וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהלך הלא ספורטיבי של בוריץ': למה שופטי ה-VAR התעלמו, והאם יהיה עונש?

26.1.2020 / 11:11

שוער הפועל חיפה בעט כדור במכוון כדי לעצור התקפה של רעננה, אולם ההתאחדות תענישו רק אם יתברר שהאירוע נעלם מעיני השופטים. רעננה זועמת

צילום ועריכה: קובי אליהו

יסמין בוריץ' צפוי לעמוד לדין אחרי שבעט כדור במכוון לעבר שחקני הפועל רעננה בזמן התקפה ב-2:2 אמש. השופט לירן ליאני ושופטי ה-VAR לא הבחינו במהלך של שוער הפועל חיפה, אבל הבוקר (ראשון) יחליט תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף האם להסתמך על צילומי הטלוויזיה כדי להעמיד את השוער לדין.

ההערכה של גורמים בהתאחדות היא שרשף אכן יעמיד את השוער הבוסני לדין, שכן מדובר באירוע לא ספורטיבי ברמה חריגה. אם בוריץ' יעמוד לדין, הוא צפוי לספוג עונש הרחקה מכמה משחקים.

תובע ההתאחדות מתכוון לבדוק האם שופטי ה-VAR הבחינו במהלך של בוריץ' והחליטו שאין מקום להתערב. אם יתברר ששופטי ה-VAR ושופט המשחק לירן ליאני הוא ראו את ההתרחשות, הוא לא יתערב ובוריץ' לא יועמד לדין. בתרחיש אחר, השוער ככל הנראה יועמד לדין.

שוער הפועל חיפה, יסמין בוריץ'. לילך וייס רוזנברג
ישלם בריבית עם המהלך הלא ספורטיבי. בוריץ'/לילך וייס רוזנברג

באיגוד השופטים הסבירו ששופטי ה-VAR לא היו צריכים להתערב, ושלירן ליאני היה צריך לשרוק לכדור חופשי מחוץ לרחבה וכן לשלוף כרטיס צהוב לשוער. החוקה אומרת שבמקרה ששחקן בועט כדור או זורק חפץ לעבר שחקן אחר, יש לפסוק על עבירה מהמקום שבו השחקן שלעברו הושלך החפץ עמד. במקרה זה יואב תומר שלעברו נבעט הכדור עמד מחוץ לרחבה ולכן שופטי ה-VAR לא היו יכולים להתערב. ליאני היה צריך לשרוק על עבירה לזכות תומר ולהעניש בכרטיס צהוב את בוריץ'.

בהפועל רעננה זועמים על ההחלטה ויגישו תלונה רשמית בהתאחדות לכדורגל אך שם כאמור יפעלו רק אם יבינו שהעניין נעלם מעיני השופטים. מהפועל חיפה נמסר: "צילומי מצלמות האבטחה של האצטדיון שבידינו מעידים כי השוער יסמין בוריץ' לא הכניס את הכדור לתחומי המגרש, אלא הרחיק אותו שלא יפריע לאחר שכדור הוכנס למגרש לא על ידו והוא הבחין בו רק כאשר היה בריצה לאחור לכיוון השער. בכל מקרה הדבר לא הפריע למהלך המשחק כפי שגם החליט צוות השיפוט. אנחנו מציעים לאנשי רעננה לחפש אשמים אחרים בכך שלא הצליחו לנצח במשחק".

ברעננה מיהרו להשיב: "התגובה של הפועל חיפה לגבי תקרית בוריץ' מוזרה במקרה הטוב ולא קשורה למציאות במקרה הרע. בצילומים (אותם העבירו אנשי הפועל חיפה בעצמם) ניתן לראות בבירור ששוער הפועל חיפה בוריץ מפריע בצורה בולטת להתקפת רעננה במהלך לא ספורטיבי. ראשית אנו מודים לאנשי הפועל חיפה על הסרטון שמוכיח את טענתינו ובהמשך קצת קשה לנו להבין כיצד קבוצה שנהנית בלי הרף מטעויות הואר - מתלוננת ומגנה על התנהגות של חוסר ספורטיביות מובהקת"

במועדון קיבלו בתחושות מעורבות את ה-2:2 אמש עם הפועל רעננה. בקבוצה מודאגים מאוד מהיכולת של הקבוצה, אך היו מעודדים מכך שהשחקנים ידעו לחזור מפיגור כפול. יקוב סילבסטר זכה למחמאות וצפוי לפתוח בהרכב כבר במשחק הבא.

(עדכון ראשון: 8:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully