וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר יודע ששיא הגרנד סלאמים שלו יישבר: "נדאל ודג'וקוביץ' יזכו ביותר"

רגע לפני אליפות אוסטרליה, השוויצרי כבר מודה ששני יריביו הגדולים יעקפו אותו, והוא שלם עם זה: "מצפות להם עוד שנים מדהימות. זה עידן הזהב". וגם: רשימת היורשים

רויטרס

עד לא מזמן רוג'ר פדרר נשאל האם הוא מאמין שהוא יישאר שיאן הזכיות בטורנירי גרנד סלאם, אבל לאחרונה הוא נתקל בשאלה אחרת: מי זה יהיה מבין השניים - רפאל נדאל או נובאק דג'וקוביץ'? כעת פדרר אומר שלדעתו שניהם יעברו אותו, וזה בסדר, כי לגמור במקום השלישי זה מכובד.

"אני חושב שלשם זה הולך, ככל הנראה, רפא ונובאק יזכו ביותר (גרנד סלאמים)", אמר פדרר בראיון לקראת פתיחת העונה, "וזה בגלל שהם עד כדי כך טובים. ולאור העונה שהייתה להם (ב-2019), זה רק מראה שהם צפויים לתת עוד יותר".

כאשר פדרר הצליח לשבור את השיא הקודם של פיט סמפראס וזכה בגרנד סלאם ה-15, נדמה היה שזה שיא היסטורי יוצא דופן. אבל פדרר כבר הגיע ל-20 גרנד סלאמים (במקום הראשון ברשימת הזוכים), ואחריו קרובים אליו מאוד נדאל עם 19 ודג'וקוביץ' עם 16. השוויצרי זוכר היטב איך סמפראס היה ביציע כשהוא ראה את פדרר שובר לו את השיא.

"אני זוכר שהסתכלתי לעברו המון פעמים, והרגשתי מאוד לא נוח, לשבור לו את השיא. זה לא משהו שתמיד רציתי לעשות. זה פשוט קרה ככה. אבל כמובן שאני יודע שזה היה רגע גדול גדול בספורט שלנו. ואני חושב שאלה הם הרגעים שאתה זוכר.

"ועכשיו, בסופו של דבר, אם מישהו אחר יעקוף אותך, אני מניח שזה יהיה בסדר, כי זה כל העניין בספורט. זה בנוי המון על מספרים. זה מבוסס המון על שיאים. אבל הו לי את הרגעים שלי, ותמיד אמרתי שכל מה שאני מקבל אחרי 15 שנה זה בונוס. במיוחד אחרי הניתוח שעבתי בברך (ב-2016), כל מה שקרה אחר זה היה בונוס. אחריו הייתי לוקח בשמחה זכייה אחת בגרנד סלאם, אבל הצלחתי לזכות בשלושה - ושלושה מדהימים".

נובאק דג'וקוביץ' רוג'ר פדרר. GettyImages
זה רק עניין של זמן. פדרר ודג'וקוביץ'/GettyImages

ב-2019 נדאל זגכה בשני גרנד סלאמים (רולאן גארוס, כולל ניצחון על פדרר בחצי הגמר, ואליפות ארה"ב) ודג'וקוביץ' בשניים (אוסטרליה, כשגבר על נדאל בגמר ו-ווימבלדון, אחרי שהציל בגמר שתי נקודות משחק מול פדרר). נדאל אמר על המרדף ש"הייתי רוצה להיות זה שמסיים עם יותר, אבל זה לא משהו שאני חושב עליו, ולא משהו שעבורו אני מתאמן בכל יום". דג'וקוביץ' אמר ש"רק הייתי מאחל לעצמי להיות מסוגל לשמור על ריכוז ודריכות מבחינה מנטלית ופיזית ורגשית כדי לשמור על הרמה הגבוהה ולהתקרב לשיא של רוג'ר". פדרר בן ה-38 לא מדבר על פרישה, אבל רואה את נדאל (33) ודג'וקוביץ' (32) מתקרבים אליו בצעדי ענק.

"אני באמת חושב שזה יהיה מאוד מרגש לראות כמה עוד הם מסוגלים להמשיך. כמה עוד הם יכולים לזכות? יכול להיות שמצפות להם עוד כמה שנים מדהימות. זאת ההערכה שלי", אמר פדרר, "אין ספק שזה עידן הזהב של הטניס".

פדרר יודע שיש כבר יש יורשים בדרך, והוא צופה מאבק בין הצעירים הבאים: פליקס אוגר אליאסים, דניס שפובאלוב, סטפנוס ציציפאס, אלכסנדר זברב, דניל מדבדב וקארן חצ'אנוב. האם הם מסוגלים לשבור את השיאים ששלושת הגדולים שברו? פדרר לא פוסל את האפשרות. "לא צפיתי שאני אזכה בכל כך הרבה מייג'ורס. קיוויתי שיהיה לי אחד, למען האמת, בתחילת הקריירה. כששיחקתי עם נובאק בהתחלה חשבתי, 'כן, הוא טוב, הוא עשוי לזכות במייג'ור'. אתה מבין? ורפא? 'כן, הוא כנראה יצליח לזכות בפריס, אולי פעם אחת, אולי יותר'. אבל אתה לא מאמין שזה יקרה 12 פעמים. או למשל רצפים ללא הפסד על חימר או מגרשים מהירים במשך תשעה חודשים. אלה דברים שנבנים לאט. אז כן, קשה לומר, יש חבורה של טניסאים שאני חושב שאולי יזכו בארבעה או חמישה גרנד סלאמים, שאחרי זה יכולים להוביל ל-15 נוספים, מי יודע".

עוד בוואלה!

אליפות אוסטרליה: דג'וקוביץ' יפתח מול שטרוף, פדרר ונדאל יוכלו להיפגש רק בגמר

לכתבה המלאה
רוג'ר פדרר עם רפאל נדאל. רויטרס
הרבה הערכה הדדית. פדרר ונדאל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully