וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורש: הכירו את הנער שכבש את שער השנה במחלקות הנוער של ברצלונה

איליאש מוריבה בן ה-16 מסחרר את המחלקות הצעירות, כולל שלושער מול ריאל מדריד. אחרי ביצוע מדהים השבוע, כולם כבר בטוחים: הוא הדבר הבא

אתר רשמי

"שער השנה בלה מאסיה" - כך תיארו בספרד את הביצוע המופלא של איליאש מוריבה, ילד הפלא החדש של ברצלונה, שהקפיץ מעל שחקן במהלך ה-1:5 של קבוצת הנערים של המועדון על קורניה אמש (ראשון). לא נשאיר אתכם במתח - שימו לב לביצוע, ואחר כך נספר לכם על המבצע:

קוראים לו אילאיש מוריבה, הוא נולד בגינאה ב-19 בינואר 2003 אך בילה את מרבית שנותיו בספרד והצטרף לברצלונה בגיל 7. בשנים האחרונות החל לסחרר את קבוצות הנערים והנוער של המועדון ובעוד לאחרונה הושווה לאנסו פאטי, המבוגר ממנו במספר חודשים, הקשר הצעיר מזכיר יותר בסגנון משחקו את פול פוגבה - גם אליו הושווה לא פעם.

עם היכולת הנהדרת הגיעו בין היתר גם זימונים לנבחרות ספרד עד גיל 17 ו-18. לפני מספר חודשים, לפני החוזה החדש צ'לסי, מנצ'סטר סיטי ויובנטוס הביעו עניין, אך הקטלאנים דאגו שלא לאבד עוד נכס צעיר ויקר. חוזה חדש, עד 2022, הוצע - ובו שכר שנתי של חצי מיליון יורו לעונה, וסעיף שחרור בן 100 מיליון יורו. סוכנו, אגב, הוא ג'ונתן בארנט - אותו סוכן המייצג את גארת' בייל.

"זו היתה סיטואציה ארוכה, אבל האופציה הראשונה שלי היתה להישאר", סיפר. "הקבוצות האחרות לא שינו לי, העדפתי לחכות עד הסוף להצעה שתגיע מברצלונה".

עוד בוואלה!

שחקן הפרמיירליג לשעבר נתפס מאונן ברחוב מול אם ובתה בת ה-16: "מזעזע"

לכתבה המלאה

בקיץ 2018 כבש שלושער ב-0:5 של ברצלונה עד גיל 18 על ריאל מדריד

"מיד כשראיתי אותו, אמרתי, 'וואו, זה שחקן טוב'", סיפר אחד ממאמני מחלקות הנוער בברצלונה, דאמיה. "היריבים היו בני 17-18, הוא היה בן 15, והשחקן הכי טוב על המגרש. זה היה מרהיב. יש שחקנים צעירים מוכשרים ממנו בכל מני אספקטים, אבל מבחינת קוארדינציה, איך שהוא שומר על הכדור ואיך הוא רץ איתו ובועט, זה באמת מושך תשומת לב".

מאמן אחר, דניס סילבה פוץ', הוסיף: "הוא חזק מאוד פיזית, אבל גם אינטליגנט. קוראים לו פוגבה של בארסה, כי הוא מזכיר מאוד את פוגבה הצעיר. הוא שחקן גדול, איןן ספק. הוא שחקן קצת יותר מודרני, כמו מהכדורגל האנגלי. זה טוב שהוא בברצלונה, האקדמיה לא יכולה להיות רק שחקנים כמו ריקי פוץ', חכמים עם המון כישרון".

כשנשאל על השוואות הללו, אמר: "כולם אומרים פוגבה, כן. אני הערצתי את פוגבה ואינייסטה, מהם למדתי כל מה שאני יודע". והוא לומד גם בקבוצת המילואים של המועדון, תחת ויקטור ואלדס: "יש לו המון ידע, ועם האופי שלו, הוא עוד יהיה אחד המאמנים הטובים בעולם".

"החלום שלי הוא להיות לצד מסי, בוסקטס וכל היתר - להתאמן או לשחק איתם", הצטנע מוריבה לפני כשלושה חודשים. כשנשאל על אנסו פאטי, אמר: "הלוואי שיקבל עוד יותר דקות ויוכיח מה הוא יודע. אין לי שום ספקות לגביו, אני יודע בדיוק למה הוא מסוגל. מה שהוא עושה זה מדהים, אבל הוא יכול יותר. כבר דיברנו הרבה מאוד פעמים".

View this post on Instagram

I love this game ⚔️??

A post shared by Ilaix Moriba (@ilaixmk) on

האזינו לראיון של מנור סולומון לפודקאסט "הפודיום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully