וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלישיית מה קשור: הסיטואציה הבעייתית של עטר, פלומן ושועה

הם נמנים עם השחקנים הכי מוכשרים בליגת העל ואמורים להיות בורג מרכזי בקבוצות צמרת, אבל המאמנים שלהם לא סופרים אותם. אלירן עטר, פרדי פלומן וירדן שועה לא רואים מגרש. יש לא מעט סיבות משותפות, אבל גם כמה ייחודיות ומעניינות במיוחד

עריכה: מתן חדד, אפטר: אביחי ברוך

בווידאו: מתן בכור על המעבר של ירדן שועה למכבי חיפה

אולי בצדק ואולי לא, כמות התלונות על ירידה באיכות הכדורגל בליגת העל הגיעה בשנים האחרונות לשיא. הטענות הן למעט מדי שחקנים איכותיים, מעט מדי שחקנים בעלי יכולת אישית יוצאת דופן, יותר מדי משחקים קשים לצפיה ובסך הכל ציפייה כוללת למוצר איכותי יותר.

בתוך כל המחסור הזה יש שלושה שחקנים במועדונים המובילים בארץ שיש להם את הכישרון הדרוש, שנמנים עם הטופ של ליגת העל - אלירן עטר, פרדי פלומן וירדן שועה. בגלל ההתנהלות מול המאמן או המועדון, שלושתם לא פותחים בהרכב ורחוקים מאוד מדקות משחק משמעותיות. קבלו כרטיס ביקור לסיטואציה בה הם נמצאים.

אלירן עטר, פרדי פלומן, ירדן שועה. עיבוד תמונה
בליגה עם כל כך מעט כישרון הם יכלו להיות משני משחק. אז למה הם מיובשים? שועה, עטר ופלומן/עיבוד תמונה

מתי נרכש?

אלירן עטר (מכבי תל אביב). האלופה שילמה על עטר פעמיים - פעם אחת 1.2 מיליון דולר לבני יהודה ב-2010 ופעם נוספת 600 אלף יורו ממכבי חיפה לפני שנתיים. היא איזנה את הסכום במכירה לריימס ב-2013 ב-1.7 מיליון יורו.

פרדי פלומן (בית"ר ירושלים). משה חוגג שילם בינואר 425 אלף יורו להפועל חדרה תמורת הקשר.

ירדן שועה (מכבי חיפה). יעקב שחר שילם בינואר לבני יהודה כ-1.4 מיליון יורו על כ-60% מכרטיסו של החלוץ.

עוד בוואלה!

הפועל חדרה עוקבת אחר מצבו של סינטאיהו סלליך במטרה לצרפו בהשאלה

לכתבה המלאה

שכר מוערך

אלירן עטר: מרוויח כ-350 אלף יורו לעונה במכבי תל אביב

פרדי פלומן: מרוויח כ-180 אלף יורו לעונה בבית"ר ירושלים

ירדן שועה: מרוויח כ-180 אלף יורו לעונה במכבי חיפה

מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב. דני מרון
שילם פעמיים לא מעט כסף על עטר. גולדהאר/דני מרון

אלירן עטר: למען האמת, כשמסתכלים על הקריירה שלו בגיל 32, רק מכבי תל אביב הצליחה איכשהו לייצב את עטר. במכבי חיפה הוא היה פרא. אצל רוני לוי זה הגיע למצב שסגרו לו את התא בחדר ההלבשה, טענות לפציעות מדומות, עם שני מאמנים הוא לא החליף מלה ובאופן כללי ליווה את כל הקדנציה שלו וחוסר רצון להוביל או בכלל להיות חלק אמיתי מהירוקים. כמו שאמרו אז במכבי חיפה: "הוא כל הזמן חיפש את הדרך למרכז, אף פעם לא באמת הרגיש והיה חלק מהמועדון, הייתה טעות לצרף אותו".

פרדי פלומן: בית"ר ירושלים היא הקבוצה השישית של פלומן בן ה-24 וזה אומר לא מעט. היו איתו לא מעט בעיות לאורך הקריירה וזה לא מקרי ששחקן שנרכש בגיל 18 על ידי פולהאם מגיע לישראל. אבל אפילו אם נתייחס לחצי העונה שלו בחדרה, אפשר לראות מכלול של בעיות שפשוט פחות עניינו את התקשורת בשל חוסר הפופולאריות של הקבוצה. לפחות פעמיים ניסו אביטן איים עליו שאם הוא ממשיך בדרכו הוא עף מהמועדון, הוא הודח מהסגל פעם נוספת בשל שביתה איטלקית ואף החל לזלזל באימונים ובמשחקים ברגע שידע שיש לו ביקוש מהגדולת בליגת העל. איך אמרו בחדרה? "מי שמתנהג ככה הוא מקולקל, טיפת ערך לא הייתה לו למועדון שהרים אותו".

ירדן שועה: שועה רק בן 20, אך הספיק לייצר כותרות ששחקן על סף פרישה לא ייצר לכל אורך הקריירה. במכבי תל אביב בגיל צעיר הוא לא התנהג כראוי ונפלט לבני יהודה. אם שואלים במחלקת הנוער של הזהובים מקבלים הגדרה ברורה: "הוא חמום מוח, צריך לדעת איך להתנהל איתו ולהבין שהקבוצה סביבו, אחרת אין לך סיכוי".

יוסי אבוקסיס ידע מההתחלה מה יש לו ביד, קיבל את כל האינפורמציה ובא מוכן. הוא עשה לשועה שיחה בתחילת הדרך, וגם לאחר פעם או פעמיים שהשחקן מעד הוא התיישר לטענת השחקנים. יחד עם זאת, שחקן ששיחק איתו בבני יהודה אמר השבוע: "בוא נגיד ככה - היו רגעים, במיוחד כמו אחרי הצמד בטדי או משחק גדול שלו, שהוא הרשה לעצמו לעשות טעויות במהלך השבוע שאחרי ויוסי ידע להחליק. גם יוסי הבין שאי אפשר להתנהל איתו כמו עם כל אחד והוא מצא את הדרך ליישר אותו".

ברק אברמוב בעלים בני יהודה עם ירדן שועה שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
גם בבני יהודה לא ליקקו איתו דבש. שועה/קובי אליהו

מה לא מסתדר בקבוצתו הנוכחית?

אלירן עטר: הסיפור פשוט, זה קרה בתחילת העונה שעברה וחוזר השנה. ולדימיר איביץ' רוצה רמת עבודה ומשמעת טקטית שעטר לא מתלהב לספק לו, ולכן גם כשיחלים הוא רחוק מלראות דקות משחק אצלו. בשנה שעברה עטר עשה איזשהו שינוי, חזר לדשא ואף סיים עם 12 שערים והיה מעמודי התווך באליפות של מכבי תל אביב. אבל אצל עטר כמו אצל עטר, ההצלחה לפעמים גורמת לכך שהוא מצפה ליחס אחד ולא מוכן לעמוד באותן הדרישות שהיו קודם - סיפור הקריירה שלו במכבי תל אביב, בחיפה ובריימס.

פרדי פלומן: הצרפתי הוא אישיות לא ברורה. גם בהתנהלות האישית שלו הוא מפוזר וצריך עזרה בפרוצדורות הבסיסיות. גם ברמת הכדורגל פלומן הוא חידה. הוא התחיל את העונה כחייל של רוני לוי, עשה שינוי משמעותי ברמה הטקטית ובא להילחם על מקומו. עם הזמן הוא הלך אחורה, החל לזייף וברגע שאיבד את ההרכב גם התחיל עם המשחקים של הורדת הילוך והתנהלות של ילד קטן, משהו שמזכיר מאוד את התקופה בחדרה. בבית"ר ירושלים טוענים שהסוכן הצרפתי של פלומן מוכר לו הבטחות על אירופה והוא זה שעומד מאחורי גן הילדים שמלווה את הקשר. אחרי הפגרה פלומן אמור לקבל הזדמנות נוספת מרוני לוי, במצב הקריירה שלו כדאי לו לקחת אותה בשתי ידיים.

ירדן שועה: סביר להניח שבזמן קריאת שורות אילו תיתקלו בעוד כותרת על תקלה של שועה במכבי חיפה - פעם אחת איחר, פעם שניה לא חגג עם השחקנים, פעם שלישית חגג בתל אביב בערב שהיה אמור להיות בחיפה ולא אמור לצאת בכלל ואם נמשיך נגיע בקלות לפעם העשירית. שועה עד כה במכבי חיפה הוא פרא במלוא מובן המלה, שחקן שחצי עונה טובה בבני יהודה והמעבר למועדון גדול, עם כל הרעש סביבו, בלבלו אותו וגרמו לו לאבד את זה. במכבי חיפה נלחמים כדי ליישר אותו ולהחזירו למסלול יום אחרי יום וזאת משימה מאוד לא פשוטה.

אנז' פרדי פלומן שחקן בית"ר ירושלים מול דניאל טננבאום שוער מכבי תל אביב. קובי אליהו
מפוזר מדי במחשבות. פלומן/קובי אליהו

סיפור אופייני

אלירן עטר: ביחס לשניים האחרים, עטר הוא ה"מקצוען" שבחבורה המוזכרת בכתבה. כפי שציינו קודם, במכבי תל אביב הוא מיישר קו ברמת ההתנהגות ונדחק רק בשל הקטע המקצועי וחוסר רצון לעבוד קשה יותר. בקבוצה הסבירו זאת כך: איביץ' לא לוקח אף שחקן ליותר מדי שיחות, הוא מראה במהלך אימון או משחק אימון בבירור מה הוא חושב על שחקן ועל רמת העבודה שלו, התגובות שלו מאוד ברורות. כמעט כל שחקן במכבי שמרגיש שאיביץ' לא מרוצה מתחיל לרוץ כמו משוגע, עטר היחיד שלא נמצא בקטגוריה הזאת, הוא נשאר באותו קצב ולפעמים על תקן ה'נעלב', אפילו נראה שהוא מוריד קצב. איך אמר שחקן בקבוצה השבוע? "כשאיביץ' עושה פרצוף אתה יודע שאם אתה לא משנה קצב במיידית, לא תהיה ב-18 במשחק הקרוב. ומתחיל לרוץ כמו מטורף, מי שלא עושה את זה לא מקבל אצלו דקות".

פרדי פלומן: לאחר התבוסה של בית"ר למכבי תל אביב 4:0 ולקראת המשחק נגד מכבי נתניה בשבוע שאחרי, פלומן דיבר על רגישות בשריר ולא התאמן יותר מדי עם הקבוצה לאורך השבוע. עשה טיפולים, אימונים קלים אך לא ערך אימונים מלאים, במיוחד כשהבין שהוא לא בתכנון לפתוח במשחק הקרוב. לקראת סוף השבוע וכשהתקרב המשחק, פלומן קלט שאחד הקשרים פצוע, גדי קינדה אמור לרדת לקישור ושלום אדרי\לירן רוטמן מתורגלים, מה שמשאיר לו פתח ל-11. באורח פלא פלומן החלים לחלוטין וחזר להתאמן מלא, אך זה לא עזר לו יותר מדי ורוני לוי החליט שהוא אפילו לא יהיה בסגל למשחק.

ירדן שועה: סיפורים על שועה לא חסרים, אז ננסה לתת לכם משהו רלוונטי מהשבוע האחרון. במהלך המשחק נגד בית"ר ירושלים, במצב של 1:1 כל הקהל ביציע הצפוני צעק "ירדן שועה, ירדן שועה". מקסים פלקושצ'נקו ניגש לשועה והדליק אותו, מה שגרם לשועה להגביר חימום. אחרי כמה דקות בלבול קרא לפלקושצ'נקו, שועה התבאס והוריד הילוך. בלבול ראה את זה וגם אם היה מחליט להכניס חלוץ כחילוף שלישי, זה היה מוחמד עוואד. רק כמה ימים קודם, אחרי הניצחון על הפועל תל אביב, הייתה בחיפה תקוה שהעסק חוזר למסלול. שועה הוביל את החגיגות עם הקהל, כולם היו משוכנעים שיוצאים לדרך חדשה, אפילו בסמול טוק שאחרי המשחק בלבול אמר לעיתונאים כי "הוא מתחיל להבין לאן הגיע" והנה בא המשחק עם בית"ר והחזיר את מכבי חיפה ללופ הישן של החלוץ.

שחקן מכבי תל אביב אלירן עטר. שלומי גבאי
לא בא טוב למאמן. עטר/שלומי גבאי

מה צופן העתיד?

אלירן עטר: מכבי תל אביב של השנה משחקת בקצב הרבה יותר גבוה מזה של העונה שעברה. אולי היא פחות אטרקטיבית, אך הדרישות של איביץ' עלו ורמת הדינמיות והמשמעת הטאקטית של הקבוצה היא כזאת שבה על סף הבלתי אפשרי לראות את עטר משתלב לאורך זמן. כמו שזה נראה כרגע, בהתחשב בעובדה כי בסוף העונה הוא גם מסיים את חוזהו, השחקן יכוון החוצה בינואר.

פרדי פלומן: דבר אחד ברור בנוגע לפלומן, והוא שבית"ר לא תשחרר אותו בחינם. אם בינואר תהיה קבוצה שתסכים לשלם עליו סכום דומה לזה שבית"ר שילמה לחדרה אולי יהיה על מה לדבר, אך נכון לעכשיו אין שום הצעה וספק גדול אם תהיה, במיוחד לאור העובדה שהוא רחוק מלחזור ולהיות שחקן הרכב. בית"ר לא תשחררו ללא תמורה בשום מקרה. אם המצב יישאר בעינו, פלומן יצטרך להחליט אם הוא לוקח את עצמו בידיים או שהוא עולה ליציע.

ירדן שועה: שאלת מיליון היורו, או יותר נכון 1.4 מיליון היורו. אם שחר לא היה משקיע בשועה סכום כל כך גבוה, סביר להניח שמזמן הוא היה נבעט מהמועדון. יחד עם זאת, הסכום כבר שולם ובמכבי חיפה נלחמים על החלוץ בכל דרך אפשרית, מבליגים על דברים, מעגלים פינות ועושים הכל על מנת לנסות ולהחזיר אותו למסלול. שועה מיצה את מכסת התקלות שלו במכבי חיפה, אם היא לא תיגמר, גם לשחר יימאס ולפחות בשלב ראשון הוא יושאל. בסופו של יום, מכבי חיפה נמצאת כרגע במאבק אליפות וההתנהלות של שועה רק יכולה להרוס.

סעיף סודי בחוזה הבא (או יותר נכון: חוזה סודי בסעיף)

אלירן עטר: לשחק תחת מאמן של פעם, כששחקני כנף עושים הגנה רק עד החצי.

פרדי פלומן: שחרור באחד משני חלונות ההעברות הקרובים.

ירדן שועה: מתקן אימונים עד 20 ק"מ מהבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully