וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקל ארטטה: "חזרתי הביתה, זה תמיד היה החלום שלי"

מאמן ארסנל החדש וקפטן התותחנים לשעבר הוצג במסע"ת אחרי שחתם לשלוש עונות וחצי: "לא הייתי יושב כאן אלמלא ארסן ונגר"

מתוך אתר ארסנל

עדכון ראשון: 16:06

ארסנל הודיעה היום (שישי) על מינויו של מיקל ארטטה למאמנה החדש והקבוע. הספרדי בן ה-37, ששימש עד כה כעוזר המאמן של פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי מאז שפרש מכדורגל, קיבל לראשונה תפקיד כמאמן ראשי וחתם בקבוצתו החדשה/ישנה עד 2023 אחרי שקיבל את ברכת הדרך מגווארדיולה.

ארטטה, שגדל בברצלונה, שיחק בארסנל בין 2016-2011 מאז שנרכש מאברטון תמורת 10 מיליון ליש"ט. הקשר לא היה בשיאו בצפון לונדון, אבל גם כך היה שחקן הרכב ואפילו קיבל את סרט הקפטן לפני עונת 2014/15. הוא זכה עם ארסנל בשני גביעים, ב-2013/14 ו-2014/15.

ארטטה, חסר ניסיון כמאמן ראשי, נכנס לתפקיד קשה מאוד לאחר כישלון גדול של אונאי אמרי מתחילת העונה, בעקבותיו גם פוטר ב-29 בנובמבר. מאז הפיטורים של הספרדי, מי שהחזיק בתפקיד המאמן היה שחקן עבר נוסף, פרדי ליונברג שנאלץ להסתדר ללא צוות ועם פר מרטסאקר כעוזר מאמן, בעוד הוא עובד בתפקיד נוסף. התותחנים במקום העשירי בפרמיירליג אחרי שניצחו פעם אחת בתשעת המחזורים האחרונים מאז תחילת אוקטובר. במחזור האחרון ארטטה וסיטי הביסו 0:3 את ארסנל.

פלייר מיקל ארטטה מאמן ארסנל. אתר ארסנל, אתר רשמי
"זה כבוד ענק. ארסנל הוא אחד המועדונים הגדולים ביותר בעולם". ארטטה/אתר רשמי, אתר ארסנל

מאוחר יותר קיים הספרדי מסיבת עיתונאים להצגתו בקבוצתו החדשה/ישנה. הוא פתח ואמר: "אני בחזרה בבית. זה תמיד היה החלום שלי, אמרתי שיום אחד אני מקווה שאוכל לחזור לכאן כשאהיה מוכן. אם לא הייתי מרגיש מוכן לזה, לא הייתי יושב כאן. אני מבין לחלוטין את הדאגה של חלק מהאוהדים בשל העובדה שזה התפקיד הראשון שלי כמאמן ראשי. אדם אחד האמין בי, ארסן ונגר. לא הייתיה יושב כאן אם הוא לא היה נותן לי הזדמנות לשחק במועדון הזה".

על מה שהוא מצפה משחקניו אמר המאמן: "אני לא רוצה שאנשים יתחבאו. אני רוצה שאנשים יקחו אחריות. כל מי שלא יעשה את זה, לא מספיק טוב בשביל התרבות או האווירה הזו". כשנשאל לגבי מסוט אוזיל, איתו שיחק גם, אמר ארטטה: "הוא שחקן חשוב מאוד במועדון הזה. עבדתי איתו, אני יודע מתי הוא עובד כמו שצריך. העבודה שלי זה להוציא ממנו את המיטב".

ארטטה נשאל מה למד מגווארדיולה ואמר: "מה שלמדתי זה שאתה צריך להיות חסר פשרות ועקבי ולהתאים את התרבות של המועדון למנטאליות מנצחת. להחדיר את כל הדברים האלה זה קשה מאוד אז כל יום הוא חשוב. כל פעולה חשובה. מוסר העבודה של פפ הוא מדהים. הסוד הוא האנשים שאתה מציב לידך וצריכים להאמין בך".

מיקל ארטטה עוזר מאמן מנצ'סטר סיטי עם פפ גווארדיולה. רויטרס
למד הרבה ממנו. ארטטה עם גווארדיולה/רויטרס

ארטטה עצמו אמר: "זה כבוד ענק. ארסנל הוא אחד המועדונים הגדולים ביותר בעולם. אנחנו צריכים להתחרות על התארים הגדולים ביותר וזה הובהר בצורה ברורה מאוד במהלך השיחות שלי עם סטן וג'וש קרונקי ושאר האנשים במועדון. כולנו יודעים שיש הרבה עבודה כדי להשיג את המטרות שלנו, אבל אני משוכנע שנעשה את זה. אני ריאלי מספיק כדי לדעת שזה לא יקרה בן לילה, אבל בסגל הנוכחי יש הרבה כישרון ויש גם הרבה שחקנים צעירים איכותיים".

ג'וש קרונקי, שדיבר בשם קבוצת הבעלות, אמר: "אנחנו נרגשים להחזיר את מיקל לארסנל. הוא יודע שהציפיות שלנו ושל האוהדים שלנו ברחבי העולם הן גבוהות מאוד ואנחנו משוכנעים שהוא יכול להוביל את המועדון לרמה שכולנו דורשים. אני רוצה להודות לפרדי ליונברג שהוביל אותנו במהלך שלושת השבועות האחרונות. הוא קיבל את התפקיד בעיתוי קצר והתנהל בצורה מקצועני".

מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה נשאל לגבי ארטטה במסיבת העיתונאים ואמר: "כשיש לך חלום, אתה לא יכול לעצור אותו. ארסנל הייתה חלק חשוב בקריירה של מיקל, היא אחת הקבוצות הטובות ביותר באנגליה. אנחנו מאחלים לו בהצלחה ואני די משוכנע שהוא יעשה עבודה מצוינת".

ארטטה ירשום את משחק הבכורה שלו כמאמן ארסנל בבוקסינג דיי כשיהיה בן 37 שנים ו-275 ימים. בכך הוא יהפוך למאמן ארסנל הצעיר ביותר מאז טרי ניל באוגוסט 1976, שעמד על הקווים בגיל 34 ו-105 ימים.

מיקל ארטטה עוזר מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
ארטטה לפני המשחק מול ארסנל ביום ראשון/רויטרס
שחקני ארסנל אלכסיס סאנצ'ס (ימין), מיקל ארטטה, סנטי קאסורלה. GettyImages
ארטטה עם אלכסיס סאנצ'ס וסנטי קאסורלה אחרי הזכייה בגביע ב-2014/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully