וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה: טניסאית קרסה במוקדמות בגלל זיהום האוויר במלבורן מהשריפות

6 ימים לפני פתיחת הטורניר, לחץ גדול במלבורן עקב העשן בעיר: יאקופוביץ' הסלובנית פרשה ("לא יכולתי לנשום"), המשחק של מריה שראפובה הופסק, ג'יני בושאר התלוננה על כאבים בחזה

רויטרס

שישה ימים לפני פתיחת אליפות אוסטרליה, השריפות במדינה משפיעות בצורה מדאיגה מאוד על איכות האוויר במלבורן. הלילה (בין שני לשלישי) הטניסאית הסלובנית דלילה יאקופוביץ' נאלצה לפרוש ממשחק המוקדמות שלה בטורניר הגרנד סלאם הראשון של העונה, לאחר שסבלה מהתקף שיעול כבד. הטניסאית בת ה-28 סיפרה שהיא פחדה להתעלף ושהרגישה שהיא סובלת מהתקף אסמטי, על אף שאין לה אסטמה. כידוע, השריפות משתוללות בכל רחבי אוסטרליה כבר חודשים רבים, כולל במזרח ויקטוריה, המדינה באוסטרליה שבה שוכנת מלבורן שמארחת את הטורניר.

מגרש טניס, מלבורן אוסטרליה, ברקע זיהום האוויר. GettyImages
אפופת עשן. ככה נראית מלבורן/GettyImages

המדורגת 180 בעולם הובילה 4:6, 6:5 במשחק שלה מול השווייצרית סטפני ווגל, כשלפתע כרעה על המגרש על ארבע והשתעלה. "ממש פחדתי שאני עומדת להתמוטט", אמרה, "בגלל זה ירדתי על הארץ, כי לא יכולתי ללכת יותר. אין לי אסטמה, ומעולם לא היו לי בעיות נשימה. למעשה, אני אוהבת חום. הצוות הרפואי הגיע וחשבתי שזה ישתפר. אבל באיזשהו שלב לא יכולתי לנשום ופשוט נפלתי על המגרש". לטענתה, "זה לא הוגן" שהמארגנים דרשו מהטניסאים לשחק בתנאים האלה. "זה לא בריא עבורנו", אמרה, "הופתעתי, הייתי בטוחה שלא ישחקו היום, אבל לא הייתה ברירה".

למעשה, כל יום המשחקים של פתיחת מוקדמות הטורניר ושל האימונים נדחה בגלל זיהום האוויר במלבורן. בסופו של דברים המשחקים יצאו לדרך ב-11 בבוקר שעון מקומי, שעה אחרי השעה המיועדת, בגלל העשן שאפף את העיר בגלל השריפות. הרשויות מעריכות שאיכות האוויר בעיר תנוע בין "רעה מאוד למסוכנת" עד ליום רביעי בלילה לפחות. מארגני הטורניר הודיעו שיעבדו בשיתוף הרשויות והצוותים הרפואיים על מנת להחליט מתי זה מסוכן מדי לשחק. "זה דבר חדש עבור כולנו, כך שעלינו להקשיב למומחים", אמר מנהל הטורניר קרייג טיילי.

אבל בינתיים הדבר מעלה חשש גדול בקרב הטניסאים. הלילה הופסק באמצע משחק בין מריה שראפובה ללורה סיגמונד בטורניר הראווה בקויונג, גם כן במדינת ויקטוריה, כששתי הטניסאיות מסכימות שאי אפשר להמשיך (במצב של 6:7, 5:5 לטובת הגרמנייה). בנוסף, הטניסאית הקנדית ג'יני בושאר נאלצה לקבל טיפול רפואי אחרי שלדבריה סבלה מכאבים בחזה במהלך משחק המוקדמות שלה במוקדמות האליפות. בסופו של דבר התאוששה וניצחה במערכה השלישית.

כבר בשבוע שעבר נובאק דג'וקוביץ' דיבר על מצב העשן בעיר, ואמר שהמארגנים יהיו חייבים לייצר חוקים חדשים כדי להתמודד עם המצב. "אנשים מהצוות שלי כבר שוחחו עם קרייג טיילי", אמר דג'וקוביץ', "כמובן שהם עוקבים אחרי המצב". היום חשבון הטוויטר הרשמי של מלבורן צייץ אזהרה לתושבי העיר: "איכות האוויר במלבורן מסוכנת היום בגלל השריפות. מועצת ויקטוריה ממליצה למלבורנים להישאר בבית, להשאיר את הדלתות והחלונות סגורים, ולשמור על חיות המחמד בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully