וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים מתחילה להתרגל לעידן שאחרי גדי קינדה, שיצא לארה"ב

21.1.2020 / 7:35

בהיעדרו של הקשר, שהמריא לקנזס סיטי, שאר השחקנים לקחו אחריות. גרסיה שכיכב דירבן את השחקנים ("שכל אחד יקח על עצמו יותר"), גרצ'קין פורח, אסייגבו הניגרי ינסה להרשים

צילום וידאו: ברני ארדוב, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: בבית"ר ירושלים מגיבים לתיקו מול מכבי תל אביב

עיקרי הדברים:

- בבית"ר ירושלים מתרגלים ליום שאחרי העזיבה של גדי קינדה, שהמריא הבוקר לקנזס סיטי

- ליוואי גרסיה ומקס גרצ'קין זוכים למחמאות

- שאדראק אסייגבו הניגרי נבחן וינסה להרשים

ליוואי גרסיה עם דן איינבינדר שחקני בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
משחק נהדר שלו. גרסיה עם איינבינדר/ברני ארדוב

1. ההישגים של ליוואי גרסיה ומקס גרצ'קין

כל מי שנשאל בבית"ר ירושלים על ה-1:3 על מכבי נתניה אמש (שני), הודה שמדובר במשחק החשוב ביותר העונה. עזיבת גדי קינדה והספיחים שלה, הסגל החסר והמצב הכללי יצרו אווירה אחרת, ובקבוצה הרגישו קצת עם הגב לקיר, מה שהוביל לכך שקשה היה לראות בית"ר ירושלים מנצחת. אלא שבסיום המשחק כבר אפשר היה לראות פרצופים אחרים בטדי, כולל של הבעלים משה חוגג, שאוהדי הקבוצה לא עשו לו חיים קלים עם העזיבה הצפויה של קינדה. איך אמר רוני לוי בסיום? "הבאנו ארבעה שחקנים מהנוער כדי שיהיה ספסל מלא".

המאמן הוסיף: "ליוואי גרסיה מאוד מוכשר ועדיין צעיר, יש לו המון איכויות ואם הוא ינתב את זה לרצון ולרעב הוא יבקיע המון שערים. הוא מגלה רק חלק קטן מהיכולות שלו, שהן ענקיות. הוא עלה למשחק במצב גבולי עם רגישות בשריר; בחדר ההלבשה גם דיוגו ורדסקה היה חולה וגם עלי מוחמד. נקווה שכולם יתאוששו השבוע". אגב מוחמד, הוא היה עצבני בסיום וניסה להתעמת עם אוהד מכבי נתניה שקילל אותו, אך נעצר על ידי השחקנים.

"זה לא נראה טוב", אמר המאמן לשחקניו במחצית. "זה נראה שנתניה רוצים יותר מכם. אם לא נשנה גישה נפסיד", וכולם באמת עשו סוויץ', בדרך לניצחון. גרסיה כבש צמד ראשון בקריירה בליגה מקצוענית (יש לו צמד בנבחרת ובליגת מילואים), מקס גרצ'קין רשם צמד בישולים ראשון במשחק אחד בליגת העל, ואפילו דן איינבינדר כבש ברגל שמאל. כולם היו שם כדי להשלים את המספרים של קינדה ושלומי אזולאי.

עוד בוואלה!

ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה 1:3 את מכבי נתניה, ליוואי גרסיה כיכב עם צמד

לכתבה המלאה
רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מחפש חיזוק. רוני לוי/ברני ארדוב

2. "גדי קינדה? זה לא מוריד אותנו"

זה כבר שניים-שלושה משחקים שגרסיה לא נערך אליהם באופן מלא, בעיקר בשל פציעות קטנות. גם לאחר האימון המסכם, בקבוצה לא היו בטוחים שהוא כשיר ב-100 האחוזים. "לפני המשחק, אמר גרסיה שעכשיו שאין את קינדה, כל אחד צריך לקחת על עצמו יותר", אמרו במועדון. הוא רעב הרבה יותר ממה שהיה בתחילת העונה".

ויש את גרצ'קין. המגן הוא אחת ההפתעות החיוביות של בית"ר ירושלים העונה, על אף שלתקופה מסוימת איבד את חולצת ההרכב לאורי מגבו. רוני לוי אוהב לבחון התמודדות של שחקנים בסיטואציות הללו, ונראה שגרצ'קין עבר אותה בהצלחה. המגן השמאלי כל כך חרוץ, שבשלב מסוים היה מגיע מוקדם בבוקר כדי לעשות אימון משקולות בחדר הכושר, כשבצוות המקצועי ביקשו ממנו להפסיק כדי למנוע עומס. "שינינו גישה במחצית השנייה", אמר גרצ'קין. "קיבלתי את התחרות על ההרכב כמו מקצוען. עכשיו אני מקווה שאמשיך לבשל ולהיות מעורב בשערים, זו המטרה שלי".

המגן התייחס לעזיבתו של קינדה: "זה לא מוריד אותנו. תמיד יש פציעות והרחקות, אבל יש גם סגל צעיר ואיכותי, עם הרבה שחקנים שמחכים להזמדנות שלהם".

איינבינדר היה בספק עד יום לפני המשחק. נגד בני ריינה בגביע, הוא הוחלף לאחר שדימם מעינו. "ראיתי שחור ופחדתי על הראייה שלי", סיפר לאנשי בית"ר ירושלים. אלא שהטשטוש והסחרחורת היו מאחוריו במשחק, והוא הראה הרבה אופי בניצחון. בצוות המקצועי בהחלט ידעו להעריך זאת. כך גם לגבי שלום אדרי שמרוויח את הדקות שנותנים לו, גם אם הקריאות של הקהל בשמו לעתים מזיקה לו.

גדי קינדה ממריא אל קנזס סיטי. אתר רשמי
יחתום בקנזס סיטי או לא? קינדה/אתר רשמי

3. מי יגיע על חשבונו של קינדה?

אך עם כל הכבוד למשחק, בית"ר ירושלים כבר חושבת קדימה. קינדה המריא הבוקר לקנזס סיטי כאשר כולם מקווים שיחתום שם ויביא לסיום הסאגה. יחד עם זאת, הקשר לא חושק בעסקה יתר על המידה, ולא מן הנמנע כי עד לסוף השבוע יקבל החלטה שהוא רוצה לחזור לארץ. בקבוצה אומרים שאם יחזור, לארץ יש לו חוזה בקבוצה והוא יחזור לשורותיה. בכל אופן, אם זה יקרה והוא ישוב, במועדון יצטרכו לשבת עימו בכל הקשור לצד הכלכלי. "אנחנו יודעים הכול על ההצעה של הפועל באר שבע", אמרו במועדון. "שוחחנו עם מי שצריך ולא ניתן לזה לקרות, עדיף לקינדה שיחתום בקנזס סיטי". אגב, הלילה מד הטמפרטורות בעיר הקפואה הוא מינוס 13.

כרגע בקבוצה עושים מאמצים לצרף שחקן זר במקומו של קינדה. בנוגע לשוק הישראלי, אם וכאשר זה יקרה יהיה זה רק בסוף החלון. הפועל באר שבע הבהירה כי אין מה לדבר בשלב זה על חנן ממן וניב זריהן, אך דברים עשויים להשתנות אם קינדה יחזור לארץ. בן לדרמן עדיין מתאמן עם הקבוצה, כשגם הקשר הניגרי, שאדראק אסייגבו, מנסה להרשים.

שחקן בית"ר ירושלים שאדראק אסייגבו. דוברות בית"ר ירושלים, אתר רשמי
מנסה לזכות בחוזה. אסייגבו/אתר רשמי, דוברות בית"ר ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully