וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הנהלת ההתאחדות פנו לאורן חסון בדרישה לבטל את עונש הרדיוס

31.12.2019 / 13:11

חמישה מחברי ההנהלה שיגרו מכתב ליו"ר: "אלפי אוהדים נפגעים, אין יותר מקום לעונש הרדיוס ו/או עריכת משחקים ללא קהל בענף"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: ניר חן

בווידאו: התגובות לניצחון של בית"ר ירושלים על הפועל חיפה

חמישה מחברי הנהלת ההתאחדות לכדורגל פנו במכתב ליושב הראש אורן חסון, בדרישה לבטל לאלתר את עונש הרדיוס במגרשי הכדורגל. החמישה הם היועץ המשפטי של מכבי תל אביב עו"ד מורן מאירי, מנכ"ל מכבי נתניה, ניב גולדשטיין, חבר ההנהלה, שמעון מימון, יו"ר בית"ר תל אביב/בת ים ליאור שחטר ואחד מבעלי הפועל תל אביב, שרון ניסנוב.

במכתב כתבו החמישה: "על פי הוראות תקנון המשמעת של ההתאחדות לכדורגל, במקרה של הרשעה בעבירות של התנהגות אוהדים לפי סעיפים 20 (יא), (יג), (יד) ו-(טו) לבתי הדין של ההתאחדות נתונה הסמכות להטיל על הקבוצה הנאשמת עונש של איסור עריכת משחקים במגרש ביתי ("רדיוס") או עריכת משחקים ללא קהל.

לאורך השנים ובמבחן התוצאה הוכח שענישה קולקטיבית כאמור אינה יעילה, חסרת אפקט הרתעתי ולבסוף מטרתה אינה מושגת. הנפגע העיקרי הוא הכדורגל הישראלי בכללותו, שכן הנענשים האמיתיים אינם מבצעי העבירה אלא הקבוצה (והעומדים בראשה), אוהדיה וכלל ציבור חובבי הענף בישראל.

הקבוצה והעומדים בראשה סופגים פגיעה כלכלית משמעותית, וזאת על אף מאמצים כבירים והוצאות רבות בהם הם נושאים למניעת מקרים של התפרעות; אלפי אוהדים נפגעים שעה שהם אינם יכולים להגיע למשחק הרדיוס מטעמים שונים (מרחק, עלויות וכדומה); התדמית של הכדורגל הישראלי כולו נפגעת ומרחיקה ממנו גופים מסחריים ומשקיעים פוטנציאליים. הפגיעה בענף הכדורגל בכללותו מכרעת ומיותרת לחלוטין.

בתי הדין נמנעים מלהתחשב בנסיבות מהותיות אשר רצוי, נכון וצודק שישקלו בקביעת העונש, כגון:

1. הקבוצה הנאשמת הייתה הקבוצה האורחת וכלל לא הייתה הקבוצה האמונה על הסדרי האבטחה באצטדיון.
2. הקבוצה הנאשמת השקיעה משאבים אדירים (כספים ואחרים) למניעת התפרעויות אוהדים, כגון: תגבור כוחות אבטחה וסדרנים, פריסת מצלמות לאיתור וזיהוי אוהדים מתפרעים, ביצוע פעולות מנע והסברה משותפת עם ארגוני האוהדים.
3. הקבוצה הנאשמת איתרה בפועל את האוהדים המתפרעים ונקטה נגדם בצעדים משפטיים במישור האזרחי, מסרה את פרטיהם למשטרה והרחיקה אותם ממשחקיה.

אורן חסון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. אתר רשמי
ייענה לדרישה? חסון/אתר רשמי

לפיכך אין מקום עוד לעונש הרדיוס ו/או עריכת משחקים ללא קהל בענף הכדורגל ויש לפעול לענשיה נקודתית ונקיטת פעולות מועילות נגד המתפרעים עצמם, בדרך שתביאם לדין ותאפשר הרתעה אמיתית ויעילה.

לפיכך מוצע לבטל לחלוטין את עונשי הרדיוס ועריכת משחקים ללא קהל. להלן נוסח השינויים והתיקונים המוצעים בתקנון המשמעת:

3.1 ביטולו של סעיף 22. ה. על תתי סעיפיו ("רדיוס" - איסור עריכת משחקים במגרש הביתי)
3.2 ביטולם של סעיפים 22. ו. ו-22. ו-1 על תתי סעיפיהם (איסור עריכת משחקים בפני קהל).
3.3 תיקונים בסעיף 22. יא1. (עונשים בגין הרשעה בעבירות של התנהגות אוהדים):

* סעיף קטן 1. א. - יימחק המשפט "קיום משחקה הביתי הרשמי הבא ללא קהל או משחק רדיוס עם קהל".
* סעיף קטן 1.ב. - יימחקו המשפטים "קיום שני משחקי הבית הרשמיים הבאים ללא קהל או שני משחקי רדיוס עם קהל", ו-"או אחד ללא קהל ואחד רדיוס עם קהל".

3.4 יימחק בסעיף 2.4. א. המשפט שלהלן: "על אף האמור לעיל, אם יוטל על קבוצה עונש של איסור עריכת משחקים במגרש ביתי ו/או איסור עריכת משחקים בפני קהל, יחול העונש במשחק הביתי הראשון שיתקיים לאחר המשחק הרשמי הקרוב שלאחר יום מתן החלטת ביה"ד המשמעתי או בחלוף 6 ימים ממועד מתן החלטת בית הדין המשמעתי - המוקדם מביניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully