וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דינו מנגין: "תמיד הערכתי את מכבי, אני שומר בליבי את קבלת הפנים בתל אביב"

האיטלקי האגדי, שיזכה לטקס הוקרה במחצית המשחק של מילאנו מול הצהובים בשבוע הבא, נזכר בחיבור המיוחד עם יריבתו המיתולוגית: "התרגשתי מתשואות הקהל שקיבלתי בהיכל במשחק הפרידה ממיקי ברקוביץ', אני גאה בקשר שמחבר אותי אליהם"

דינו מנגין מול קן בארלו מכבי תל אביב. La Gazzetta, אתר רשמי
זיכרונות חמים. דינו מנגין מול מכבי תל אביב/אתר רשמי, La Gazzetta

דינו מנגין זכור כענק כדורסל בישראל לא פחות מבאיטליה, וזו גם הסיבה שבמילאנו בחרו דווקא במשחק מול מכבי תל אביב כזה בו ייערך טקס תליית הגופיה מספר 11 של הסנטר האגדי במרומי האולם. במחצית המשחק בו יארחו אטורה מסינה ושחקניו את הצהובים ביום שלישי הבא יזכה מנגין לכבוד השמור לאגדות, ולקראת המאורע הוא סיפר לאתר הרשמי של מילאנו על הקשר המיוחד שלו עם האלופה הנצחית של ישראל.

"יש לי תחושה מיוחדת כלפי מכבי כבר 50 שנה", סיפר מנגין. "הפעם הראשונה בה שיחקתי נגדם היתה ב-1966 או 1967 בתל אביב, הם שיחקו באולם פתוח עם בלטות, שהספסלים בו היו מתחת לגובה המגרש. מאז פגשתי אותם כמעט בכל שנה, עם וארזה, עם מילאנו או עם הנבחרת. תמיד הערכתי את הסגנון, הספורטיביות והארגון שלהם, את התשוקה להצליח ואת הרוח האמריקאית של דחף תמידי ליצור משהו חשוב".

"עבורם אני מניח שייצגתי יריב לוחמני שסירב לוותר ותמיד נתן את כל מה שיש לו", המשיך מנגין. "אני גאה בקשר שמחבר אותי אליהם שנמשך גם אחרי שפרשתי. כשהם ערכו משחק הוקרה לכבוד מיקי ברקוביץ' הם הזמינו אותי לקבוצת הכוכבים הוותיקים, ובטקס הצגת השחקנים בהיכל הכריזו את שמי אחרון ולמרות שעברו שנים ארוכות מאז פרישתי, זכיתי מהקהל שם למחיאות כפיים סוערות שריגשו אותי. אני שומר את התחושה הזו בליבי".

מנגין, שיחגוג את יום הולדתו ה-70 בינואר, זכה לאורך הקריירה הארוכה שלו 7 פעמים בגביע אירופה לאלופות ו-12 פעמים באליפות איטליה, בנוסף לזכייה במדליית זהב באליפות אירופה עם נבחרת איטליה ומדליית כסף באולימפיאדת 1980.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully