו מעמסה גדולה ושמשהו מפריע לו וגורם לו להיות פחות מפוקס".

דן גלזר שגדל עם כהן והיה שותף שלו לחדר בנבחרות ובמכבי תל אביב, אמר על חברו: "יונתן שחקן מאוד מוכשר. בין המוכשרים בליגה. אנחנו כאן כדי לעזור לו ולתמוך בו. תמיד נהיה מאחוריו. זה לא סוף העולם אם במשחק אחד או שניים פחות הולך".

יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
זה לא רק מקצועי. יונתן כהן/ברני ארדוב

3. זרים לא יוחלפו. איביץ' עוד מחכה לגאנם וביטון

שלושה ימים נותרו לסגירת חלון ההעברות החורפי ואיביץ' הבהיר אתמול כמה נקודות. "לגבי זרים, אנחנו סגורים ואין לנו אפשרות לעשות שינוי כי יש לנו שישה זרים", הסביר ושם במקום את העובדה שמכבי תל אביב עוד בונה על אורוש ניקוליץ' ומקווה לראות אותו חוזר העונה לשחק. "בנוגע לישראלים ובכלל, אתם יודעים את הבעיה שיש למועדון עם הפייר-פליי הפיננסי. זו בעיה שאני מתמודד איתה מהיום הראשון שלי כאן במכבי תל אביב".

למעשה, עניין הפייר-פליי, כל שכן כששחקנים של מכבי תל אביב לא רוצים לעזוב, מונע ממכבי תל אביב לצרף שחקן ישראלי. החלוץ קייס גאנם מהפועל רעננה והקשר דן ביטון מלודוגורץ הבולגרית הם השחקנים שנמצאים בראש רשימת השחקנים שאיביץ' היה רוצה במכבי תל אביב ומאחר שהחלון עדיין לא נסגר, הוא השאיר אמש פתח לכך שהקבוצה עוד יכולה בדקה ה-90 לצרף שחקן.

שחקן מ.ס. אשדוד, דן ביטון. לירון מולדובן
עדיין על הכוונת. דן ביטון/לירון מולדובן

4. מלחמות האוהדים פגעו בשחקנים

המראות שהיו אמש ביציעי בלומפילד הזכירו מחזות רעים מאוד מתקופה קשה של המועדון באמצע העשור הקודם. מחנות אוהדים שמתעמתים ביניהם שייכים לתקופה חשוכה סביב שנת 2004, אז היו ביציעים שני ארגוני אוהדים: האולטראס והשחקן ה-12 ושניהם היו רוב הזמן בעימות על רקע ההחלטה של מכבי תל אביב לזרוק את אבי נמני מהקבוצה ולתת את המפתחות לברוך דגו.

העימותים ההם פגעו מאוד בקבוצה וגם מה שהיה אמש, יכול היה להרוס לקבוצה את הניצחון כי מהרגע הראשון של המשחק נשמעו שריקות בוז ושירי נאצה בין היציעים מאחר שיושבי שערים 10 ו-11 סירבו לעודד את הקבוצה ואילו יושבים שערים 13 ו-8 רצו לעודד ולתמוך בכל מחיר. כשאלה עודדו, אלה שרקו נגדם בוז וכשאלה שרו שירים נגד המשטרה ונגד ההנהלה, אלה שרקו להם בוז. שחקן במכבי תל אביב אמר אמש: "זה היה ממש לא נעים וזה הורגש היטב. לא היה כיף לשחק במחצית הראשונה ומה שקרה ביציעים פגע מאוד באיכות המשחק שלנו". איביץ' התייחס גם לכך אמש ואמר: "האוהדים הם חלק מהקבוצה ואת המשימה הזו אנחנו צריכים לעשות יחד. אני לא יכול לבוא בטענות לקהל שתומך בנו ומגיע לכל מגרש אחרינו. אנחנו לא יכולים להצליח בלי הקהל שלנו".

אוהדי מכבי תל אביב מוחים. ברני ארדוב
בחזרה לימי הסכסוך עם נמני. אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

5. גלזר משוכנע שעושים לו עוול עם שליפות הכרטיסים הצהובים

בשבת הקרובה תחסר מכבי תל אביב את דן גלזר בגלל צבירת תשעה כרטיסים צהובים. מהר מדי קפץ גלזר מחמישה צהובים שהביאו להשעיה ממשחק אחד לתשעה צהובים שגורמים לו להחסיר משחק נוסף. "אני אנסה לא להחסיר עוד משחק העונה. אנסה לא לספוג כל כך הרבה צהובים כי יותר מדי מהר קיבלתי את הצהובים", סיפר אמש בפתיחות הקשר האחורי ושלח גם משפט ביקורת: "ראיתי את כל הצהובים שקיבלתי העונה ואני מתחייב ששלושה או אפילו ארבעה צהובים מתוך הרשימה שיש לי, לא הגיעו לי. אני מאוד מקווה שכמו שאני מנסה לחלץ נקי ולהימנע מכרטיס צהוב, גם השופטים צופים במשחקים ובצהובים ורואים שלא הייתי צריך לקבל כל כך הרבה כרטיסים. בכל מקרה אני מכבד כל החלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully