וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונצ'יץ' השווה שיא של ג'ורדן: "הוא התגשמות הפנטזיה של כל אוהד כדורסל"

ילד הפלא הגיע לסטטיסטיקה של 20-5-5 משחק 18 ברצף, נכנס לרשימה אחת עם MJ וסחט מחמאות נדירות ממאמן ניו אורלינס. וגם: אתגר השלשות החדש של בן סימונס ותוכנית המהפכה של הניקס

עריכת וידאו: ניר חן

לוקה דונצ'יץ' ממשיך לעשות כותרות בארצות הברית. אמש (שבת) ילד הפלא של דאלאס סיפק עוד תצוגה סולידית בניצחון 84:130 על ניו אורלינס, עם 26 נקודות, 9 אסיסטים ו-6 ריבאונדים - והכל ב-26 דקות בלבד.

בעונה כל כך טובה של דונצ'יץ' המספרים הללו לא חריגים כלל וכלל, אולם הפעם היתה להם משמעות מיוחדת: בזכות השורה הסטטיסטית הזו, הסלובני הגיע ל-18 משחקים רצופים עם לפחות 20 נקודות, 5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים - ובכך השווה את הרצף הארוך בתולדות ה-NBA בו החזיק מייקל ג'ורדן מעונת 1988/89. לשם השוואה, מבין השחקנים הפעילים בליגה, רק ראסל ווסטברוק ולברון ג'יימס הגיעו לרצף של 15 משחקים כאלה בעבר. אוסקר רוברטסון הגיע בעבר לרצף של 29 משחקים כאלה, אולם עשה זאת לפני שה-NBA היתה קיימת במתכונתה הנוכחית, מאז 1976.

לוקה דונצ'יץ' דאלאס מאבריקס מול לונזו בול ניו אורלינס פליקנס. AP
עוד הישג מיוחד. לוקה דונצ'יץ'/AP

הלילה דונצ'יץ' סיפק בעיקר אסיסטים מרהיבים, רובם המכריע ברבע הראשון. מופע המסירות שלו כלל אסיסט לאלי הופ של קריסטאפס פורזינגיס בעין עקומה, אסיסט מאחורי הגב לדאנק של דוויט פאוול, ועוד כמה וכמה מסירות מרהיבות שחלקן אפילו לא הסתיימו בסלים.

"אתה מנסה לעצור אותו, אבל לא ממש מצליח. כולם מנסים ולא ממש מצליחים. הבחור הזה קולע 30 נקודות למשחק, כך שהוא עשה פחות או יותר מה שהוא רצה מול כל קבוצה ב-NBA השנה", אמר אלווין ג'נטרי על היכולת של דונצ'יץ'.

הוא הודה ש"יש דברים שלא תמיד רואים בסטטיסטיקה - כמו קילינג אינסטינקט. את זה יש לו ברמות אחרות. התפרקנו הערב, ולא רק בגללו, אבל הוא ידע בדיוק מתי למסור את המסירה הנכונה או לקלוע את הסל הנכון כדי להרוג כל שביב מומנטום שלנו".

המילים החמות מג'נטרי לא נעצרו בכך. הוא הוסיף וטען ש"לוקה דונצ'יץ' משחק כמו שכולנו רוצים שכל שחקן ישחק. כשאתה מדמיין איך כדורסלן צריך לשחק, ככה זה נראה. הוא התגשמות הפנטזיה של כל אוהד NBA, של כל חובב כדורסל, של כל מי שאוהב את המשחק הזה".

עוד בוואלה!

שיא קריירה לבן סימונס, התעוררות מאוחרת של הארדן, עוד ניצחון לדונצ'יץ'

לכתבה המלאה
בן סימונס, פילדלפיה סיקסרס קולע שלשה. AP
מה השלב הבא? בן סימונס קולע שלשה/AP

פילדלפיה מציבה אתגר שלשות חדש לבן סימונס

היד של בן סימונס מחוץ לקשת ממשיכה להיות נושא לדיון ב-NBA. אחרי שקלע הלילה את השלשה השנייה שלו בקריירה בניצחון 94:141 של פילדלפיה על קליבלנד, מאמנו ברט בראון מציב לו אתגר חדש - לזרוק לפחות שלשה אחת בכל משחק.

"זה מה שאני רוצה ממנו, ואתם יכולים להעביר את זה הלאה לסוכן שלו, למשפחה שלו ולחברים שלו", אמר המאמן. "אני רוצה שיזרוק שלשה אחת למשחק, מינימום. כשהוא זורק מחצי מרחק תוך כדי כדרור, עם זה אין לי בעיה, אבל אני מעוניין יותר בשלשות שלו. כשהוא מגיע לאזור של קו השלוש הוא צריך להישאר שם, להיות במנטליות של 'אני קלע שלשות'. לא רוצה לראות אותו מתנער מלזרוק מחוץ לקשת".

סימונס נראה מצוין הלילה וקבע שיא קריירה של 34 נקודות, אולם בקבוצה מצפים ממנו להמשיך לשפר את הקליעה מבחוץ, עקב האכילס שלו שגורמת לא מעט בעיות לסיקסרס בצד ההתקפי, שכן היריבות מצופפות את הצבע בקלות.

"אני מרגיש יותר ויותר נוח עם הזריקה שלי", אמר סימונס. "ברור שזה דורש התנסות גם בזמן משחק, ואני עדיין לומד את הנקודות שאני קולע הכי טוב מהן. אני עדיין מנסה להתאים את עצמי".

ברט בראון משוכנע שה"דרמה" סביב הקליעה של סימונס בפרט ושל הסיקסרס בכלל, יצאה מפרופורציות. "מייחסים לזה יותר מדי חשיבות. המציאות היא שבן מסוגל לקלוע, ולא צריך להסתפק בשלשה ממצב סטטי פעם בכמה חודשים. אם אני מסתכל על זה מנקודת מבט של מאמן, אני רואה בחור בן 23 שמנסה להשתפר. זה הכל. וזה לגמרי בידיים שלי. ברגע שהוא יתחיל לקלוע באופן קבוע, הכל יהיה הרבה יותר פתוח עבורו".

בקי האמון, סן אנטוניו ספרס. AP
הניקס ימנו את המאמנת הראשית הראשונה ב-NBA? בקי האמון/AP

בקי האמון בדרך לניקס?

נראה שמתיחת הפנים בניקס רק החלה. אחרי פיטורי דייויד פיזדייל, מדווחים בארצות הברית שגם הנשיא סטיב מילס והג'נרל מנג'ר סקוט פרי עשויים לעזוב בקרוב מאוד. במקרה של מילס, ייתכן שיוזז לתפקיד אחר, חשוב פחות, בשדרה הניהולית של המועדון.

על פי דיווחים בתקשורת הניו-יורקית, הבעלים ג'יימס דולן "אובססיבי" לגבי מסאי יוג'ירי, מנהלה המוערך של טורונטו, ומוכן להשקיע מאמצים עילאיים כדי להביאו לתפוח הגדול. במקרה כזה, דולן מתכוון להוריד פרופיל בניהול השוטף של המועדון הדועך ולתת ליוג'ירי מנדט מלא.

שאלת המאמן הבא עדיין פתוחה, ואחת המועמדות למשרה על פי התקשורת האמריקאית היא בקי האמון, העוזרת של גרג פופוביץ' בסן אנטוניו. על פי העיתונאי ג'בארי יאנג, האמון העבירה מסרים לניקס לפיהם תהיה מעוניינת במשרה אם תקבל חוזה לארבע או חמש שנים - זאת לאור הנטייה של הניקס להחליף מאמנים במהירות מסחררת.

כמובן שאם תקבל את התפקיד, תהפוך האמון שנחשבת למוח כדורסל מבריק, לאישה הראשונה שמאמנת קבוצת NBA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully