וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב חושפים: הסיבות להסכם של קובי בריאנט ואשתו לא לטוס יחד

מקורב למשפחה טוען: ההחלטה המשותפת "לא נבעה מפחד". עוד נחשף: למסוק לא היו את האישורים הנדרשים כדי לטוס בתנאים הקשים, יצרנית המסוק הפסיקה את פעילותה. וגם: ההספדים של רוב פלינקה וסטף קרי והחיקוי המשעשע של שאק

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

בימים שאחרי מותו הטרגי של קובי בריאנט יחד עם בתו ג'יאנה, דווח בארצות הברית על החלטה משותפת של בני הזוג בריאנט שבדיעבד התבררה כמצמררת: הם הסכימו שלעולם לא יטוסו יחד, בין היתר כדי למנוע תרחיש שבו בנותיהם יהפכו יתומות.

הבוקר (שישי) פרסמו בארצות הברית פרטים נוספים על ההסכם, והתברר כי הוא לא נבע מתוך חשש אמיתי של מי מבני הזוג לטוס.

"זה לא נבע בהכרח מחרדה שמשהו נורא עומד לקרות", הסביר בעילום שם מקורב למשפחה למגזין "פיפל". "הרבה הורים לילדים מקבלים החלטות ועושים תוכניות בהתאם לאינטרסים של הילדים שלהם. במקרה הזה, ונסה וקובי פעלו בדיוק ככה".

לטענת המקורב, "ההחלטה לא לטוס יחד לא נבעה מפחד. הם החליטו כך משום שהרגישו שזה הדבר הנכון ביותר עבור המשפחה. הם היו הורים עם פוקוס גדול מאוד על הילדים, תמיד חשבו מה יהיה הכי טוב עבורם. בגלל זה קובי התחיל לטוס מלכתחילה, כי הוא רוצה לוודא שיהיה לו זמן בין האימונים והמשחקים לבלות עם בנותיו".

קובי בריאנט עם אשתו וארבע בנותיו. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
מי היה יכול לנחש שכך זה ייגמר? קובי עם אשתו ושלוש בנותיו/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

במקביל, נחשפים פרטים חדשים על המחדל הבטיחותי שהוביל לאסון, שמסתבר שלא היה בלתי נמנע. על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", תנאי מזג האוויר הקשים אכן היוו גורם מכריע בתאונה, אולם מסתבר שהמסוק לא היה צריך להמריא מלכתחילה - שכן לא היו לו את האישורים הנדרשים כדי לטוס בערפל כבד כמו שהיה באותן שעות קריטיות. הטייס ארה זובאיאן החזיק ברישון טיסה מיוחד שאיפשר לו לטוס גם בתנאים כאלה, אולם המסוק עצמו לא עמד בתקן. בנוסף, המסוק לא נשא מערכת התראה מפני התרסקויות, המומלצת על ידי המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה.

כמו כן, מתברר כי החברה שבבעלותה נמצא המסוק בו קובי טס אל מותו, הפסיקה את פעילותה מאז התאונה. החברה, שמפעילה שירותי טיסה לכמה מהסלבריטיז הכי עשירים בהוליווד, כבר פנתה לכמה מהקליינטים המובילים שלה והודיעה כי היא מפסיקה את הפעילות עד שתושלם בדיקה יסודית של נסיבות התאונה.

עוד בוואלה!

הבעלים של הלייקרס נפרדת מקובי בריאנט, משחק האולסטאר שונה לזכרו

לכתבה המלאה
ארה זובאיאן, טייס המסוק בו התרסק קובי בריאנט. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
לקח סיכון מיותר. הטייס ארה זובאיאן/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

המחוות והפרידות העצובות מאנשי NBA נמשכות, ואמש (חמישי) הגיע גם תורו של רוב פלינקה, ג'נרל מנג'ר הלייקרס כיום ומי שהיה סוכנו ומקורבו של בריאנט לאורך כל הקריירה.

"ביום ראשון איבד את החבר הטוב ביותר שלה. איתו, מת גם חלק בנשמה שלי", כתב פלינקה. "קובי היה כמו כוח טבע. הוא היה אובססיה לגבי המצוינות שלו, חכם, נחוש, מלא תשוקה. איש חזון שאי אפשר לתאר. בעל אוהב ומשקיען, ואב נפלא. כשהוא נכנס לחדר, הוא היה מצית אותו באנרגיות. היה לו ראש עם יכולת למידה אינסופית. הוא היה, לטעמי, הספורטאי הכי מעורר השראה של זמננו. אבל מה שהעולם אולי לא יודע, זה שהוא היה החבר הכי טוב שמישהו יכול לאחל לעצמו.

"ג'יג'י הייתה אושר צרוף", המשיך פלינקה. "החיוך שלה ניחם בכל מצב. הוא היה מבריקה, חביבה וחמה. וכמו אביה, ברגע שעלתה על הפרקט, היא היתה פשוט אחרת. אלוהים, איך שהיא שיחקה. הייעוד שלה בכדורסל היה ברור, מובן מאליו, כל העולם ידע זאת.

"אני יודע שאחרי המקרה הטרגי הזה, החיים לעולם לא יחזרו לקדמותם. הם לעולם לא יהיו אותו דבר. נוצר חלל שאי אפשר למלא. אבל אני עדיין מוצא כאן תקווה. מעכשיו, כל צעד שאעשה בחיים יהיה מלא באהבה, תפילות וצער עבור ונסה, נטליה, ביאנקה וקפרי, ושאר משפחות הקורבנות. לאט לאט נתרפא ונצמיח משהו חדש. שום דבר לעולם לא יעצור את ההשראה שקיבלנו מקובי וג'יאנה. החיים שלהם הוכיחו שאין שון ניצחון במוות, אבל מה שקרה ביום ראשון הוא לא סוף הסיפור, הוא רק התחלה חדשה. המורשת של קובי וג'יג'י תמשיך לחיות, והיא רק תגדל ותתעצם. כולנו נהפוך כעת לממשיכי דרכם. ובזמן שנעשה זאת, אנחנו יכולים להיות בטוחים: קובי וג'יג'י ימשיכו לשחק את המשחק שאהבנו כל כך בגן עדן, לנצח".

גם סטף קרי מספיד, ומרגש

לברון ג'יימס ואנתוני דייויס עשו קעקוע חדש (ותואם) לזכרו של קובי

לאט לאט נחשפים עוד ועוד סיפורים גם על אורחות חייו של קובי, ובעיקר על מוסר העבודה חסר הפשטות שלו. שאקיל אוניל חשף היום בתוכנית Inside The NBA של רשת TNT, כיצד קובי היה מתאמן על התנועות שלו באימונים אפילו ללא כדור. הוא המחיש זאת באמצעות החיקוי המשעשע הבא:

"אני יושב ליד קובי וליד אח שלי, ועכשיו שניהם מתים": ג'ונה היל עם סיפור קורע לב

לא רק ב-NBA מבכים את מותו של בריאנט, אלא גם בהוליווד. אמש פרסם השחקן והבמאי ג'ונה היל פוסט אינסטגרם מרגש, בו שיתף תמונה שלו לצד קובי בזמן משחק ב-2010, תמונה שברבות השנים הפכה לכר פורה לבדיחות ברשתות החברתיות. היל חשף כי לתמונה יש משמעות רצינית ביותר.

"התמונה הזו הפכה לבדיחה באינטרנט לפני שנים, ותמיד צחקתי כשראיתי שהפכו אותה למם. אני אוהב לצלם תמונות מוזרות מאוד בכל פעם שאני נמצא ליד אדם מפורסם ומכובד, והתמונה הזו ללא ספקה הכי מוזרה והכי קומית שיש.

"אבל מבחינתי לתמונה הזו יש משמעות רחבה בהרבה. אני יושב בתמונה לצד אח שלי, שצילם אותי. פגשנו אז את קובי והוא היה כל כך נחמד אלינו, כל כך מצחיק, כל כך מדהים וכל כך נחמד (ועוד באמצע משחק!). אח שלי סגד ללייקרס בתור נער, ובזכות העבודה שלי יכולנו ללכת לצפות במשחק מהשורה הראשונה, ממש ליד קובי. התרגשנו כל כך לפגוש את הגיבור שלנו, וזה אחד הזיכרונות הכי טובים שלי במהלך החיים. זה הרגע הכי אהוב עליי עם אח שלי. אני יושב לצד קובי ולצד אח שלי, והיום שניהם מתים. מוצא את עצמי בוהה בתמונה הזו במשך ימים בעצב ושמחה. כבר כמה ימים שאני חושב לכתוב לקובי, 'נוח על משכבך בשלום'. אבל אני לא חושב שקובי, או אח שלי, נחים שם למעלה. לדעתי הם נלחמים. עובדים קשה. כי זה מה שהם עשו כל חייהם".

View this post on Instagram

This picture became a funny internet thing years back and it always made me laugh when I'd see memes of it . I used to love "on purpose, very awkward photos" whenever I was around someone I respected and this is about as comically awkward as it gets. Ah, your early 20s. It's a dumb bit but I really liked it at the time. I hesitate to post this as it's usually connected to humor. But for me this photo represents a LOT more. I'm sitting next to my brother and he's taking this. It was the night we both met Kobe and he was so nice to us. So funny, so amazing and so kind (in the middle of a game!). My brother and I grew up worshiping the Lakers and because of my job we got to sit next to Kobe and the whole team! I have lived a privileged life. Truly. We were literally buzzing with excitement to meet our hero and it's one of my favorite memories ever. It's my favorite memory with my brother . I'm sitting between Kobe and my brother and now they're both gone. I have been staring at this photo for days in disbelief and sadness and joy. It's my favorite picture and I think it represents for me, all of the hard and amazing things in life and how fleeting they are. But their fleeting nature doesn't make them any less beautiful. I've been thinking a lot about saying Rest In Peace and what that means. But I don't think Kobe or my brother are resting. I think they're hustling up there. Working hard and getting shit done. Cuz that's what they do. All my love to the ones here left behind. Take care of each other and love each other . That's the lesson I've learned . ❤️

A post shared by Jonah Hill (@jonahhill) on

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully