וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה מעבר לשלוש נקודות: על חשיבות הניצחון של בית"ר ירושלים בבאר שבע

17.12.2019 / 7:26

משה חוגג היה מאושר לאחר מה שהיה אולי ניצחונו החשוב ביותר מאז הגיע למועדון: "ראינו כמה התהליך מתעצם וגדל". במועדון יודעים: "ניצחון של להגיד שעשינו שינוי גדול השנה. ברמת המצבים זה היה צריך להיגמר 0:5". וגם: על אורי מגבו, שי קונסטנטין ושלומי אזולאי

צילום ועריכה: קובי אליהו

עיקרי הדברים

- משה חוגג מאושר: "עוד ניקח את בית"ר למקומות יפים"

- במועדון מבינים: זה המשחק שהיינו צריכים

- אורי מגבו זוכה לעדנה, שי קונסטנטין קיבל מחמאות: "כולם תומכים בי"

- "ברמת מצבים זה היה צריך להיגמר 0:5"

- שחקנים מאושרים בשביל שלומי אזולאי

seperator

1. חוגג מפרגן לרוני לוי ויוסי בניון

ה-0:1 אמש (שני) לא היה רק הניצחון הראשון של בית"ר ירושלים בטרנר, זאת הייתה גם סגירת מעגל אחרי שנים של השפלות מהפועל באר שבע בבית ובחוץ. בכל אחת מהשנים האחרונות בהן בית"ר ירושלים הרשתה לעצמה להרים מעט את הראש, זה קרה בדרך כלל עד למפגשים מול הקבוצה מבירת הנגב, אז קיבלה מהלומה והבינה את מקומה. בעונה הנוכחית הצהובים-שחורים כבר הפסידו לשתי גדולות, מכבי חיפה ומכבי תל אביב, ולא משנה מה יגיד משה חוגג, הפסד אתמול היה יוצר משבר שלא פשוט היה להתרומם ממנו, בעיקר ברמה המוראלית של המערכת והקהל. רוני לוי אמר בסיום כי "היה לחץ מסוים כי לא ניצחנו עד עכשיו קבוצה גדולה" - זה היה הרבה יותר מלחץ מסויים, ורוני לוי שחי את זה יום יום יודע היטב איזה משקל יש לניצחון אתמול, הרבה מעבר לשלוש נקודות. זה היה המשחק שבית"ר הייתה צריכה כדי לקבל הכרה שהיא חלק אמיתי מחבורת הצמרת, או כמו שאמרו אנשי המועדון ביציאה מטרנר: "כל כך היינו צריכים את הניצחון הזה, אין קשר למצב בטבלה, זה ניצחון של לבוא ולהגיד שעשינו את השינוי הגדול השנה גם ברמה המקצועית".

משה חוגג היה אולי המאושר באנשי בית"ר בסיום. הוא מיהר ללחוץ ידיים בסיום וללכת עם אשתו והילד הביתה מתוך אי נעימות מאנשי באר שבע וכל החברים מהדרום שהיו מאוכזבים. כולם בירכו, כולל אלונה ברקת ובעלה אלי, אחד אחרי השני באו ללחוץ את ידו והוא מצד אחד התמוגג אך מנגד נראה מעט נבוך מאווירת הנכאים של הדרומיים סביבו. עבור חוגג הניצחון אתמול הוא אולי החשוב ביותר מאז הגיע למועדון, סוג של דריסת רגל במועדון הגדולות גם ברמה המקצועית. בעלי בית"ר דיבר בקיץ על רצון לאליפות או לפחות לתת פייט על התואר. לפעמים לא מבינים את חוגג, אולם האכזבה כי קבוצתו לא נאבקת על האליפות אינה משדרת חוסר שביעות רצון מהצוות המקצועי. בגישה שלו השמים הם הגבול וצריך לסמן לשחקנים כמטרה את הטופ, וגם לצפות לכך. בסיטואציה שנוצרה בבית"ר, בה היה מאוכזב שהקבוצה התרחקה ממאבקי האליפות, נוצרו מאחורי הקלעים מתיחויות מיותרות, אותן ניסה לקטוע לאחר הביקור בבאר שבע.

"מאז שהגעתי למועדון ראיתי את הקבוצה נבנית לאיטה", אמר הבעלים. "מנצחת, מפסידה ובעיקר בונה את הדרך. הערב ראינו כמה התהליך הזה מתעצם וגדל, הקבוצה עם הפנים קדימה עם אפשרות נהדרת להידבק לצמרת. אנחנו נמצאים בפתיחת הסיבוב השני כשיש לפנינו עוד הרבה מטרות איכותיות להגיע אליהן. יש פה קבוצה שנבנית והיום הראתה משחק שוטף, אטרקטיבי ומצוין נגד אחת הקבוצות החזקות בארץ".

חוגג הוסיף: "שלאף אחד לא יהיו טעויות. ניצחנו קבוצה איכותית במקום שלא ניצחנו מעולם בליגה, עם משחק כדורגל שהיה יכול להיגמר בקלות בתוצאה גבוהה יותר. אז נכון, החמצנו, אבל על זה נעבוד. זה המקום לציין את מי שאחראי לשינוי הזה, הצוות המקצועי בראשות יוסי בניון ורוני לוי, שעושים עבודה נהדרת. הם הראשונים להגיע למתחם, להיות מעורבים בהכל, קרובים אל השחקנים ומשפרים אותם ללא הפסקה. הקשר בינינו הוא מצויין ואני מאמין שכולנו יחד עוד ניקח את בית"ר למקומות יפים".

עוד בוואלה!

ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה 0:1 את הפועל באר שבע

לכתבה המלאה
משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
ראה "כמה התהליך הזה מתעצם וגדל". חוגג/יוסי ציפקיס

2. הניצחון של מגבו וקונסטנטין

את מה שעבר אורי מגבו בעונת 2011 כששיחק בהפועל אשקלון בליגה לאומית הוא לא ישכח אף פעם. הקבוצה של פרוספר אזגי שנקלעה לקשיים כלכליים החליטה לקצץ, לשחרר שחקני רכש ואף לקחת מהם את הרכב והדירה. לאחר שמגבו ומספר שחקנים סירבו, נמצא "פתרון קסם": באחד האימונים המגן גילה כי אנשי המועדון נכנסו לחדר ההלבשה, פתחו את התיק שלו ולקחו את מפתחות רכבו. המגן נותר בסיום האימון בחניה ונאלץ לבקש מאחד השחקנים לחזור ולהסיעו הביתה.

ולמה אנחנו מספרים לכם את זה? כי אחרי כל כך הרבה מרורים שאכל בכדורגל הישראלי, בגיל 32 מקבל מגבו עדנה וגושפנקא לקריירה לא רעה בכלל. לאורך הקריירה הוא הספיק לשחק בליגה ג', ב-א.ס רמת אליהו, בבני יפו, בראשון לציון, אשדוד, הכח עמידר ובית"ר תל אביב רמלה, עד שלפני מספר שנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה משכו אותו לבית"ר בליגת העל. הוא נדד בדרך גם במכבי פתח תקוה וקרית שמונה, עבר בצפון פציעות והקריירה החלה לדשדש, עד שקיבל טלפון מבניון לבוא ולהתמודד על עמדת המגן בבית"ר.

מגבו, נזכיר, הוא המגן השמאלי המחליף. המגינים הקבועים עם מקס גרצ'קין ואנטואן קונטה. אתמול עבר הצרפתי לעמדת הבלם ומי שקיבלו את המושכות באגפים היו מגבו ושי קונסטנטין, שאולי מסמלים יותר מכל את בית"ר הנוכחית: קבוצה שבה כולם מוכנים ובאים להילחם על ההזדמנות שלהם. קונסטנטין זכה למחמאות מהצוות המקצועי בסיום הערב, אותו סגר בבית החולים כדי לטפל בפציעה בראשו. "קצת הפריע, שרף לי, כאב, אבל במשחק כזה עם קהל כזה ואנדרנלין גבוה, אתה משחק כמו עיוור", אמר. "מה השאיפות שלנו? להסתכל על ראשון לציון בגביע, לא מעבר".


המגן הימני הוסיף: "גם עבורי זה ניצחון ראשון בטרנר, זה כיף גדול, גם לעשות ניצחון וגם משחק טוב וקבוצתי, היה חשוב לנו. האמנו שננצח כל הדרך, ההחמצות הן חלק מהמשחק, אני בטוח ששחקני ההתקפה עוד יחזירו לנו בשערים. יש משחקים שאתה מחמיץ ולא מבקיע את השני והשלישי וצריך לדעת לשמור על הגול שלך. היום כולם רצו והשתוללו, אבל עדיין שמרנו על שער נקי". כשנשאל כמה קשה היה לשבת על הספסל השיב: "אני חזק, זה יישמע קלישאתי אבל גם כשלא שיחקתי עבדתי קשה, לא הפסקתי, לא הורדתי את הראש. כולם תומכים בי, בכל יום אני נוסע לאימונים עם עידן ורד, קואצ'ר וקפטן כזה אני מאחל לכל קבוצה בארץ. יש את אבא שלי שהוא הקואצ'ר בבית שתומך בי, לימד ומלמד אותי אף פעם לא להוריד את הראש והתוצאות מגיעות בסוף".

שי קונסטנטין עם אורי מגבו שחקני בית"ר ירושלים. קובי אליהו
הסמלים של בית"ר הנוכחית. מגבו וקונסטנטין/קובי אליהו

3. ומה יקרה בחלון?

כאמור, הניצחן הזה נותן לבית"ר דחיפה גדולה, ובו בזמן ניסו במועדון לשמור על פרופורציות. רוני לוי שמח בסיום אך גם נסע הביתה מאוד מוטרד מחוסר היכולת של שחקניו להרוג את המשחק, או כמו שאמרו אנשי בית"ר: "ברמת מצבים זה משחק של 0:5, אוי ואבוי אם היינו סופגים איכשהו שער, לצאת עם תיקו במשחק כזה זאת תחושה של תבוסה. היינו יותר טובים מבאר שבע בכל פרמטר - לחצנו, שלטנו, הנענו, פשוט חייבים לדעת להרוג משחקים, זה יעלה לנו ביוקר אם לא נשנה את זה".

אנטואן קונטה שוב התלונן בסיום על כאבים ברגל אך בבית"ר הבהירו כי מנוחה של כמה ימים תאושש אותו. אוהדי הקבוצה עודדו בסיום את שלומי אזולאי, שמקבל הרבה אהבה מהשחקנים. "שחקן אחר מתפרק ממה שהקהל עשה לו השנה", אמר אחד מהם. "שלומי זה עפיפון ודברים עוברים לידו, כך שזה לא מוציא אותו מפוקוס במשחק, למרות שעל זה שלא סיים עם צמד לפחות - הוא צריך לעשות פריסה לכולם".

חלון ההעברות של ינואר בפתח וכעת נראה כי משה חוגג יהיה פתוח לצירוף שחקן רכש, אך מבחינתו זה אמור להיות מישהו עם ראייה עתידית. יחד עם זאת, ההחלטות יתקבלו תוך כדי תנועה ובהתאם למצב הקבוצה. יוסי בניון וצוות הסקאוטינג כבר עוקבים תקופה אחרי זרים בתפקידי ההתקפה אך שום צעד קונקרטי לא נעשה עד עתה. כעת השיח עם חוגג על חיזוק הקבוצה יהפוך לאפקטיבי, אולם לפני כן בית"ר תצטרך לשמור על יציבות בשבוע הקשה שמצפה לה עם משחק גביע נגד ראשון לציון ומשחקי ליגה נגד רעננה והפועל חיפה, או כמו שאמרו בצוות המקצועי אתמול: "גביע זה תמיד מוקש וכולם זוכרים את המשחקים הקודמים נגד רעננה והפועל חיפה, אז נחמד לשמוח יום אחד, אבל כולם צריכים לרדת לקרקע ולהבין שהם לפני שבוע מאוד משמעותי בעונה הזאת".

שלומי אזולאי שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
העפיפון זכה למחמאות. אזולאי/קובי אליהו

סימום בספורט: פרשת רוסיה, סוני וימס, שיר צדק, ועוד | הפודיום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully