וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב המומים וזועמים על עונש הרדיוס: "תקדים עולמי חסר כל הגיון"

25.12.2019 / 17:30

הצהובים טוענים כי נענשו בחומרה בהתחשב במעשיהם ובהגיעם אל רוב האוהדים שהתפרעו בדרבי: "החלטה שמובילה לציבור שלם לתעב את ענף הכדורגל, בתי הדין וההתאחדות. איפה הגיבוי שצריך לתת למועדון שנלחם בכל כוחו כדי למנוע את ההתפרעויות?"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: התגובות אחרי ניצחון מכבי תל אביב על בני יהודה

הלם ואכזבה במכבי תל אביב נוכח העונש הכבד שהושת על הקבוצה היום (רביעי) בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל בעקבות אירועי הדרבי. במועדון כועסים משום שפעלו בצורה אגרסיבית יחד עם המשטרה על מנת להגיע אל המתפרעים בשער 11 ולראיה רובם נתפסו, הורחקו מהמגרשים ונשללו מהם המנויים שלהם. הצהובים מתכוונים לערער על העונש, ויצטרכו לעשות כך בחמשת הימים הקרובים.

הדיין עו"ד ישראל שמעוני אכן שיבח את התנהגות מכבי תל אביב - בעיקר על רקע זו של היריבה העירונית. "נציגי מכבי תל אביב הציגו בפני אמצעים ובעיקר תוצאות של חקירה וחיפוש אשר הובילו לאיתור חלק מאוהדיה אשר נטלו חלק באירועים העבריניים... בד בבד החלה הקבוצה בנקיטת צעדים כנגד אותם אוהדים". למרות זאת, ספגו הצהובים עונש רדיוס של משחק אחד (מול בית"ר ירושלים), סגירת יציעים 10-11 בבלומפילד במשחק נוסף, וקנס כספי של 25 אלף שקל.

העונש הכבד יותר שחטפה הפועל תל אביב כלל לא מעניין את ראשי המועדון הצהוב. לטענת מכבי תל אביב, זה כלל לא קנה המידה לפיו צריך היה לשפוט את אותה. "איך מענישים כך מועדון שפועל ללא לאות כדי להגיע לאלה שהתפרעו?", אמר גורם במכבי תל אביב. "רדיוס, סגירת יציעים, קנס כספי? איפה הגיבוי שצריך לתת למועדון שנלחם בכל כוחו כדי למנוע את ההתפרעויות ופועל במרץ כדי לתפוס את המתפרעים?"

אם עונש הרדיוס לא יופחת, מכבי תל אביב תאלץ לארח את בית"ר ירושלים בחיפה מאחר שיש לה קרוב ל-20 אלף מנויים אך במועדון, כאמור, מתכוונים להילחם כדי להפחית את העונש.

אוהדי מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
רוב המתפרעים אותרו, לטענת מכבי תל אביב/ניב אהרונסון

בהודעה רשמית שהוציאו הצהובים נכתב: "מועדון הכדורגל מכבי תל אביב קיבל באכזבה רבה את החלטת בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל בנוגע לאירועי הדרבי שנתקבלה לפני שעה קלה. על אף כל המאמצים שעשה המועדון בשיתוף חברת האבטחה ומשטרת ישראל על מנת לתפוס את מפרי הסדר ולהעניש את האוהדים שהיו מעורבים באירועי הדרבי, ביה"ד קיבל החלטה להעניש בחומרה ובצורה חסרת תקדים את המועדון באופן הפוגע בצורה אנושה ושומט את הקרקע מכל הפעולות שעושה המועדון בשנים האחרונות. החלטות מסוג אלה, לא רק שאינן מגבות את המועדון במלחמתו באוהדים שכל מטרתם היא הפרת סדר אלא מפנות עורף ומייתרת את רצונם של בעלי מועדונים להשקיע משאבים באבטחה ובאמצעים טכנולוגיים.

"תמוה בעינינו כיצד ומדוע בית הדין המשמעתי מסרב להכיר בעובדה שאחריות שילוחית של מועדון כלפי אוהדיו צריכה להגיע במקום בו לא נעשים מאמצים לאיתור ותפיסה של האוהדים הפורעים. החלטה זו מובילה ציבור שלם של אוהדי כדורגל שרכשו מנויים ממיטב כספם ולא נכחו או יכולים היו להיות נוכחים במשחק חוץ, לתעב את ענף הכדורגל, בתי הדין, מנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל. ברגע שמועדון הכדורגל מכבי תל אביב הציג בפני ביה"ד את המאמצים שהשקיע ללכוד את העבריינים, החלטת ביה"ד אמורה לא רק להתחשב במאמצים אלה אלא גם לגבות את המועדון על פועלו. בתמורה, בחר ביה"ד להרעיף על המועדון צרור של עונשים עליהם מתכוון המועדון לערער בימים הקרובים. לא ניתן לצפות ממועדון שהביא תוצאות מלאות, לפעול אחרת, גם אם מקרים כאלה יישנו ולפיכך מדובר בהחלטה פופוליסטית ומנותקת מהמציאות. זהו תקדים עולמי וחסר כל הגיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully