וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א שללה מנוי מאוהד מתפרע, קלויארו צפוי להמשיך לקבל קרדיט

29.11.2019 / 12:55

הצהובים עצרו את רצף ההפסדים על חשבון וילרבאן, הפורוורד שחזר לסגל אחרי חודשיים אמור להמשיך להתלבש. הקבוצה שללה מנוי מאוהד שנתפס יורק על הספסל של הפועל ירושלים. וגם: המחמאות לזוסמן, הכעס של ספרופולוס ומצבת הפצועים לקראת באיירן מינכן

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: התגובות מהמשחק בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב בגביע

"רצינו לצאת לדרך חדשה"

1. מכבי תל אביב עצרה אמש (חמישי) את רצף ההפסדים שלה כשהביסה ביד אליהו 62:93 את וילרבאן בתום משחק חד צדדי ביורוליג. הקבוצה של יאניס ספרופולוס הוליכה ביתרון מבטיח מהפתיחה, וברבע השלישי הגדילה את היתרון לאזור 20 הנקודות, משם היריבה הצרפתית לא הייתה קרובה לחזור. סקוטי ווילבקין וג'ייק כהן הובילו את הקלעים של הצהובים עם 16 נקודות כל אחד. בזכות הניצחון עלתה הקבוצה למאזן של שבעה ניצחונות מול ארבעה הפסדים.

חדר ההלבשה של הצהובים בסיום היה מחויך הרבה יותר, בטח בהשוואה ליום שני אז ירדו השחקנים שפופים בתום ההדחה ברבע גמר גביע המדינה נגד הפועל ירושלים. "הפסדנו שלושה משחקים, רצינו לצאת לדרך חדשה", אמר בסוף המשחק יובל זוסמן שקלע 11 נקודות, הוסיף 5 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, "רצינו לשמח את האוהדים, את עצמנו ולשחרר קצת לחץ. זה היה חשוב למצב הרוח".

סקוטי ווילבקין, שקלע את 16 הנקודות שלו ב-20 דקות, הוסיף: "ניסינו לחזור לדברים שהפכו אותנו לקבוצה טובה בריצה שלנו, שזה בעיקר ההגנה. ההתקפה שלנו ניזונה מהגנה טובה. ברור שזה קשה יותר לשחק הגנה טובה נגד קבוצות התקפיות ברמה גבוהה כמו ששיחקנו. הכול ריאלי, יש לנו קבוצה טובה, אתם צריכים להגיד את זה".

ג'ייק כהן רשם בהתמודדות שיא קריירה ביורוליג עם 16 נקודות, וממרום נסיונו סיכם את הניצחון: "זה היה כל כך נוח בגלל איך שעבדנו, איך שהיינו בפוקוס. היינו נחושים יותר ממה שהיינו נגד ירושלים, ברצלונה ומילאנו, זה מה שטוב במועדון שלנו, כשהדברים לא עובדים, אנחנו מרימים את עצמנו. כשאנחנו עושים את העבודה שלנו, אנחנו קבוצה טובה. יש לנו את העליות והירידות הרגילות בעונה. שיחקנו נגד קבוצות טובות והיו לנו הופעות טובות, והופעות פחות טובות. המטרה שלנו זה להוריד למינימום את ההופעות הרעות".

מי שחתם את ההתמודדות היה סנדי כהן, שרשם שני דאנקים מרשימים ונקודות יורוליג ראשונות ב-8 דקות על הפרקט: "כיף היה לעלות על המגרש, להכנס קצת לקצב ולעשות כמה מהלכים. אני שמח שהשתשחררתי לכמה דאנקים, להראות מה אני יודע. ללשבת בצד יש את היתרונות. אני לומד הרבה מהחברים שלי. היורוליג שונה מאוד מהמשחקים בארצות הברית, אז אני רק רוצה ללמוד ולהתקדם משם".

אנג'לו קלויארו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חזר לחיים. קלויארו חוגג/ברני ארדוב

אנג'לו קלויארו: "רוצה להיות מוכן כשקוראים לי"

2. עם כל הכבוד לניצחון המרשים ב-31 הפרש, הסיפור של המשחק היה הקאמבק של אנג'לו קלויארו. הפורוורד האמריקאי שיחק לראשונה העונה ורשם 9 נקודות ו-5 ריבאונדים ב-17 וחצי דקות של משחק, יומיים אחרי שהנהלת הצהובים קיבלה החלטה להוציא אותו מההקפאה. קלויארו לא נרשם למשחקי הקבוצה, מה שהיה אמור לעזור למעבר עתידי שלו לקבוצת יורוליג אחרת, אך הדבר לא קרה, ולפי אנשי הקבוצה, הוא צפוי להמשיך להתלבש גם כשיחזרו הפצועים לכושר.

"רציתי להישאר חיובי ולהמשיך לעבוד", אמר הפורוורד בסיום. "אנחנו לא מתאמנים יותר מדי כי יש לנו הרבה משחקים, אז צריך לעבוד לבד ולהיות מוכן כשיקראו לך. אני משחק בשביל הקבוצה הזאת ובשבילי. שיחקתי את המשחק שלי, אני נלחם, רוצה להיות במקומות הנכונים, בשבילי זה רק לבוא ולהינות. אני רק רוצה לשלוט במה שאני יכול לשלוט, וכשקוראים לי, להיות מוכן".

שחקני מכבי תל אביב דיברו בסיום על חברם ופרגנו לו על היכולת שלו. "אני מאושר מאוד עבור אנג'לו, הוא איתנו כל העונה", אמר ווילבקין. "כשסיפרו לנו שהוא הולך לשחק, כולנו התרגשנו, כי אנחנו יודעים שהוא מביא את הכול לשולחן. הוא עובד חזק בכל מהלך ומביא אנרגיות, הוא שחקן שפשוט כיף לשחק איתו. ג'ייק כהן הוסיף מצידו: "ראינו הופעה מדהימה מאנג'לו, זה כל כך קשה לעשות את מה שהוא עשה, זה היה נראה כאילו הוא פספס משחק אחד".

יובל זוסמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"שוב בדרך למעלה". זוסמן/ברני ארדוב

זוסמן זכה למחמאות: "לא מתרכז באנשים מה-NBA"

3. לזוסמן היה משחק מרשים מאוד ובעיני רבים הוא היה המצטיין של הצהובים על הפרקט. ההופעה מגיעה אחרי אחד המשחקים החלשים ביותר שלו במדים הצהובים, בהפסד לירושלים בגביע. בסיום אותו משחק הוא היה נראה מאוכזב מאוד ועזב את חדר ההלבשה אחרון. "ליובל היה משחק לא טוב נגד ירושלים, אך הוא חזר לעצמו ונתן משחק גדול. זה רק מראה איזה אופי יש לנו בקבוצה הזאת", פרגן כהן וגם המאמן יאניס ספרופולוס התייחס לנושא: "אנחנו רוצים להרים את הביטחון לשחקנים, זה נורמלי ששחקנים לא נשארים יציבים ל-10 חודשים. זוסמן פתח את העונה טוב, ובתקופה מסוימת הוא ירד, וכעת הוא שוב בדרך למעלה".

זוסמן עצמו סיפר על מה שעבר עליו לאחרונה: "התמדה, אסור להוריד את הראש ברגעים קשים. אחרי המשחק בירושלים היה לי מאוד קשה עם עצמי. החברים לקבוצה מאוד מעודדים אותי, הם ניסו לרומם לי את מצב הרוח ואני מצידי המשכתי לעבוד קשה. זה היה נראה כאילו הייתי בתקופה לא טובה, אבל קיבלתי את הביטחון מכולם, מכל בן אדם אפשרי ואני מקווה שאוכיח את עצמי כל פעם מחדש. משחק הכדורסל יותר מנטלי מפיזי בעיניי".

כשנשאל השחקן הצעיר של הצהובים על הסקאוטים מה-NBA שבאו לראות את דני אבדיה ותאו מאלדון שרשמו משחק חלש, בעוד שהוא הרשים, אמר: "לא מתרכז באנשים מה-NBA, לא ידעתי, שיחקתי את המשחק שלי. גם אם הייתי יודע, לא הייתי חושב על זה בכלל".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"כאן לא עוזרים לקבוצות". ספרופולוס/ברני ארדוב

ספרופולוס נגד הלו"ז הצפוף

4. עם סיום מסיבת העיתונאים, כשנשאל ספרופולוס על כך שהקבוצה תצטרך לשחק השבוע שני משחקי ליגה, מחר נגד מכבי חיפה ברוממה וביום שלישי נגד עירוני נהריה בעין שרה, הוא בחר לתקוף את מנהלת הליגה ולוח המשחקים.

"זאת הליגה היחידה שלא עוזרת לקבוצות שמשתתפות במשחקים האירופאיים, ואני לא מדבר רק על מכבי תל אביב, אלא גם על ירושלים וקבוצות אחרות", אמר ספרופולוס, "בכל אירופה, הליגות המקומיות עוזרות לקבוצות לייצג את המדינה ככל שניתן, וכאן זה לא קורה. ביוון שאלו את פנאתינייקוס ואולימפיאקוס אם הן רוצות לשחק בשבת או בראשון, והן לא משחקות שני משחקים בשבוע. אני לא רואה כאן את הכבוד שנותנים לקבוצות שמייצגות את הכדורסל הישראלי באירופה".

המשחק נגד נהריה שישוחק השבוע הוא מהמחזור ה-13, מחזור שיועד לאמצע השבוע, ומשוחק בזמן הזה שכן אין תאריך פנוי אחר. אנשי מכבי תל אביב הודו בסיום כי אין להם טענה כללית לאנשי המנהלת שבאים לקראתם בתאריכים, אלא לעובדה שהם צריכים לשחק כל כך הרבה משחקים. במנהלת הליגה לא הגיבו בשלב זה לטענותיו של ספרופולוס, אך בעבר ציינו כי בעיות לוח המשחקים הרבות שנוצרו נובעות בין היתר מעליית מספר המשחקים ביורוליג, דבר שקורה גם בליגות השונות ביבשת.

עומרי כספי שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
במכבי תל אביב מקווים שיחזרו למשחק היורוליג הבא. כספי/דני מרון

הפצועים יחזרו למשחק מול באיירן מינכן?

5. הניצחון של הצהובים הושג בסגל חסר במיוחד - עומרי כספי השלים משחק יורוליג רביעי ברציפות בו הוא לא משחק, טאריק בלאק הפצוע נעדר ממשחק שני ואילו אלייז'ה בריאנט פספס משחק ראשון בשל הפציעה בקרסולו. במועדון מקווים כי עד למשחק נגד באיירן מינכן בשבוע הבא כל הפצועים יחזרו, כשהראשון לעשות זאת אמור להיות בריאנט, אולי כבר במשחק הקרוב. בלאק וכספי אמורים לנוח עד המשחק נגד הגרמנים, כשהעומס על אות'לו האנטר אמור להיות גדול יותר בתקופה הזאת, ולכן גם המאמן היווני קיבל החלטה לא להעלות אותו בחזרה לפרקט מדקות הסיום של הרבע השלישי בניצחון על הצרפתים.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

seperator

הצהובים הודיעו כי שללו מנוי לאחד מאוהדי הקבוצה שנתפס יורק לעבר אנשי הפועל ירושלים במשחק הגביע ביום שני. אוהד אחר, שאינו מנוי, ונתפס במצלמות האבטחה זורק דגל לעבר הספסל של ירושלים, קיבל הודעה כי לא יוכל לרכוש כרטיסים למשחקי הקבוצה. "הפרטים של השניים יימסרו על ידי המועדון לגורמים הרלבנטיים", נכתב בהודעת המועדון, "מכבי תל אביב מגנה אלימות ומגנה את האקטים המצוינים בהודעה זו. המועדון יפעל נגד אלימות ויעשה זאת ביד קשה, על אחת כמה וכמה כשמדובר באוהדים שלנו. בהזדמנות זו ראוי לציין לשבח את ראשי ארגון האוהדים "הגייט", מאחר שכשחיפשנו את הסוררים במצלמות האבטחה ראינו בבירור כי ראשי הארגון פעלו להרגעת הרוחות ולבלימת האוהדים שהתפרעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully