וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע לא מעכלת: "הנפילה היתה כל כך מהירה שזה בלתי נתפס"

3.12.2019 / 12:00

המצב הלא מוכר של בכר, ניסיון הבלימה של ברקת, הפער ההולך וגדל ממכבי תל אביב, השפעות הטראומה מהמושבה והחשש לפני כפר סבא: "יש פה לחץ כמו לפני גמר גביע". מאחורי ההתרסקות של הקבוצה מבירת הנגב

צילום ועריכה: קובי אליהו

בווידאו התגובות להפסד של הפועל באר שבע לבני יהודה

זה היה לילה בו אלונה ברקת התקשתה לעצום עין. מה שהיה על הדשא בטרנר נראה נורא, אבל לבעלת הבית היה הרבה יותר קשה לצפות באוהדים שעמדו בסיום ההפסד לבני יהודה ומחו בקול. השחקנים של הפועל באר שבע לא ברחו עם השריקה לחדר ההלבשה ובכל זאת צעדו לטריבונה הדרומית, שם מתרכזים האולטראס שתמיד היו מעודדים. הפעם גם ביניהם היו רבים שקראו בוז וגידפו. ברק בכר לא היה עם השחקנים שלו על הדשא. גם אחרי הפסדים בעונה שעברה או תוצאות תיקו לא מחמיאות ידע לצעוד עם החבורה ולהודות על התמיכה הבלתי מסוייגת. הפעם היה קשה לו והוא ירד לאזור חדר ההלבשה בהמתנה לראיונות המעיקים מול העיתונאים.

עשרות אוהדים חיכו במשך דקות ארוכות לשחקנים. הרכבים של בכר ושחקניו חנו במגרש החנייה הצמוד לדלת הכניסה לטרנר, כך שלא היתה בעיה לבוא איתם במגע. בפעם הראשונה מאז שהוא מאמן את הפועל באר שבע, עזב בכר תחת גידופים ואמירות קשות. "לא פשוט לראות את המאמן שלך יוצא מהמגרש כך", אמר באותו הלילה גורם בהפועל באר שבע. "לכולם ברור שחייו המקצועיים של מאמן הם כמו פרבולה ושיבואו גם ימים קשים אחרי הצלחות, אבל הנפילה פה היתה כל כך מהירה שזה בלתי נתפס".

מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר. קובי אליהו
איש לא חזה את עוצמת הקריסה. ברק בכר/קובי אליהו

ב-7:00, שעות ספורות אחרי ששבה לביתה בצפון תל אביב בסיום המשחק, ברקת כבר היתה בדרך חזרה לבאר שבע, וב-9:00 כבר היתה במשרדה בבית האדום וחיכתה לבכר ולשחקנים שהשכימו לאימון הבוקר. ביחד עם אסי רחמים המנכ"ל הנאמן לה החליטה לא להתחבא ולבוא דווקא ברגעים האלה כדי לעודד את השחקנים ולנסוך בהם ביטחון. "לא יכול להיות שהשחקנים פתאום הפסיקו לשחק כדורגל. נראינו עד לא מזמן בסדר גמור", אמרה. ברקת עמדה מול השחקנים במשך חמש דקות. לא השתמשה במלים גבוהות, אבל חיפשה להרגיע ולתת לשחקנים להרגיש שהיא מאחוריהם ומאחורי בכר.

אלמלא המחזור הבא היה נערך באמצע השבוע, היא ודאי היתה באה רק בימים הבאים. אבל כבר הערב (שלישי) קבוצתה חוזרת למושבה, שם ספגה הפסד טראומתי לנס ציונה, למשחק אצל הפועל כפר סבא (20:15, ספורט 4). "מי חשב שהמשחק הזה נגד כפר סבא יהפוך לכזה קריטי?", שאלו במועדון. "ממשחק ליגה שהיינו צריכים לאסוף בו עוד שלוש נקודות זה נהיה גמר גביע. יש במועדון לחץ כמו לפני גמר גביע. זה כמעט הזוי אבל זה כנראה הכדורגל".

עוד בוואלה!

אלונה ברקת לשחקנים באימון באר שבע: "מאמינה בקבוצה, מאמינה בכם"

לכתבה המלאה
אלונה ברקת בעלי הפועל באר שבע. לירון מולדובן
ניסתה להחזיר את הביטחון. אלונה ברקת/לירון מולדובן

בכר לא גילה אתמול את ההרכב באימון המסכם. לא פשוט לקבל החלטות אחרי 48 שעות, וכשהקבוצה בדעיכה כזו. המאמן הרגיש שהוא צריך עוד זמן ויש לו הרבה על מה לחשוב בשעות הקרובות בבית המלון בו תהיה הקבוצה. אפילו ארנסטס שטקוס שהיה באנקר והציל את הקבוצה בכמה משחקים, נראה פתאום חדיר לגמרי, כל שכן שחקנים אחרים שאיבדו את הביטחון. "אם נתחיל את המשחק רע וגם נחטוף שער, לא יודע איך נתאושש מזה", אמר הבוקר אחד משחקני הקבוצה בחשש אמיתי. "אנחנו חייבים להתאבד כדי לא לחטוף שער ראשון כי ראינו בשבת איך התפרקנו מנטלית כשבני יהודה השוותה. יש לחץ עצום כרגע. בכל מצב מול עולה חדשה כמו הפועל כפר סבא עם תקציב מינימלי, מועדון כמו הפועל באר שבע חייב לגלות עליונות משמעותית, אבל ברגעים האלה ממש לא ברור לאן המשחק הזה הולך".

רק לפני חמישה שבועות הגיעה באר שבע למשחק העונה הראשון מול מכבי תל אביב בבלומפילד כשהיא במקום הראשון. מאז היא צברה שלוש נקודות בלבד לעומת 12 של האלופה והפער ביניהן צמח לתשע נקודות. וזה אולי מקור כל הלחץ, כי בסופו של דבר באר שבע רוצה לחזור ולהיות אלופה. זה מה שברקת סימנה בתחילת העונה ובגלל זה יצאה למסע השקעות נוסף. אבל בשלב הזה המועדון רחוק מלהיות שם והמשבר המקצועי מאוד גדול. בזמן שמכבי תל אביב מנפצת שיאים ולא סופגת שער ומכבי חיפה עושה קאמבק לצמרת ומציגה התקפה נהדרת, באר שבע לא מוצאת את הידיים והרגליים.

כשהאוהדים רצו את הראש של בכר במוצאי שבת, היה במועדון מי שהרגיע וטען שזה ממש לא שם. לבכר יש רשת ביטחון בגלל שלוש שנות האליפות וגם כי ברקת, רחמים וכל מי שקובע משוכנעים שהוא אחד משלושת המאמנים הישראלים הטובים שיש בכדורגל שלנו. ניצחון הערב ובכר יישיר מבט למפגש ישיר מול מכבי חיפה ביום שני שיכול להחזיר אותו למסלול. הפסד ומחול השדים רק יתגבר. במצב כזה ברקת בטוח לא תעצום עין עוד לילה וכל המחשבות כבר יעברו לה בראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully