וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזבזתם הרבה דקות אבל גם שתי נקודות: "שוקל מילים"

שחקני קרית שמונה הפכו ל-1:2 מרשים ואז הפסיקו לשחק, ובמקום לברוח לתחתית אחרי שלוש נקודות מול הרכב טלאים של בית"ר ירושלים, נשכבו על הכדור ועל הדשא והנציחו את הבעיה מספר 1 בליגה - הפחד מהפסד הרבה יותר גדול מהרצון לנצח. "שוקל מילים" גם על לוסיו

צילום: דני מרון, עריכה: ניר חן

סיפור השבת: לכו על השלוש! (מילים: 500/500)

מוחמד שכר נפל על הקו והתגלגל פנימה. אולי כאב לו, אולי לא, בטח היה יכול להתגלגל החוצה מהר, בטוח שקריאף עשה שטות שניסה לעשות את זה בעצמו. זה היה בדקה ה-85 וזה היה האירוע הכי מייצג לתופעה אבל הרומן של קרית שמונה עם השעון החל כבר במחצית הראשונה, כשגד עמוס הפך כל כדור בית"רי קר לדייט לוהט עם הרצפה. קרית שמונה היתה בעיצומו של בליץ נהדר, שני האיומים היחידים שלה למסגרת הפכו לשערים אחרי התקפות נהדרות, טיקי טק"ש, והשלישית הקורצת הסתיימה בבעיטה החוצה של בעל הצמד ריאן, ומאז - נפלה למשכב. אין כאן תלונה לעבר שכר, הוא בסך הכול חלק ממגפה, ואין כאן ביקורת על היעילות שבמעללי הקבוצה של רפואה - עובדה: הזמן אכן התבזבז לו עד השריקה.

הבעיה: קרית שמונה פספסה אמש אחלה צ'אנס לשלוש נקודות, רק מטעמי DNA. רק כי 'ככה משחקים פה'.

רמת האטרקטיביות בליגת העל מידרדרת, זו עונה שממש מסמלת את התופעה, ודווקא במשחק שנגמר עם 2:2 ולא עם 0:0 קיבלנו את ההוכחה הניצחת לפחד המחלחל ולשמרנות המחרידה בקרב יותר מדי שחקנים, מאמנים, בעלים. כי אם חושבים על זה - למה קרית שמונה בזבזה זמן אתמול? מה היתה הסיבה? הלוגו? ההיסטוריה? מה?

עומר לקאו שחקן עירוני קרית שמונה. דני מרון
מה היתה הסיבה לבזבוזי הזמן?/דני מרון

בית"ר אמנם קבוצה טובה ממנה, זה ברור, אבל אתמול, ברגעי הבזבזת, זה היה ההרכב הירושלמי: ניצן, קונסטנטין, ורדאסקה, בן חיים, מגבו, קריאף, מוחמד, רוטמן, אדרי, אזולאי, וארן. את אוחנה בית"ר איבדה מזמן, ובדקות האלו שיחקה גם הכוכב קינדה, גרסיה ופלומן, קונטה ואיינבינדר. הרכב שיש לתת לו כבוד, אבל הרכב שצריך לרצות ולנסות לנצח. בטח לאור הכישרון החבוי שטמון בשחקנים של רפואה, שלצערם ולצער יותר מדי כדורגלנים בארץ - לא באמת מקבלים את הצ'אנס להציג את הכישרון שלהם. פחות תעוזה ושואו, יותר "סגור את המגן!!!!!!".

אם כן, בית"ר הגיעה למשחק הזה בהרכב חסר וסיימה אותו בהרכב טלאים, כשהמאמן שלה ביציע. זה היה בטדי די ריק, וגם כך מאזן החוץ של בית"ר משמעותית טוב ממאזן הבית, גם בהצלחה (73% לעומת 58% לפני המשחק) וגם בשערים (יותר מ-2 למשחק בחוץ, פחות מ-1 למשחק בבית). הפעם האחרונה שבית"ר ניצחה את הקריה בטדי, בליגה: דצמבר 2015. במאזן כל הזמנים בין המועדונים היה 10:10. ונכון שבית"ר הגיעה במומנטום טוב, אבל גם הקבוצה של רפואה השתפרה מאוד.

אז למה? למה לעזאזל הבזבזת הזו? למה לא לנצל את הצ'אנס האידיאלי לשלוש נקודות שהיו נותנות חציצה של שבע מהקו האדום? שוב, זה לא ניסיון לשחק על 0:0 מול מכבי תל אביב או חיפה - מגעיל, אבל איכשהו אכיל; כבר כבשתם פעמיים, התקפות יפות, בית"ר מבולבלת, הקהל לא רגוע, המאמן ביציע, ההרכב חסר מאוד, קינדה כבר לא על הדשא - לכו על הניצחון! במקום זה, התגלגלויות, הרחקות חסרות כתובת, כדורים ליציעים, גלגולים לתוך המגרש, אפס איומים למסגרת, 34% פוזשן. כאילו החבר'ה של רפואה שיחקו נגד 11 לוגואים של בית"ר ירושלים ולא נגד מי שבאמת היה על המגרש.
זו בעיה הרבה יותר מורכבת מעמוס, שכר ואפילו רפואה - זה הכדורגל הישראלי ב-2020. פחד, תיקו, רק לא להפסיד!!! כולם אשמים בזה, המאמנים שמפחדים על התחת שלהם, הבוסים שגורמים להם להתנהג ככה, התקשורת שממתגת שני הפסדים של קבוצה בינונית כמשבר. והתוצר הוא פחד בלתי מוסבר, אנטי כדורגל, וכך משחק שהתחיל אטרקטיבי הופך לשלולית של שחקנים, והאמת, ככה כולם, כולל כולנו, מפסידים.

קובי רפואה מאמן עירוני קרית שמונה עם רן קוז'וך עוזר מאמן. דני מרון
כאילו שיחק מול 11 לוגואים של בית"ר. קובי רפואה/דני מרון

השבת בפסקה: קח אותי לוסיו! (99/100)

לוסיו כבש העונה רק חמישה שערים. בישל רק שלושה. אחראי רק לשמונה מתוך ה-17 של חדרה. כי לוסיו הרבה יותר טוב ממה שהוא מציג בחדרה, הוא הרבה יותר טוב מחדרה. החוזה שלו מסתיים, נכתב, וצוינו שמות של מחזרות. נחמדות, בינוניות, קטנות. אם חדרה תיתן ללוסיו ללכת, היא תרגיש את זה מקצועית. הפועל תל אביב לא שילמה בקיץ, והיא משלמת בריבית עכשיו עם התקפה מחרידה. בבאר שבע עד עכשיו יש שמצטערים על העזיבה. מכבי תל אביב צריכה 9 חזק, בית"ר לא צריכה להגיד 'לא', ואני לא מבין למה אין תור ארוך מחוץ לדלת - מי כאן לא צריכה חלוץ כמו לוסיו?

שחקן הפועל חדרה, לוסיו, לפני שחקן הפועל חיפה, בן והבה. שלומי גבאי
הרבה יותר טוב ממה שנראה. לוסיו/שלומי גבאי

השבת בשורה: רון 'בשביל שני ימי גשם לא בונים גג' חולדאי

אם רון חולדאי היה נייטיב-אמריקן היו קוראים לו 'מוריד המבול'.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully