וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרטה תונברג תקפה את רוג'ר פדרר, שענה: "לוקח את הדברים ברצינות"

פעילת איכות הסביבה צייצה נגד השוויצרי, בעקבות פעילות של אחד מהספונסרים שלו, ונענתה: "אני מחויב לקיים דיאלוג בנושא עם הספונסרים שלי"

מתוך הטוויטר של רוג'ר פדרר

רוג'ר פדרר ספג ביקורת קשה מהפעילה הסביבתית גרטה תונברג בשל הסכם החסות שלו עם הבנק השוויצרי "Credit Suisse". הביקורת הגיעה לאחר ש-12 פעילי איכות הסביבה נעצרו השבוע והובאו בפני בית המשפט אחרי שסירבו לשלם קנס כיוון ששיחקו טניס בתוך סניפים של הבנק. התעלול הזה, שבוצע בלוזאן וז'נבה, הגיע על מנת למחות נגד הבנק וההשקעות שלו בדלק פוסילי מזהם.

תונברג, לה יש 3.9 מיליון עוקבים בטוויטר, הייתה אחת מבין 800 החשבונות שצייצו מחדש ציוץ של חברת 350.ORG עם ההשטאג #RogerWakeUpNow. בציוץ נכתב: "מאז 2016 Credit Suisse סיפקו 57 מיליארד דולר לחברות שמחפשות דלק פוסילי, משהו שעומד בניגוד מוחלט עם הפעולות למען איכות הסביבה. רוג'ר, אתה תומך בזה".

פדרר פרסם הצהרה בעקבות הדברים, בה נכתב: "אני לוקח את ההשפעות והאיום של שינוי האקלים בצורה רצינית מאוד, במיוחד לאור העובדה שמשפחתי ואני הגענו לאוסטרליה במהלך ההריסות שנגרמו משריפת היערות. כאב לארבעה ילדים צעירים ותומך נלהב בחינוך אוניברסלי, יש לי כבוד והערצה לתנועת האקלים של הנוער ואני אסיר תודה לפעילים הצעירים שדוחקים בנו לבחון את ההתנהגות שלנו ולמצוא פתרונות. אנחנו חייבים להקשיב להם.

"אני מעריך את זה שפונים אליי כדי שאפעל באחריות למרות שאני אינדיבידואל פרטי, כספורטאי וכיזם. אני מחויב להשתמש בעמדה הפריבילגית שלי כדי ליצור דיאלוג עם הספונסרים שלי בנושאים כל כך חשובים". בינתיים פדרר אמור לקיים משחק ראווה כדי לגייס כסף על מנת לסייע בהתמודדות עם שריפת היערות. יחד איתו ישחקו רפאל נדאל, סרינה וויליאמס, נאומי אוסקה וניק קיריוס.

רוג'ר פדרר טורניר ווימבלדון. רויטרס
לוקח לתשומת ליבו את הדברים של תונברג. פדרר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully