וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א הודיעה על שינוי שיטת הפלייאוף למונדיאל וליגת האומות

שתי מנצחות הבתים הטובות בליגת האומות יחברו לעשר הנבחרות שיסיימו במקום השני במוקדמות וייאבקו על שלושה כרטיסים

עריכת וידאו: ניר חן

אופ"א הודיעה היום (רביעי) על הדירוגים לקראת ליגת האומות 2020/2021 ושינוי הפורמט. הפעם יהיו ארבעה דרגים כשבכל אחד משלושת הדרגים הראשונים 16 נבחרות - בניגוד ל-12 שהיו בכל אחד מהדרגים בליגת האומות האחרונה. ליורו עולות 24 נבחרות, בעוד למונדיאל עולות רק 13 מאירופה - 10 מנצחות הבתים במוקדמות ועוד שלוש שיגיעו מהפלייאוף בין עשר המקומות השניים במוקדמות ושתיים מליגת האומות.

רק שתי הנבחרות הטובות ביותר מליגת האומות, שגם זכו בבית שלהן ושלא השיגו את הכרטיס לגביע העולם 2022 דרך המוקדמות, יקבלו כרטיס לפלייאוף המוקדמות ושם ייתקלו ביריבות קשות מאוד - 10 הנבחרות שסיימו במקום השני במוקדמות הרגילות. יש לציין כי מדובר במנצחות בתים בלבד בליגת האומות ומנצחות בתים שלא סיימו את המוקדמות באחד משני המקומות הראשונים בבית שלהן.

ישראל שובצה לדרג השני ושם היא בקבוצת הדירוג הרביעית. היא תוגרל לבית אחד עם שלוש נבחרות מקבוצות הדירוג הגבוהות יותר בדרג שלה: אחת מכל קבוצת דירוג. אלה הנבחרות בקבוצות הדירוג:

קבוצת דירוג 1: רוסיה, אוסטריה, ויילס, צ'כיה
קבוצת דירוג 2: סקוטלנד, נורבגיה, סרביה, פינלד
קבוצת דירוג 3: סלובקיה, טורקיה, אירלנד, צפון אירלנד
קבוצת דירוג 4: בולגריה, ישראל, הונגריה, רומניה

אלכסנדר צ'פרין נשיא אופ"א. רויטרס
נשיא אופ"א צ'פרין הודיע על השינויים/רויטרס

יש לציין שהסיכוי לעלות מליגת האומות אל גביע העולם בקטאר 2022 הוא קטן מאוד, מכיוון ששתי מנצחות הבתים הטובות ביותר שיעלו יפגשו את הנבחרות שסיימו במקום השני בבית שלהן במוקדמות הרגילות. לצורך העניין, המסיימות במקום השני במוקדמות היורו הן צ'כיה, פורטוגל, הולנד, דנמרק, ויילס, שבדיה, אוסטריה, טורקיה, רוסיה ופינלנד. כך ששתי מנצחות הבתים מליגת האומות ייאלצו להיאבק עם נבחרות מהרמה הזו על שלושה מקומות במונדיאל. סיכוי קלוש בהחלט.

בואו ניקח מצב תאורטי לפיו ישראל מוגרלת בליגת האומות (הגרלה ב-3 במרץ 2020 באמסטרדם) לבית אחד עם רוסיה, סקוטלנד וסלובקיה. היא תצטרך לסיים במקום הראשון בבית הזה ולקוות שכל מנצחות הבתים מדרג א' יסיימו באחד משני המקומות הראשונים במוקדמות, כך שלא יזדקקו לכרטיס דרך ליגת האומות. היה וישראל אכן תשיג את הכרטיס לפלייאוף, היא עשויה לשחק באותו פלייאוף למשל עם נבחרות כמו הולנד, פורטוגל, שבדיה, רוסיה ודנמרק.

בנוסף, הודיעה אופ"א כי יהיה שימוש ב-VAR בפלייאוף העלייה ליורו 2020 בניגוד לשלב המוקדמות בו לא היה שימוש במערכת האלקטרונית.

עוד בוואלה!

בורנה ברישיץ' מקווה שישראל תעפיל ליורו: "הנבחרת החלשה מבין כולן"

לכתבה המלאה
ביברס נאתכו שחקן נבחרת ישראל, לפני שחקן נבחרת ישראל, סבסטיאן שימנסקי. רויטרס
הפעם הסיכוי לעלות מליגת האומות קטן משמעותית. נאתכו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully