וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל המקצועי של מחלקת הנוער במכבי חיפה: "הופתעתי מהרמה בישראל"

לואיס ויסנטה מתאו סיכם 4 חודשים בישראל בראיון מרתק בספרד: "יש דברים שצריך לשפר ולסדר, אך מאמין שכבר רואים את טביעת האצבע שלי במועדון. כולם מדברים עברית, זו בעיה. העיר חיפה מזכירה לי את ולנסיה". וגם: ההבדלים בין הכדורגל הישראלי לספרדי וסוף השבוע הישראלי

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה/יוסי ציפקיס

בווידאו: מאמן מכבי חיפה מרקו בלבול

אחת ההחתמות הכי מסקרנות במכבי חיפה בקיץ האחרון לא הייתה של שחקן כזה או אחר, אלא דווקא של לואיס ויסנטה מתאו הספרדי, שהגיע למועדון אחרי שש שנים בוולנסיה, מתוכן עבד שנתיים כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער, התפקיד שהוא מבצע כאן בישראל. בראיון שהעניק לתקשורת בספרד, דיבר מתאו על החיים בישראל ועל תפקידו במכבי חיפה.

"התחלתי את דרכי במכבי חיפה ביוני, וכבר מהרגע הראשון התחלתי בבניית תשתית שתהפוך את הקבוצה לטובה בישראל בעתיד הלא רחוק", אמר מתאו. "לא רק בכל הקשור לשחקנים, אלא גם בנושאים אחרים, כמו התנהלות ההנהלה והמועדון, האימונים השונים, המתקנים ועוד".

"מכבי חיפה הוא מועדון נהדר, אבל יש דברים שצריך לשפר ולסדר כדי להגיע לשלמות", הוסיף הספרדי. "יש לנו מתקנים טובים וכיתות לימוד המשמשות את הילדים לאורך שנת הלימודים. הרמה כאן גבוהה מהמון בחינות, אבל כמו שאמרתי, יש דברים שצריך לשפר כדי להפוך לטובים יותר, ואנחנו עובדים על כך".

לואיס ויסנטה מתאו, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של מכבי חיפה. האתר הרשמי של מכבי חיפה, אתר רשמי
בינתיים הוא מרוצה. מתאו/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי חיפה

מתאו המשיך: "העבודה כאן היא אתגר גדול עבורי. נתנו לי להרגיש כאן ביטחון ושסומכים עליי מהדקה הראשונה שהגעתי לכאן. יש לי רק מילים טובות להגיד על קבלת הפנים שחיכתה לי כאן ואני מצפה להמשיך בעבודה שלי במועדון. אני כאן רק ארבעה חודשים, אבל אני חושב שכבר מתחילים לראות שינויים ואת טביעת האצבע שלי במועדון".

המנהל המקצועי של הירוקים נשאל על קשיי השפה: "זו בעיה, כולם מדברים עברית, אבל התחלתי ללמוד כמה מילים ואני כבר מכיר את כולם, כך שזה מקל. אני מכיר את כל השחקנים בשמותיהם וזה מקנה לי ביטחון, ומאפשר לי לעבוד איתם באופן צמוד יום יום. השחקן הישראלי מזכיר מאוד את הספרדי. הישראלים טכנים מאוד ומצוינים מבחינה אישית, אך יכול להיות שקצת לוקים בחסר בכל הקשור להבנת המשחקים. למרות זאת, אני חייב להגיד שאני מופתע לטובה מהרמה בישראל".

מתאו דיבר גם על ההבדלים בין מועדונים ישראלים לספרדים: "ישנם הבדלים, כמובן, בעיקר כי מדובר במדינות שונות ובתרבויות שונות. לטעמי ההבדל הגדול ביותר בין קבוצות מישראל לספרד הוא בצוות המקצועי, שבאירופה מכיל כמות גדולה יותר של אנשי מקצוע לעומת כאן בישראל".

המושבה הגרמנית בחיפה. ShutterStock
מחבב את המושבה הגרמנית בחיפה/ShutterStock

הספרדי סיכם: "אני צופה בהמון משחקים בליגה הספרדית. בישראל יש ערוץ אחד שמשדר משחקים מהליגה הספרדית לכל אורך היום, ואני משתדל לצפות בו. זו אחת הליגות הכי פופולריות בעולם, וגם כאן בישראל אוהבים אותה מאוד. אני מאוד אוהב את חיפה, זו עיר יפה ומגוונת וחיים כאן אנשים ממגוון רחב של תרבויות. אם זה לא מספיק, תמיד נחמד לגור מול הים, זה מזכיר לי קצת את ולנסיה. מדובר בעיר רגועה ומסודרת, והיא ניצבת על צלע של הר שנקרא כרמל. אני גר באזור החדש, בקרבת מקום לאצטדיון של מכבי חיפה. אני מאוד מתחבר לגנים היפהפיים שנמצאים במושבה הגרמנית בעיר, הם הוכרזו על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית".

"הדבר שהכי קשה לי להתרגל אליו זה שסוף השבוע מתחיל כאן ביום שישי", הוא הוסיף. "אנחנו מתאמנים בימי שישי בבוקר, ובשבת, היום הקדוש ליהודים, לעתים אנו נחים. יום ראשון כאן הוא כמו יום שני אצלנו, מה שאומר שכרגע אין לי ימי חופש, אבל קל לי יותר כשהמשפחה שלי לידי. בזמן הקרוב אתחיל לקחת הפסקות בשעות אחר הצהריים, כדי להתנתק קצת. זה דבר חשוב מאוד".

הזכייה של פלמנגו, הערב של גביגול, הסיפתח של מוריניו: הפודיום

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully