וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מכבי תל אביב נרתמה למשימה: מה עומד מאחורי הקאמבק של סופוקליס שחורצאניטיס?

אחרי שנתיים ללא כדורסל, בגיל 34, עם למעלה מ-180 ק"ג וזיכרון מר מניסיון החזרה הקודם, סופו מנסה את מזלו שוב. איך ולמה זה קרה, ומה החלק של הצהובים?

צילום וידאו: דני מרון עריכת וידאו: מתן חדד

השנים עוברות, תחושת ההחמצה רק הולכת וגוברת, אבל סופוקליס שחורצאניטיס מסרב לוותר. שלשום (שני) חזר הענק היווני לפרקט לראשונה אחרי קרוב לשנתיים, כששותף בהפסד 93:63 של איוניקוס הקטנה לאולימפיאקוס במשחק אימון בפיראוס. סופו הספיק לשחק כמה דקות ולקלוע במהלכן ארבע נקודות, בתקווה שזו רק ההתחלה.

למרות זאת, ביוון יש מי שעדיין מטיל פקפוק באפשרות של שחורצאניטיס לעשות קאמבק של ממש. קל להבין את הספקות בהתחשב בנסיבות: סופו כבר בן 34, בתקשורת המקומית מדווחים שהוא רחוק מלהיות בכושר אידיאלי, ומשקלו על פי הערכות ביוון עומד על למעלה מ-180 ק"ג.

סופוקליס שחורציאניטיס במדי איוניקוס. מתוך האתר הרשמי של אולימפיאקוס, אתר רשמי
הפעם זה יילך? שחורצאניטיס על הפרקט, שלשום/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של אולימפיאקוס

אם לא די בכך, ישנו גם הזיכרון המר מניסיון הקאמבק הקודם, אי שם בינואר 2018, אז קיבל צ'אנס בטריקאלה והופיע במשחק אחד כשמשקלו למעלה מ-200 ק"ג.

"מעולם לא חשבתי שהתדמית שלי תיפגע כל כך. מאוד לא אהבתי מה שקרה באפיזודה הקצרה בטריקאלה", סיפר שחורצאניטיס בראיון נדיר למדי שקיים לאחרונה עם התקשורת היוונית, באתר SDNA. "אחרי שעברו כמה חודשים והתחלתי להתאושש, החלטתי שאעבוד קשה כדי לתקן את הרושם הזה. בהתחלה עבדתי בעיקר על חיזור הרגליים, ולאט לאט התחלתי להיכנס לכושר גם בכל מה שקשור לריצה, לכושר, למשקל. אני עדיין מסוגל לשחק".

עוד בוואלה!

דינו מנגין: "תמיד הערכתי את מכבי, אני שומר בליבי את קבלת הפנים בתל אביב"

לכתבה המלאה

כך נראה ניסיון הקאמבק הקודם

שחורצאניטיס, שמאז העזיבה את מכבי תל אביב ב-2015 לא באמת מצא את עצמו, מספר שהכוח המניע מאחורי ניסיון הקאמבק הנוסף הוא החלום לשחק כדורסל לעיני ילדיו. "אני רוצה לפרוש בדרך שלי, לעשות את הילדים שלי גאים. עכשיו הם גדולים יותר ומתחילים להבין, ואני רוצה להראות להם שאני בעצם שחקן כדורסל לא רע".

לאקסית האהובה מישראל, אגב, היה חלק פעיל ומשמעותי בחזרה של סופו לכושר בחודשים האחרונים - אחרי שקיבלה אותו בזרועות פתוחות לאימוניה. "יש לי חיבור מיוחד עם מכבי. יש בינינו חברות עמוקה. אני אוהב את הקבוצה, אוהב את האנשים שם, ומאמין שגם הם מרגישים כך כלפיי", אמר בראיון אחר לפני כחודשיים לאתר "סופרבאסקט". "כשהם שמעו על הניסיונות שלי לחזור למגרשים, הם נרתמו למשימה והחליטו לעזור לי. הם מכירים אותי, אני מכיר אותם, ועכשיו כשיאניס ספרופולוס שאני מכיר מצוין מאמן שם - להתאמן איתם היה מתבקש. היה בינינו הסכם ג'נטלמני - הם יתנו לי להתאמן אצלם, ואם ארשים אולי אחתום אצלם בחינם. אבל השיחות האלה אף פעם לא הפכו לממשיות".

למרות שיועד לגדולות ולא הצליח לממש את הציפיות, נראה ששחורצאניטיס לא מביט לאחור בחרטה. "הגעתי לאן שרציתי בכדורסל", הוא טוען. "היתה לי קריירה מלאה, שיחקתי במשחקים גדולים, בקבוצות גדולות, זכיתי בתארים. האם יכולתי להגיע ליותר? בטוח שכן. תמיד אפשר להשיג יותר. אבל היום אני בן 34, וממרחק השנים קל יותר להודות בכך. עשיתי שגיאות בקריירה, לא תמיד התנהלתי בצורה נכונה. ומצד שני התדמית שלי לא נכונה. תשאל כל מאמן שעבד איתי, כל שחקן - אף אחד לא יגיד שהייתי עצלן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully