וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמת גם בעצמה: מצבה הרעוע של מכבי תל אביב לפני וילבראן

28.11.2019 / 14:30

הצהובים מנסים לשים את רצף ההפסדים בפרופורציות, אבל כבר מרגישים את הלחץ מתחיל לבעבע. וגם: עתידו של יאניס ספרופולוס ("אין סיבה בעולם לתת לו ללכת"), חוסר התפוקה של דני אבדיה ("היה טוב יותר בלי הפסטיבל") וחזרתו של אנג'לו קלויארו ("אין מישהו שמגיע לו יותר")

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: התגובות לאחר הפסד מכבי תל אביב להפועל ירושלים

1. הלחץ מדבר

בשבועות האחרונים, כך מספרים במכבי תל אביב, אל מסיבות העיתונאים שלפני משחקי היורוליג הגיעו מעט אנשי תקשורת. שני עיתונאים בלבד הגיעו לשמוע את יאניס ספרופולוס מדבר לפני אלבה ברלין, והנה באה וילרבאן הקטנה ליד אליהו, ובחדר התקשורת המולה. כמעט אין כיסא פנוי. ועם כל הכבוד לצרפתים, הסיבה היא הרצף השלילי של הצהובים, שהגיע משום מקום.

"ההפסד לירושלים היה הפסד גדול, זה נכון", הודה ספרופולוס, "להפסיד במילאנו ב-4 הפרש זה לא טוב, אבל גם זה לא רע. בברצלונה היינו בשוויון בדקה ה-25". גם המאמן ניסה למזער בימים האחרונים את מידת הלחץ, אותו לחץ שאותלו האנטר הודה בסיום ההפסד להפועל ירושלים שמורגש, ואמר ש"אנחנו לא קבוצה בלתי מנוצחת". אבל לא את כולם זה מנחם.

"אנחנו אחרי ארבע שנים של כישלונות, צריך לשים את פתיחת העונה בקונוטציה הזאת ולא לשכוח את זה", אמר אחד מאנשי הקבוצה בשעה שספרופולוס העביר אסיפת וידאו ארוכה. "כשנותנים לחיה רעבה לאכול, היא לא תרצה להפסיק. פתחנו את העונה הזאת מצוין, ברור שאנחנו מתבאסים על כל הפסד, ולא יהיה מקובל לחזור להישגים של השנים הקודמות".

עד כמה לחוץ במכבי תל אביב? האנטר, אותו אחד שדיבר על הלחץ ואמר ש"הפסקנו ליהנות", סיפר ש"דבריו הוצאו מהקשרם", אף שלא כך היה. שחקן אחר הודה שלשום כי "נגד וילרבאן שום דבר חוץ מניצחון כבר לא יתקבל בהבנה, גם כשיש כל כך הרבה פצועים בזמן קצר". הלחץ בהחלט קיים - ויכולת חלשה הערב כבר לא תשאיר לאף אחד ברירה אלא להתייחס אליו.

שחקני מכבי תל אביב בכדורסל. דני מרון
"כשנותנים לחיה רעבה לאכול, היא לא תרצה להפסיק" - אולי זה מסביר את האכזבה/דני מרון

2. ספרופולוס

לפני כשבועיים פורסמו ידיעות על כך שבמכבי תל אביב הוחלט להאריך את חוזהו של יאניס ספרופולוס ולהתחיל עמו מגעים בקרוב. המאמן היווני לקח את הצהובים במצב קשה בעונה שעברה, הביא אותם קרוב מאוד לפלייאוף, והשנה החל את העונה מצוין. "זה שידוך שעובד טוב מאוד גם לנו וגם לו", סיפר אחד הבכירים במועדון לפני היציאה למסע משחקי החוץ בשבוע שעבר. "התנסינו בהרבה מאמנים בשנים האחרונות ועד שיש לנו מאמן מוצלח, שעובד איתנו טוב, אין סיבה בעולם לתת לו ללכת".

הפעם עומד היווני מול רצף ההפסדים הארוך ביותר בתקופתו כמאמן מכבי תל אביב (שלושה בכל המסגרות). כשהפסיד שני משחקים רצופים ביורוליג אשתקד - בשבוע הראשון שלו ואז לקראת סיום העונה הסדירה, כשאיבד סיכוי ריאלי להעפיל לפלייאוף, צריכים היו בקבוצה להדוף שמועות על כך שישוחרר אם לא יזכה באליפות. הפעם הגזרה שקטה, אולם לאחר ההפסד להפועל ירושלים ולקראת וילבראן נראה ספרופולוס כעוס יותר, מתוח יותר. כשנשאל על ההחלטות שלו בדיעבד, לא אהב את השאלה. "הוא מבין כבר שכאן מאמינים שהולכים לנצח בכל משחק, אבל עוד לא התרגל לעובדה שכל הפסד לא מתקבל בהבנה", מספר אחד המקורבים אליו בישראל.

בהנהלה מכירים בכך שבתקופתו של היווני, זכתה הקבוצה באליפות אבל גם איבדה שני גביעי מדינה ואת גביע ווינר. בהנחה שיוכל להוסיף העונה רק תואר אליפות (אלא אם ירשום סנסציה ביורוליג), הרי שישלים מאזן עגום משהו של שני תארים משבעה אפשריים. האם חוזהו יוארך בתקופה הקרובה? כנראה שלא. האם ייתכן שלא ימשיך בעונה הבאה? רק קטסטרופה והתרסקות גדולה יביאו לכך.

יאניס ספרופולוס מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"זה שידוך שעובד טוב מאוד גם לנו וגם לו". ספרופולוס/יוסי ציפקיס

3. קלויארו

מי שאמור להתלבש הערב (חמישי, 21:05, ספורט5), אלא אם עומרי כספי יפתיע גם את אנשי מכבי תל אביב ויעלה לשחק, הוא אנג'לו קלויארו. בכך ישלים הפורוורד, שהיה בעונה שעברה אחד משחקני המפתח של ספרופולוס, קאמבק מפתיע מאוד. עד כמה מפתיע? "כרגע הוא לא חלק מהסגל שלנו", אמר ספרופולוס רק ביום ראשון בתשובה לשאלה האם יש סיכוי שילבישו.

אז מה קרה שמכבי תל אביב החליטה על השינוי בסגל? בעיקר ההפסד לירושלים והפציעות. הצהובים כבר איבדו תקווה שבשלב הנוכחי של העונה תימצא קבוצה שתהיה מוכנה לשלם עליו את 45 אלף הדולרים שהוא מקבל בחודש וההערכה היתה שאם בסופו של דבר יעזוב, יהיה זה רק בשלב מאוחר יותר של העונה, או אם קבוצה גדולה תאבד שחקן לפציעה.

זו גם הסיבה שבמועדון החליטו לא לרשום את קלויארו ליורוליג, כדי שיוכל לעבור מתי שהוא רוצה לקבוצת יורוליג אחרת. אלא שההפסד לירושלים הביא לחוסר שקט, ולהבנה שהסגל חסר שחקן בעמדה 4 בהיעדרו של כספי הפצוע. "אני שמח בשבילו שהוא יכול להשתתף במשחקים באמת ולא רק באימונים", אמר אותלו האנטר אמש.

"אנג'לו הוא מקצוען אמיתי", סיפר אחד האנשים שעבדו איתו בחודשיים האחרונים בצהוב. "לראות אותו מתאמן בחלק מהאימונים לבדו, נשאר בארץ ועדיין מגיע לעבוד זו הייתה חוויה. הוא התייצב לכל משחק, הגיע לאן שהיה אמור להגיע ועבד קשה. הוא תמיד אמר שהוא מאמין שהוא עוד יקבל את הצ'אנס שלו, ואין מישהו שזה מגיע לו יותר ממנו".

אנג'לו קלויארו מכבי תל אביב. מגד גוזני
חוזר כמעט משום מקום. קלויארו/מגד גוזני

4. אבדיה

בתוך כל קלחת ההפסדים של מכבי תל אביב נמצא גם סיפור דני אבדיה. עד לפני כמה שבועות היה נראה כי הכישרון הצעיר של הצהובים לא מקבל יותר מדי הזדמנויות ביורוליג מספרופולוס, אלא שלפתע, בדיוק עם תחילת רצף ההפסדים, הכל השתנה. 16 דקות נגד מילאנו, 17 וחצי דקות נגד ברצלונה וקצת יותר מ-14 דקות נגד הפועל ירושלים. ההספק הכללי במשחקים הללו? 6 נקודות ב-5 זריקות מהשדה, 11 ריבאונדים, 2 אסיסטים, חטיפה ו-2 חסימות נגד ירושלים.

הטיפול באבדיה הוא קצת שונה מהטיפול בשחקנים האחרים, לא ברמת היומיום אלא ברמת העניין. השבוע נמצא בישראל עיתונאי של ספורטס אילוסטרייטד שבא להכין כתבה על השחקן הצעיר. במסיבת העיתונאים לקראת וילרבאן, בין רצף השאלות הנוקבות ל ספרופולוס, עלתה שאלה על היחסים בין אבדיה לעומרי כספי, ושאלה נוספת על ההתאקלמות שלו. היווני לא התבלבל, ענה בצורה מכובדת ואולי קצת שמח שהאווירה השתנתה. אלא שבינתיים, במבחן התוצאה, אבדיה לא מרשים ביורוליג, בלשון המעטה, ובליגה עושה עבודה טובה. 2.3 נקודות ו-2.1 ריבאונדים בקצת יותר מ-11 דקות למשחק במפעל הבכיר ביבשת, ו-8.3 נקודות ו-6.7 ריבאונדים ב-22 דקות בליגה.

זו לא הפעם הראשונה שמועמד בכיר לדראפט משחק במכבי תל אביב. לפני עשור הגיעו אנשי ה-NBA לצפות בעומרי כספי, אלא שאז היה מדובר בטפטוף, וגם המבט לאירופה היה שונה. לפני ארבע שנים, דרגאן בנדר היה במוקד תשומת הלב, אבל בקבוצה מודים שמבול של אנשי NBA כפי שיש עד כה השנה, עוד לא נראה. מלבד סקאוטים של כמעט כל קבוצות הליגה, הגיעו ליד אליהו גם הג'נרל מנג'ר של אוקלהומה וקליבלנד, והיום יגיע גם הג'נרל מנג'ר של יוטה, שיגיע לעקוב גם בתאו מאלדון של וילרבאן.

האם ניתן לקשור בין דקות המשחק של אבדיה לאחרונה, היכולת הלא מספקת וההפסדים? במכבי תל אביב שוללים זאת על הסף. "זה נכון שהוא צריך לתת יותר, אבל הוא לא משחק בתור הנחה, הוא משחק כי הוא שחקן טוב ומחויב", סיפר אחד מאנשי הצוות המקצועי. "האם היה יותר טוב בשבילו שלא היה כל הפסטיבל הזה? בטוח, אבל השחקנים הגדולים מתמודדים עם דברים כאלה וגם דני צריך אם הוא רוצה להפוך למה שהוא רוצה להיות".

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב מול ברצלונה. אתר ברצלונה, אתר רשמי
צריך להתמודד גם עם דברים כאלה. אבדיה/אתר רשמי, אתר ברצלונה

5. היריבה

הצהובים סימנו את המשחק מול וילבראן כסוג של באנקר, אלא שהיריבה כבר הוכיחה שהיא לא בשר תותחים ביורוליג, ומשחקת כדורסל אתלטי ונוקשה, חרף שני ההפסדים האחרונים. "בינתיים התמודדנו יפה עם כל קבוצה שהסגנון שלה הוא לא סופר התקפי", סיפרו אמש באלופה הישראלית, והמאמן ספרופולוס הסכים כי מכבי תל אביב תשאף לרוץ הערב: "אנחנו צריכים לפתח את ההתקפה המהירה שלנו דרך הגנה טובה".

באלופה הישראלית לא הסכימו לדבר על מה יקרה אם רצף ההפסדים יימשך הערב. "אין דבר כזה הפסד במשחק כזה", אמר אחד מאנשי מכבי תל אביב הוותיקים, "את המשחק הזה, אחרי השבוע האחרון, אנחנו ננצח כי אנחנו חייבים לנצח".

שחקן וילבראן ג'ורדן טיילור. GettyImages
וילבראן כבר הוכיחה שאינה בשר תותחים ביורוליג. טיילור/GettyImages

מתוך "פאסט ברייק", התוכנית השבועית באפליקציה של מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully