וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אות'לו האנטר מתוסכל: "הפסקנו ליהנות, לפעמים יש יותר מדי לחץ"

26.11.2019 / 7:15

אכזבה גדולה במכבי תל אביב אחרי ההדחה ברבע גמר גביע המדינה, הסנטר: "יש לחץ מבחוץ, אבל אי אפשר לנצח בכל המשחקים". בקבוצה לא יבצעו שינויים: "רק לפני שבועיים ניצחנו את הגדולות של אירופה"

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

אכזבת ענק במכבי תל אביב אחרי ההדחה

1. מכבי תל אביב הודחה אמש (שני) ברבע גמר גביע המדינה אחרי הפסד דרמטי 92:90 להפועל ירושלים ביד אליהו. הצהובים פיגרו לאורך שלבים ארוכים של המשחק, ולמרות מהפך בדקת הסיום, לא הצליחו לעצור את יריבתם ובפעם השלישית ברציפות יראו את גביע המדינה מונף על ידי קבוצה אחרת.

על אף יכולת התקפית די טובה, כשסקוטי ווילבקין מצטיין עם 22 נקודות, סיפור המשחק היה ההגנה הלא טובה של הצהובים, שאפשרו בפעם השלישית תוך שבוע ליריבתם לקלוע מעל 90 נקודות. בסיום דיברו כל אנשי מכבי תל אביב על היכולת ההגנתית כדבר הבעייתי. המאמן יאניס ספרופולוס ציין כי העייפות של קבוצתו הובילה ליכולת הלא משכנעת בהגנה, אך ביקש לא להשתמש בתירוצים.

"לא הכתבנו את הקצב ההגנתי, זה מי שהופך אותנו למי שאנחנו", סיכם הקפטן ג'ון דיברתולומאו שקלע 9 נקודות ב-24 דקות. "נתנו להם להיכנס למשחק, ומשם רדפנו אחריהם. היינו מוכנים, ידענו כמה המשחק חשוב. היינו קצרים לרוע מזלנו, צריכים ללמוד מזה ואי אפשר להוריד את הראש ליותר מדי זמן. צריך לתת קרדיט ליריבות, שיחקנו מול קבוצות התקפיות טובות, אבל אנחנו צריכים להתרכז בנו, ובטעויות שאנחנו עושים".

הפורוורד קווינסי אייסי, שסיים גם הוא עם 9 נקודות, ירד מאוכזב מאוד ואמר ביציאה מהאולם: "אנחנו צריכים לשחק טוב יותר בהגנה, הם קלעו זריקות גדולות ואנחנו צריכים לראות את הווידאו ולהבין מה קרה. כל הפסד הוא רע, אז גם ההפסד הזה מדאיג".

אות'לו האנטר שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
מתוסכל. אותלו האנטר/דני מרון

"הלחץ מבחוץ, האוהדים, כולם רוצים לנצח, אבל אי אפשר לנצח בכולם"

2. בזה אחר זה יצאו שחקני הקבוצה מחדר ההלבשה ולא ששו לדבר עם התקשורת. שני האחרונים לצאת היו אות'לו האנטר ויובל זוסמן, כשהאחרון, שרשם משחק חלש מאוד, חומק מהצד בזמן שהשחקן הוותיק מדבר ובשיחה מהלב דיבר על מה שעובר על קבוצתו לאחרונה.

"המאמן אמר ואני מסכים שאנחנו לא מבצעים את הדברים בהגנה כמו שאנחנו רגילים, אנחנו מתרכזים יותר מדי בהתקפה", אמר הסנטר, "בשבילי הסיפור הוא שהפסקנו ליהנות. בסופו של יום, אתה משחק כדורסל כדי ליהנות ואנחנו לא נהנים עכשיו, ולא רק בגלל שאנחנו מפסידים. הלחץ מבחוץ, האוהדים, כולם רוצים לנצח, אבל אי אפשר לנצח בכל המשחקים, אנחנו צריכים לחזור ליהנות, זה מה שהביא אותנו לאן שהגענו. לפעמים יש יותר מדי לחץ, המשחק היה מצוין, הקבוצות נלחמו, והקבוצה היותר טובה הערב ניצחה".

על העובדה שהוא נשאר בודד במערכה מתחת לסלים אמר השחקן שרשם 15 נקודות ו-11 ריבאונדים: "ירושלים ניצחה אותנו בכל מקום למרות שהיינו יכולים לעשות כמה דברים יותר טוב. אם שחקן נפצע, יש שחקנים שיכולים להתעלות ועשינו את זה, אבל צריך על איך לעשות הגנה טובה יותר. הקליעה של בראון יושבת לי בראש, והיא תשב לי בראש עד שנשחק נגדם שוב".

לבסוף נשאל האנטר על ידי כתב זר שמכין כתבה על דני אבדיה והצהובים על תפקודו של השחקן הצעיר שרשם משחק לא טוב ולא קלע ב-14 דקות: "דני שיחק בעמדה שהוא לא רגיל אליה, עמדה 4, אבל הוא צריך להראות שהוא יכול לשחק בכמה עמדות. זה משחק קשה בשבילו, זה הכל".

עוד בוואלה!

גביע המדינה: הפועל ירושלים בחצי הגמר לאחר 90:92 מרתק על מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
עומרי כספי שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
אמור לחזור בקרוב. כספי/דני מרון

עומרי כספי יחזור בעוד שבוע?

3. במסיבת העיתונאים ציין ספרופולוס כי העייפות שנוצרה מעומס המשחקים והסגל הקצר יחסית איתו הגיעו למשחק הובילו ליכולת ההגנתית החלשה. מלבד הפציעה המתמשכת של עומרי כספי, שהעריך כי ישוב בעוד שבוע לפעילות, לא שיחק גם טאריק בלאק שסובל מכאבים בברכו ונמצא בספק מסוים למשחק נגד וילרבאן ביום חמישי הקרוב. המאמן הכחיש כי ההחלטה לא להלביש את אלייז'ה בריאנט, נבעה משיקולי פציעה, כשהגארד הסתובב עם תחבושת גדולה על רגלו.

"עומרי הוא שחקן חשוב מאוד בשבילנו, אבל כל שחקן בקבוצה הוא חשוב, הוא נותן לנו הרבה, אנחנו מתכוננים לדברים כאלה. צריכים למצוא את הדרך להרים את המשחק גם בלעדיו", סיכם דיברתולומאו את הפציעה של חברו. בקבוצה לא רצו לתלות את ההפסד בחיסרון של בלאק וכספי: "כבר ניצחנו משחקים בלי טאריק, כמו למשל בראשון, והצגנו כדורסל טוב", אמר אחד מאנשי המועדון, "זה הרגיש שלא היינו שם ברמת האנרגיות, ירושלים רצתה את זה יותר מאיתנו, באה יותר מוכנה ואם היינו מנצחים זה לא היה כי הגיע לנו לנצח".

זעזוע? לא הפעם

4. בשנים עברו, הפסדים מהסוג הזה, במשחקי נוקאאוט גורליים, היו מעלים שאלות לגבי זעזועים בסגל או בעמדות אחרות במועדון הצהוב. הפעם לא נשמע ציוץ מהכיוון הזה, כשבמועדון עדיין מאמינים מאוד בסגל, ורואים את ההפסד הזה כמהמורה בדרך.

"זה לא נעים, אבל לא צריך לקחת את ההפסד הזה ולהפוך את כל הקבוצה", אמר אחד מאנשי המועדון, "רק לפני כמה שבועות רקדנו פה על הפרקט, לפני שבועיים ניצחנו את הגדולות של היורוליג, אז עכשיו צריך לעשות מהפכות? לא הכל בסדר, כי איבדנו תואר, אבל נצטרך לדעת איך מתאוששים מזה בתוך מה שיש לנו ולא עם דברים מבחוץ".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
יחזור לנצח בחמישי? ספרופולוס/דני מרון

"חייבים לעצור את הרצף הזה כאן ועכשיו"

5. אחד הדברים שבמכבי תל אביב מקווים לראות הוא שינוי קיצוני במשחק היורוליג ביום חמישי נגד וילרבאן. הצהובים יחזרו לאימונים, ככל הנראה בסגל חסר, כשרק ביום רביעי יקבלו תמונה טובה יותר לגבי הסיכוי של בלאק להשתתף במשחק. "זה משחק שאסור להפסיד, חייבים לעצור את הרצף הזה כאן ועכשיו", אמרו בקבוצה. "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם משחקים כאלה זה להתכונן למשחק ביום חמישי, זו הדרך היחידה", סיכם הקפטן דיברתולומאו.

ירושלים ניצחה את מכבי ת"א, דונצ'יץ' הטוב בעולם? הפודיום

ירושלים ניצחה את מכבי ת"א, דונצ'יץ' הטוב בעולם? הפודיום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully