וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעת ליוואי: שאלות המפתח של בית"ר ירושלים לפני מכבי תל אביב

13.1.2020 / 16:00

מחד "יכולות מטורפות", מאידך גישה שמונעת ממנו לממש אותן. על רקע הפציעה של קינדה, הצהובים-שחורים מנסים להוציא את "הרוע" שאולי יוביל סוף סוף לקפיצת המדרגה של ליוואי גרסיה. וגם: רכבת ההרים של פלומן שמחכה לשדרוג הכלכלי, וההזדמנות הנדירה של אנתוני וארן

צילום: דני מרון, עריכה: ניר חן

1.

ביום חמישי האחרון ערכה בית"ר ירושלים משחק אימון בשפיים. בצוות המקצועי לקחו בחשבון שגדי קינדה עלול שלא להיות כשיר למשחק מול מכבי תל אביב (20:15, ספורט5), ועל כן רצו להריץ את אופיר קריאף יחד עם עלי מוחמד ודן איינבינדר בשלישיית הקישור. אלא שצרה רדפה צרה: שלומי אזולאי מתח את השריר ונטש, והקלפים שוב נטרפו. שני הסקוררים, שכבשו במשותף 13 שערים ובישלו שמונה מתוך 28 השערים של הקבוצה העונה לא היו בהכנות השבוע. קינדה עוד ערך אימון מסכם חלקי אתמול ויערוך מבחן כשירות לפני המשחק, אולם נראה כי את הישועה הערב בית"ר ירושלים תצטרך לקבל משחקנים אחרים.

גדי קינדה שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
בבית"ר לא בונים על האפשרות שישחק. גדי קינדה/דני מרון

2.

שניים שבונים עליהם בשורות הצהובים-שחורים הם אנז' פרדי פלומן וליוואי גרסיה. בהתחשב בסוג הלחץ שצפוי לירושלמים היום, הצמד עשוי להיות מכריע ביציאה קדימה ובשינויי המגמות במשחק מול האלופה. פלומן הוא רכבת הרים שכרגע נמצא בעליה. במשחק האחרון אמנם הוצהב, אבל לפני כן כבש ארבעה שערים בשישה משחקים וחזר לעניינים, כשבצוות המקצועי מרוצים לא רק מהמספרים אלא בעיקר מהגישה והעבודה על המגרש. אבל לרכבת ההרים הזו יש גם ירידות, כמובן - פלומן הוא עדיין פלומן ואי אפשר לדעת איך הוא יגיע ביום נתון. בשיחות סגורות מספר הצרפתי שזאת העונה שלו לעשות קפיצה לאירופה ולהשתדרג כלכלית. גם בבית"ר ישמחו למכור אותו בקיץ, אבל כדי שזה יקרה, פלומן צריך להשלים את העונה הנוכחית כמו שצריך.

במקרה של גרסיה, מדובר בכישרון גדול אבל עדיין ילד בכל הנוגע לפן המנטלי. בראיון לוואלה! ספורט סיפר השחקן כי בילדותו, הוא ובני משפחתו היו סובלים מרעב והיו הולכים ליער לצוד. בכדורגל, עם זאת, הגישה של שחקן ההתקפה שונה לגמרי. גרסיה לא מתנהל כאחד שנלחם על הלחם שלו ואם להשוות אותו לשחקן אחר בתפקידו, דולב חזיזה, הרי שקיים פער תהומי בגישה, ברעב, באהבה למשחק וברצון האמיתי להשתפר ולהתתפתח לכיוון רמות גבוהות יותר. גרסיה סומן בהולנד עוד בגיל 17, כעת הוא כבר בן 22 ועדיין מדשדש לא פעם, מוותר לעצמו ומסתפק במספרים נמוכים. בעבר סיפר שכנער אהב קריקט יותר מכדורגל אך זיהה שדרך הכדורגל יוכל להצליח ולהתפתח כלכלית, ולכן המשפחה דחפה אותו לשם. הוא אולי אוהב את הענף, אבל לא עד כדי כך שהוא מוכן לסבול קצת ולשלם מחיר כדי למקסם את יכולותיו הרבות.

מי שעובד לא מעט עם גרסיה באימונים הוא עוזר המאמן חיים שאבו. "ליוואי, עוד קצת, עד הסוף, לא לוותר", חוזר ואומר לו שאבו. במועדון יודעים שהיריבות כבר למדו את הסגנון של שחקן ההתקפה: כשהוא מקבל את הכדור מגיעה עזרה וברגע שהוא מאבד אותו, פעמים רבות הוא מוותר ולא רודף אחריו. את ההתנהגות הזאת רוצים בבית"ר לשנות ויודעים שברגע שיעשה את קפיצת המדרגה, יהפוך לאחד השחקנים המשמעותיים בליגת העל.

בצוות המקצועי משוחחים עם גרסיה תכופות בניסיון להוציא את ה"רוע" ולהוסיף את המימד שהכי חשוב במשחק שלו. "כישרון יש לו, יכולות מטורפות יש לו, עד עכשיו נתנו לו לחיות על זה", אומרים במועדון. "מעכשיו הוא חייב לקחת, להילחם על הקריירה שלו כדי שתגיע לאן שהוא באמת שווה, וזה הרמות הגבוהות ביותר". לפחות לפי השבוע האחרון, אולי זה עובד. "אני יודע שאי אפשר להתחייב לניצחון, אבל לפחות מהצד שלי אני מבטיח לעשות הכל כדי שיראו ויבינו שאנחנו, ובמיוחד אני, עושים הכל בשביל לא לאכזב את כולם", נשמע השחקן אומר לאנשי המועדון. ברמת האנרגיות של ליוואי גרסיה מדובר בשינוי משמעותי בגישה, השאלה היא מה מכל זה בית"ר תקבל הערב.

עוד בוואלה!

הערב: מכבי תל אביב - בית"ר ירושלים (20:15, ספורט 5)

לכתבה המלאה
ליוואי גרסיה שחקן בית"ר ירושלים מול שון גולדברג שחקן הפועל באר שבע. קובי אליהו
עדיין ילד בראש. ליוואי גרסיה/קובי אליהו

3.

שלומי אזולאי היה השחקן האפקטיבי ביותר בבית"ר ירושלים בחודש האחרון, אך העובדה שאנתוני וארן נכנס לעניינים בשני המשחקים האחרונים, פתח בהרכב וכבש שלושה שערים נותנת לקבוצה גיבוי ראוי בהתקפה. אם לפני חודש דובר על שחרור פוטנציאלי, הרי שכעת זה כבר לא על הפרק. וארן שחקן פחות ורסטילי מאזולאי אך כן מדובר בחלוץ רחבה שלא מפסיק לעבוד ושווה מספר דו ספרתי של שערים אם הוא משחק קבוע - מצרך נדיר בליגה הזאת. בשנה שעברה פגשה בית"ר את מכבי תל אביב בסיבוב הראשון של הגביע. וארן נכנס בפיגור 1:0 והבקיע את שער השיוויון, לפני שיונתן כהן הכריע את ההתמודדות בדקה ה-93. גם העונה בגמר גביע הטוטו נגד האלופה עלה מהספסל וכבש את השער שלמעשה העניק לירושלמים את התואר, בעוד ב-4:0 בטדי לא שותף. המשחק הערב הוא הבמה הכי טובה עבורו לבטל באופן סופי את המחשבות על צירוף חלוץ זר בחלון ההעברות.

שלומי אזולאי שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
השחקן הכי אפקטיבי בבית"ר בחודש האחרון. שלומי אזולאי/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully