וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להסיר את הקללה: רגע האמת של ולאדן איביץ' מול מכבי חיפה

6.1.2020 / 12:30

האכזבות במשחקי הנוקאאוט הולכות איתו כבר תקופה ארוכה, הביזיון מאום אל פאחם עדיין יושב לו בראש, אבל למכבי תל אביב אמור להיות יתרון ברור: הרגליים הכבדות. האם זה יעזור לולאדן איביץ' להשתחרר מהטראומה?

עריכת וידאו: נועה לוי, אפטר: אביחי ברוך

1. הרבה יותר מעוד שלוש נקודות

ב-26 ביולי 2016, במשחק הראשון הגדול שלו כמאמן צעיר, ולדאן איביץ' חזר מ"אמסטרדם ארנה" עם תוצאה טובה. כמה חודשים קודם הוא הוקפץ מקבוצת הנוער של פאוק סלוניקי לשמש כמאמן זמני ולגמור את העונה בבוגרים, ולקראת עונת 2016/17 הוחלט במועדון הפאר היווני להמר על המאמן הצעיר, אז רק בן 39, שכל ניסיונו היה באימון קבוצת הנוער של המועדון. ההגרלה לא היתה קלה במוקדמות ליגת האלופות ואיביץ' יצא בראש הקבוצה להולנד למשחק מול אייאקס במוקדמות הצ'מפיונס ליג. ההולנדים עלו ראשונים ליתרון בדקה ה-27, אבל איביץ' ושחקניו לא נבהלו ופאוק השוותה במחצית השנייה. "מה שהלך בשבוע שאחרי לקראת משחק הגומלין בסלוניקי היה טירוף של ממש", נזכר השבוע עיתונאי יווני. "איביץ' היה מאמן צעיר שהוקפץ מקבוצת הנוער למלא מקום וקיבל אחרי זה את המשרה הקבועה. אחרי התיקו באמסטרדם, כולם חיכו למשחק הגומלין בטומבה".

איביץ' לא יכול היה לחלום על פתיחה יותר טובה ב-3 באוגוסט בגומלין. סטפנוס אתנסיאדיס, לימים שחקן כושל במכבי חיפה, כבש כבר בדקה הרביעית והקפיץ את היציעים. אלא שאייאקס לא התפרקה ועם כל השיגעון בטריבונות, השוותה בסמוך להפסקה מרגלי דייוי קלאסן. שלוש דקות לסיום המשחק, בדקה ה-87, היה זה אותו קלאסן שכבש את השני שלו בדרך לניצחון חוץ של אייאקס בסלוניקי. 1:2 להולנדים בערב שולדאן איביץ' ירצה לשכוח.

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
קדנציה מוצלחת מאוד, ועדיין זוכרים לו את המעידות. איביץ'/דני מרון

עבור איביץ' זו הייתה טבילת האש הראשונה כמאמן בוגרים במשחקי נוקאאוט. בסיום אותה עונה זכה איביץ' עם פאוק סלוניקי בגביע היווני, אבל אם יש משהו שמעיב עד כה על הקריירה שלו, בטח בתקופתו במכבי תל אביב, אלה אותם משחקי הכרעה בהם המפסיד משלם במזומן והולך הביתה בסוף המשחק. זה קרה לו באירופה בעונה שעברה במכבי תל אביב, אבל גם בגביע המדינה מול בני יהודה, וזה קרה לו בקיץ האחרון במוקדמות ליגת האלופות ואחרי זה גם במוקדמות הליגה האירופית. בהמשך מכבי תל אביב הפסידה את גמר גביע הטוטו לבית"ר ירושלים והיה כמובן את המשחק הכי נורא מבחינת הסרבי מול הפועל אום אל פאחם בגביע המדינה. מה שהולך עד כה לאיביץ' בליגה, לא מצליח לו כמאמן מכבי תל אביב בגביעים השונים ובמשחקי הנוקאאוט, ממש כשם שלא הלך לו באותו ערב של תחילת אוגוסט 2016 בסלוניקי במשחק הנוקאאוט הראשון שלו.

בימים האחרונים וגם אתמול במסיבת העיתונאים שלפני המשחק, הדגיש מאמן מכבי תל אביב שהמשחק הערב הוא רק על שלוש נקודות. אז ראשית, גם הוא הסכים שזה בעצם משחק קלאסי על שש נקודות כי אם מכבי תל אביב תנצח בו ייפתח בין הקבוצות פער של שש נקודות ואם היא תפסיד, לא יהיה פער. אבל מעבר לניקוד ולליגה, המשחק הערב מול מכבי חיפה הוא משחק נוקאאוט. הליגה עוד תרוץ אחרי זה, אבל הרמה של הקבוצות האחרות אינה גבוהה, כך שאם מכבי תל אביב תבוא רצינית לכל משחק ולא תאבד נקודות בצורה שלומיאלית כפי שעשתה עד כה במשחקים בהם היא הייתה לגמרי פייבוריטית, האליפות העונה תוכרע על המפגשים בין הגדולות מכבי תל אביב, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. באופן קסום נוצר כאן לאיביץ' צירוף בין המשחק הערב מול מכבי חיפה לבין המחזור הבא בו הוא יארח את בית"ר ירושלים, ובשני המשחקים האלה מכבי תל אביב והוא בראשה יכולים להסיר את קללת הנוקאאוט. גם אם לא מדובר במשחק שאחריו דברים נקבעים ונחתכים, המפגש הזה הערב הוא לגמרי קרב הכרעה ולא עוד משחק ליגה.

שחקן מכבי תל אביב, צ'יקו אפואודו, מול שחקן מכבי חיפה, יובל אשכנזי. דני מרון
"על פניו למכבי תל אביב יש הרבה יותר ניסיון במעמדים כאלה של משחקי עונה אמיתיים"/דני מרון

2. מי ישתחרר מהרגליים הכבדות?

"המשחק הזה יוכרע על המוח ולא ברגליים", אמר אתמול ולדאן איביץ' בלי למצמץ. המוח, כמו תמיד, נותן פקודות לרגליים, ואם יש דבר שמכבי תל אביב אמורה לגלות בו יתרון הערב, אלה רגליים יותר קלות. "אלה משחקים שהרגליים הכבדות מדברות בהן", אמר הבוקר מאמן הכדורגל יוסי מזרחי, שעבר הרבה משחקים כאלה עם בית"ר ירושלים. "על פניו למכבי תל אביב יש הרבה יותר ניסיון במעמדים כאלה של משחקי עונה אמיתיים ולכן הציפייה היא שמכבי תל אביב תשתחרר ראשונה ותהיה פחות לחוצה ממכבי חיפה, שבה שחקנים רבים לא היו במעמדים כאלה. מה שחוותה למשל מכבי חיפה בטרנר לא מזמן מול הפועל באר שבע לא דומה אפילו למה שיהיה הערב. פה מדובר על סולד אאוט. על משחק שכל חיפה מדברת עליו כבר חודש. השחקנים של חיפה יודעים שזו פעם ראשונה באמת שהם יכולים לעשות אליפות, והלחץ הוא עצום. לא כולם יכולים לעמוד בלחץ כזה. אם מכבי תל אביב לא תדע לנצל את היתרון הזה שאמור להיות לה, היא תהיה בבעיה. היתרון הוא לא במערך ולא בחוליה, אלא בפן המנטלי. השאלה הגדולה האם הוא יבוא לידי ביטוי".

עוד בוואלה!

מגיעים לשיא: מכבי חיפה יכולה לאבד שיא בן 25 שנה במשחק העונה

לכתבה המלאה
שחקני הפועל אום אל פאחם חוגגים מול אנריק סבוריט, אייל גולסה, מכבי תל אביב. דני מרון
אפשר לפצות על זה. ההפסד באום אל פאחם/דני מרון

3. מה קשור סמי עופר לאום אל פאחם?

אחרי ההדחה מגביע המדינה על ידי אום אל פאחם, אוהדים רבים של מכבי תל אביב התבטאו קשות נגד הקבוצה והשחקנים והגדילו לעשות כשאמרו שגם אליפות לא תכפר על הכתם של העונה הזו. בשבוע החולף כנראה שדברים כבר נשכחו ואותם אוהדים העבירו מסרים לשחקנים שאת הכפרה על מה שהיה בגביע, הם יכולים להגיש הערב עם ניצחון על מכבי חיפה, היריבה השנואה ביותר של רבים מאוהדי מכבי תל אביב. השחקנים של מכבי תל אביב קיבלו הרבה הודעות דומות כשהמסר ברור: ניצחון בחיפה ישכיח את ביזיון הגביע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully