וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאונל מסי יקדים את וירג'יל ואן דייק ויזכה בכדור הזהב. למה?

הארגנטינאי יזכה בתואר בפעם השישית בקריירה למרות הקריסה בסיום העונה, הבלם ההולנדי יסתפק בסגנות למרות ש"אין דומיננטי ועקבי ממנו". הדעות החלוקות, המספרים שמכריעים, הציטוטים של המאמנים וואן דייק עצמו שמצהיר: "אי אפשר להשוות בינינו"

עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: יורגן קלופ מכריע את הדיון לגבי הזוכה בכדור הזהב

ליאונל מסי צפוי לזכות היום (שני) בערב בפעם השישית בקריירה בכדור הזהב ולהיות שוב מוכתר כשחקן השנה בעולם של המגזין "פראנס פוטבול". הארגנטינאי יניף את הכדור המוזהב בפעם השישית, יותר מכל שחקן אחר, וימשיך לזכות בהכרה של הכדורגלן הטוב בדורנו. השניים שעל פי ההערכות מתחרים איתו על התואר ברשימה הסופית הם וירג'יל ואן דייק וכריסטיאנו רונאלדו, כשהרשימה הארוכה יותר כללה שחקנים כמו סאדיו מאנה, קיליאן אמבפה, ניימאר, אנטואן גריזמן ופרנק דה יונג - אבל על פי כל ההערכות בעולם הכדורגל, מסי יזכה בתואר.

ועל פניו, נראה שדי בצדק. אומנם ברצלונה סיימה את העונה שעברה בצורה מאכזבת, עם הדחה כואבת באנפילד בחצי גמר ליגת האלופות והפסד בגמר גביע המלך לוולנסיה - אבל מסי סיפק עונה פשוט אדירה, שבה זכה בנעל הזהב ככובש המצטיין באירופה והוליך את ברצלונה לאליפות, כשהוא ללא ספק השחקן הכי דומיננטי בקבוצה. אומנם לאורך הקריירה שלו, חובבי הכדורגל כבר התרגלו למספרים הפנומנליים האלה, אבל הוא ממשיך לספק נתונים מרשימים, מעל לכל אחד אחר: בעונה שעברה הוא כבש 36 שערים בליגה הספרדית ב-34 משחקים (בנוסף ל-15 בישולים), ועוד 12 שערים בליגת האלופות ו-3 בגביע. בסך הכל הוא סיים את העונה עם 51 שערים ו-22 בישולים ב-50 משחקים.

טבלת התארים המעודכנת כולל הזכייה הצפויה של מסי הערב

אם אכן מסי יזכה בפרס, יוחזר הסדר על כנו: הטקס הפך ברבות השנים לתחרות פרטית כמעט בין מסי לרונאלדו, ועד שלוקה מודריץ' זכה בתואר בשנה שעברה חלקו השניים את הפרס ברוטציה על פני עשור שלם. הזכייה השישית שלו תהיה אחת יותר משל כריסטיאנו רונאלדו, שמראה סימנים "אנושיים" ובגיל 34 מתחיל "לדעוך" (באופן יחסי, כמובן). את עונת 2018/19 סיים רונאלדו עם 21 שערי ליגה "בלבד" (מקום רביעי בסרייה A) ועוד 6 בליגת האלופות, והעונה יש לכריסטיאנו 6 שערים ב-11 משחקים (3 מהם בפנדלים), בעוד מסי עדיין בשיאו בגיל 32.

אומנם העונה מסי "רק" במקום השני בטבלת הכובשים בספרד עם 8 שערים (מאחורי קרים בנזמה, עם עשרה שערים), אבל זה רק סמלי שהארנטינאי יזכה בתואר יממה אחרי שער הניצחון הגדול שלו מול אתלטיקו מדריד, בעוד משחק שבו המחיש גם את הווינריות שלו וגם את היכולת הייחודית שלו להכריע משחקים עם פיניש קטלני.

שחקן השנה של "פראנס פוטבול" נקבע באמצעות הצבעה של 180 עיתונאים מרחבי העולם, בניגוד לתואר שחקן השנה של פיפ"א, שנקבע על ידי הצבעות מכל מדינה של מאמן הנבחרת, קפטן הנבחרת הלאומית ועיתונאי מקומי. על פי המסמך שהודלף לרשת, מסי ראשון עם 446 נקודות, לפני ואן דייק (382 נקודות), מוחמד סלאח (179), רונאלדו (133) ומאנה (97).

עוד בוואלה!

רונאלדו לא ינכח בטקס כדור הזהב, ויגיע לטקס הגאלה של הכדורגל האיטלקי

לכתבה המלאה
וירג'יל ואן דייק, ליאונל מסי, כריסטיאנו רונאלדו. מתוך הטוויטר של אופ"א, אתר רשמי
עונה מרשימה לכולם, אבל אחד מעל כולם. השלישייה/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של אופ"א
שחקן ליברפול, וירג'יל ואן דייק, חוגג זכייה בליגת האלופות. רויטרס
קבוצה אדירה, חוליית התקפה אדירה - והוא עדיין השחקן הכי דומיננטי בליברפול. ואן דייק/רויטרס

כאמור, לאור העונה ה"בינונית" של רונאלדו, היריב הבולט של מסי על התואר הוא בלם ליברפול וירג'יל ואן דייק, שהיה השחקן הבולט של ליברפול בעונה הנהדרת שלה, שכללה סגנות בפרמיירליג (עם הישג נדיר של 97 נקודות) וזכייה מרשימה בליגת האלופות. הבעיה של ואן דייק היא שאף שחקן הגנה לא זכה בתואר מאז 2006 (פאביו קנבארו, שזכה עם איטליה באותה שנה במונדיאל בגרמניה), וכנראה נדרש משהו יוצא דופן כדי שבלם יתעלה על מסי במירוץ. אומנם ואן דייק בהחלט הראה דומיננטיות מרשימה, והוא הצליח להיות השחקן הכי בולט בקבוצה מלהיבה שכוללת שחקנים מוכשרים וחוליית התקפה שכוללת את סאדיו מאנה, מוחמד סלאח ורוברטו פירמינו - אבל כנראה שבעולם הכדורגל עדיין קשה להתמודד מול המספרים האדירים שחקן ההתקפה.

לפני המשחק מול אתלטיקו מאמן ברצלונה ארנסטו ואלוורדה אמר ש"אם אתה צריך לתת את הפרס לטוב מכולם, בואו פשוט ניתן את זה למסי והבעיה נפתרה". אבל יורגן קלופ, מאמן ליברפול, חושב אחרת. "השחקן הכי טוב? זה ליאונל. השחקן הכי טוב בעונה שעברה? זה וירג'יל", טוען הגרמני, "אם אתה נותן את כדור הזהב לכדורגלן הכי טוב של הדור האחרון, צריך לתת את זה למסי. אבל אם צריך לתת את זה לשחקן הכי טוב העונה, אז זה ואן דייק. לא יודע בדיוק איך זה יעבוד, אבל נראה".

גם מאמן גלאזגו ריינג'ס ואקס ליברפול, סטיבן ג'רארד, טוען ש"אני המעריץ מספר 1 של מסי, אין ספק, אני אוהב את השחקן הזה", אבל סבור: "ואן דייק ראוי לתואר ב-100 אחוז". לדברי ג'רארד, "אם אתה מדבר על שחקן שמראה עקביות מרשימה במשך שנה שלמה, שחקן שזכה באליפות אירופה והוא לחלוטין נטול טעויות בכל משחק, זה אומר שמגיע לך את כדור הזהב".

יש לציין כי ואן דייק עצמו נשאל על העניין אחרי הזכייה בליגת האלופות, ואמר: "אני חושב שמסי הוא השחקן הטוב בעולם. אני חושב שזה מגיע לו, כל עוד הוא משחק. כדור הזהב זה לא משהו שאני חושב עליו. אבל, אם זה איכשהו יקרה במקרה, אקבל את זה. אבל אני לא חושב שיש לזה צידוק. הוא עדיין השחקן הטוב בעולם, ולא משנה אם הוא לא בגמר ליגת האלופות". אחרי הזכייה של מסי בתואר של פיפ"א אמר ואן דייק: "האנשים שמצביעים מקבלים את ההחלטה, ואי אפשר להתווכח עם זה. צריך לקבל את זה. כשחקנים אי אפשר להשוות ביני לבין מסי, כי אנחנו שונים מאוד, אבל אני גאה מאוד".

אתמול הבלם ההולנדי של ליברפול אמר על הטקס: "בערב הזה אין מפסידים. אני גאה מאוד להיות מועמד, ולהיות שם לאור היכולת שהפגנתי עם הקבוצה בעונה שעברה, וגם במדי הנבחרת שלי. זה משהו להיות גאה, כי לא הרבה שחקנים מגיעים למעמדים האלה. הולך להיות מנצח, אבל לא יהיו מפסידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully