וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש הסיבוב: ההישג הכי גדול של מרקו בלבול בסיבוב הראשון

10.12.2019 / 11:30

מרקו בלבול רשם את הניצחון הכי גדול שלו כמאמן מכבי חיפה ואת הסיבוב הראשון הכי טוב של הירוקים מאז עידן אלישע לוי - ועדיין, הטיפול שלו בירדן שועה מרשים אפילו יותר מהתוצאות שלו. אורן יוסיפוביץ על נקודת אור בעידן החושך של המאמנים

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: התגובות אחרי הניצחון של מכבי חיפה על באר שבע

נכון, לא צריך יותר מדי אומץ כדי להעיף את ירדן שועה מהסגל לקראת המשחק מול באר שבע. שחקן הכדורגל הכי בעייתי שאני זוכר מאז שיש כאן כדורגל נתן באותו אימון תצוגה שאף פעם לא ידעתי ששחקן ישראלי מסוגל לתת באימון - לפי גורמים שנכחו שם באמת שהיה שם הכול, חוץ מהרמת יד. אז כנראה שכל אחד מאתנו היה מעיף אותו מהסגל. כנראה שאיביץ' היה קובר אותו מקצועית, הרמטית, כדורגלן בצורה של כיסא. כנראה שפאולו סוזה אפילו היה נותן לו איזה… טוב, לא חינוכי להמשיך את המשפט הזה, לכאורה.

נכון, די ברור מי מאמן הסיבוב ומי כרגע המאמן הטוב בליגה, ונכון, מכבי חיפה לא נראתה אתמול כמו אייאקס בברנבאו. יותר שילוב של רוגע ושני גולים תוצרת השחקן המשתפר של הסיבוב הזה נטע לביא, שעשה קפיצה ע-צ-ו-מ-ה העונה.

אבל מה שמרקו בלבול עושה כל כך מרשים ומיוחד, שצריך להמציא לו תואר. אז הנה, קבלו איש הסיבוב.

עוד בוואלה!

איבד את הדרך: על משבר ירדן שועה במכבי חיפה

לכתבה המלאה
מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מה שהוא עושה כל כך מרשים ומיוחד, שצריך להמציא לו תואר. מרקו בלבול/אדריאן הרבשטיין

יש את התוצאות: אתמול רשם בלבול את הניצחון הגדול ביותר שלו כמאמן מכבי חיפה וכנראה כמאמן כדורגל בכלל. משחק של "המפסיד עוזב את העיר" מול הפועל באר שבע, בבאר שבע, מול ברק בכר. כמעט בלי ספסל. ניצחון חלק, ומכבי חיפה מסיימת סיבוב עם 30 נקודות (אף מאמן אחרי אלישע לא השיג יותר מ-21) ו-29 כיבושים (אף מאמן אחרי אלישע לא השיג יותר מ-21). וכן, בלבול גם ספג הכי מעט. כל מה שמפריד בינו לבין המקום הראשון הוא אותו משחק בבלומפילד, בו טעה לא מעט, בשבוע שהוביל אליו ובמשחק עצמו - אם המשחק אפילו נגמר בתיקו, בלי העצמי של סיינסברי, מכבי חיפה היום מקום ראשון והדיבור הוא קצת אחר. בלבול טעה אבל מאז למד, כך נראה.

אבל בלבול עושה במכבי חיפה דבר הרבה יותר חשוב מהתוצאות, וזה הטיפול בירדן שועה. כל מי שזר לסיטואציה לא יבין איך לעזאזל בלבול לא משתף את השחקן הכי יקר שמכבי חיפה הנחיתה, את הרכש הכי נוצץ. עזבו את ההתפרעויות שלו - מקצועית, בלבול לא מוצא את שועה מתאים להרכב של מכבי חיפה. תחשבו כמה אומץ צריך לכך, בעידן האומלל והבובתי של מאמני ההיום, לספסל את יקיר הבעלים. וכן, שחר רוצה שהוא ישחק, תוהה מדוע הוא לא משחק, ובלבול בשלו. אגב, המספרים מגבים את המאמן - כששועה משחק 25 דקות ויותר, העונה, מכבי חיפה עם ניצחון אחד, הפסד ושלוש תוצאות תיקו - 40% הצלחה, שווה למקום שמיני. בשאר המשחקים הירוקים עם 100%. כששועה בכלל לא משותף או לא בסגל, הירוקים עם 1:11 בארבעה משחקים.

ואז אנחנו מגיעים לקטע המשמעתי. אם אני מקבל החלטות במועדון, ירדן שועה לא משתתף באימון נוסף של מכבי חיפה הזו. אזלו הצ'אנסים, בחור. תכבסו את זה איך שתרצו, ועדת משמעת, דייט מרכך עם יו"ר ארגון השחקנים, השעיה כחוק, השאלה בחינם לבני יהודה או בני עקיבא - כל עוד הצוות הנוכחי במועדון, ירדן שועה לא. שועה קיבל את המאמן הכי עדין שיכול היה לקבל בסיטואציה הנוכחית, וחרבן את המצב כל פעם מחדש. הוא היה אמור להיות כוכב, אבל לצער כל מי שאוהב כדורגל - כולל יותר מדי אנשים בקבוצה - הוא פשוט מטרד.

ירדן שועה שחקן מכבי חיפה. שלומי גבאי
המספרים מגבים את בלבול. ירדן שועה/שלומי גבאי

כרגע, נכון לכתיבת שורות אלו, ההחלטה הזו לא התקבלה. נכון לכתיבת שורות אלו, במערכת חפצים ביקרו. משפחת שחר מחבקת, נותנת עוד ועוד צ'אנס, כך מספרים. אפשר להבין אותם: ההשקעה הכספית גדולה והאגו בצדק מכאיב - מה, עוד עקיצה? ועדיין, ההתמודדות של בלבול בעניין החלוץ הפרובלמט לא מובנת מאליה. לשועה, בניגוד למאמן, חוזה ארוך טווח במועדון. בניגוד למאמן, שילמו עליו הרבה כסף. בניגוד למאמן, הוא נכס. למעשה, בלבול הגיע לעונה הזו בלי יד ובלי לוורג'. הוא מאמן ללא תארים בקריירה, במעמד שברירי, לכאורה, אחרי שגם בקדנציה הקודמת שלו הצעיד את הקבוצה לשיפור יחסי וקיבל בעיטה בקיץ. אם עכשיו הייתם צריכים להמר - הייתם שמים את הבית שלכם שבלבול יהיה במועדון גם בדצמבר 2020? קשה, לא?

דווקא לצד הנתונים האלה מרשימה עוד יותר ההתנהגות של בלבול. הוא לא מחשבן - לא לכוכב ולא לבוס ולא למצב הסגל - הוא אמיתי. הוא באמת חושב שמקצועית שועה לא שווה הרכב. הוא באמת מנסה להבליג - על אירועים שאחרים לא היו מבליגים. בעידן החושך של מאמני הכדורגל, בו הם נופלים כמו זבובים, מוותרים על עקרונות ונותנים לכל גורם במערכת לכופף להם את עמוד השדרה, מה שעושה בלבול הוא לא רק מרשים אלא גם חשוב. הוא אולי לא מאמן שכל ילד מדריך צעיר רוצה ללמוד ממנו טקטיקה או כריזמה אבל בקורס מאמנים ישראלי עדכני שווה שיעבירו שיעור על הדרך בה בלבול מתמודד עם עניין שועה במועדון גדול ולחוץ כמו מכבי חיפה.

יכול להיות שהעונה הזו לא תסתיים עם צלחת ובלבול יסיים כמו האלישע לוי של באר שבע - אחד שמוציא מועדון מעידן החושך לעידן האור ונותן לברק בכר לגעת בתהילה במקומו. אבל הסיבוב הזה, מקצועית ובעיקר מעבר, ממלא לבלבול כמה שורות בקורות החיים. ואולי, לכו תדעו, עם הרכש הנכון ועם ההחלטות הנכונות, בלבול עוד יסיים כמו האלישע לוי של מכבי חיפה.

orenjos@walla.co.il



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully