וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פפ גווארדיולה מתעסק קצת יותר בטקטיקה, יורגן קלופ יותר ברגשות"

אילקאי גונדואן, אחד מארבעה שחקנים בלבד שזכו לשחק תחת שני המאמנים הגדולים, מצא גם נקודות השקה: "שניהם קולניים וישירים מאוד"

עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: קיקה סטיין מוצג בברצלונה

הקונצנזוס בקרב הפרשנים וחובבי הכדורגל העולמי הוא שבשנים האחרונות ישנם שני מאמנים שנמצאים ברמה אחרת לגמרי מכל היתר: יורגן קלופ ופפ גווארידולה, כמובן. ארבעה שחקנים בלבד זכו להתאמן ולשחק תחת שני הענקים הללו - מריו גצה, רוברט לבנדובסקי, ג'רדאן שאקירי ואילקאי גונדואן.

האחרון שבהם התראיין לאתר SPORTbible וניסה לעמוד על ההבדלים בין צמד המנג'רים העילאיים. "שניהם רעים מאוד", אמר הקשר הגרמני - ולא במובן השלילי. "שניהם קולניים מאוד, ישירים מאוד. לא הייתי רוצה לאכזב אף אחד מהם. שניהם דורשים ממך המון והם מאוד אינטנסיביים".

היריבות בין השניים החלה בבונדסליגה, כשקלופ אימן את בורוסיה דורטמונד ופפ את באיירן מינכן. אשתקד הקדים גווארדיולה את חברו בפסגת הפרמיירליג, והפעם הקערה התהפכה על פיה.

"פפ הוא כנראה אחד המנג'רים הכי תובעניים ששיחקתי אצלם", הוסיף הקשר הגרמני שנרכש על ידי גווארדיולה ב-2016. "יש לו כריזמה כל כך גדולה, כך שאתה מנסה לתת את המקסימום שלך באופן אוטומטי כשאתה מתאמן. כשאתה לא ב-100 אחוז, הוא יעיר אותך מהר מאוד. בסיטי יש לנו שלוש-ארבע שיטות משחק, ובכל פעם אנחנו יודעים בדיוק מה לעשות. לעתים משתנים השחקנים, אבל הצורה בה אנחנו משחקים אף פעם לא משתנה. אנחנו מסוגלים לשחק בדרכים שונות כי אנחנו מתאמנים עליהן באימונים".

פפ גווארדיולה, יורגן קלופ, מנצ'סטר סיטי מול ליברפול. רויטרס
כל אחד קצת אחר, אבל שניהם גדולים. קלופ ופפ/רויטרס

ומה לגבי קלופ, תחתיו רשם את הפריצה הגדולה שלו במדי בורוסיה דורטמונד? "יכול להיות שפפ מתעסק קצת יותר בטקטיקה, אבל יורגן יותר בעניין של רגשות, הוא מנסה יותר לגעת בקבוצה שלו עם נאומים. כמובן שגם יורגן מאוד טקטי. בדורטמונד צפינו המון זמן בווידאו ואז עברנו למגרש האימונים כדי לנסות לשחזר את התנועות. היינו צריכים ללחוץ כולם יחד, לנסות לחטוף את הכדור גבוה במגרש. הצבנו מלכודות ליריבות במקומות אליהם כיוונו אותן. אם שחקן אחד לא לחץ, הכל התפרק".

לצערו, כעת הוא נאלץ לפגוש את קלופ מהצד השני. "כל כך קשה לשחק בליברפול, כי זה לא רק הקבוצה - זה הקהל", אמר גונדואן. "זה הדבר העיקרי שיורגן יודע לעשות היטב. השחקן מחוברים לקהל ומזה קבוצות מפחדות כשהן מגיעות לאנפילד. כרגע לא נראה ריאלי שנצליח להשיג אותם במירוץ האליפות".

גונדואן לא נשאל, כמובן, מי יותר גדול, וספק אם יכול היה לנקוב בתשובה חד-משמעית. "אני מרגיש אסיר תודה ששיחקתי תחת שניהם", סיכם. "למדתי מהם כל כך הרבה ויכול להיות שתהיה לי קריירת אימון כשאפרוש".

פפ גווארדיולה מתחבק עם יורגן קלופ אחרי המשחק של מנצ'סטר סיטי מול ליברפול. רויטרס
שניהם דורשים הרבה מאוד. קלופ ופפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully