וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה תעמוד לדין על הקריאות הגזעניות נגד אנטואן קונטה

על אף שהדבר לא צוין בדו"ח השיפוט, תובע ההתאחדות החליט להעמיד לדין את מכבי חיפה אחרי קבלת תצהיר מקונטה והתחייבותו להגיע להעיד בבית הדין. בחיפה ביקרו: "התובע נפל לפופוליסטיות של פוסטים ברשת"

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה/יוסי ציפקיס

תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד לדין משמעתי את מכבי חיפה בגין קריאות גזעניות לעבר אנטואן קונטה במשחק מול בית"ר ירושלים ביום ראשון, זאת לאחר קבלת תצהיר בנושא מהשחקן עצמו והתחייבותו להגיע להעיד בבית הדין. הדיון יתקיים בשבוע הבא לאחר אישור הבקשה לדחות אותו - לנוכח היעדרות השחקן מהארץ השבוע.

כזכור, קונטה ביקש להפסיק את המשחק בין הקבוצות (1:3) אחרי שטען שנקראו לעברו קריאות גזעניות מיציע הירוקים. הדבר לא צוין בדו"ח השיפוט, מאחר שצוות השיפוט טען כי לא שמע את הקריאות, ולכן מכבי חיפה העריכה שלא תועמד לדין. אבל כאמור, המגן הצרפתי כתב תצהיר להתאחדות לכדורגל ובו טען שראה כמה אוהדים עושים לעברו תנועות של קוף ואף נהמו לעברו. תמונות כאלה אף הופיעו ברשתות החברתיות.

דולב חזיזה שחקן מכבי חיפה חוגג לפני אנטואן קונטה שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
פרשה שהגיעה לכל העולם. קונטה מול מכבי חיפה/יוסי ציפקיס

בחיפה הופתעו מההחלטה של היועץ המשפטי ויטענו בבית הדין שעשו בירור מעמיק בנוגע לעניין ולא מצאו עדות שאכן היו קריאות גזעניות כנגד השחקן. בנוסף גם שחקני הקבוצה טענו שלא שמעו את הדברים או קריאות לעבר קונטה.

בחיפה הגיבו ובחרו להגיב בצורת ציטוט דוח השיפוט: "ברצוני לציין, כי אני ועוזר השופט שלי שהיה באירוע (מתי יעקובוב) לא שמענו קריאות חריגות מכיוון הקהל". גורם בחיפה תקף את ההחלטה ואמר: "התובע נפל לפופוליסטיות של פוסטים ברשת".

אגב, ללא קשר לאירועים סביב קונטה, תובע ההתאחדות החליט להעמיד את מכבי חיפה ובית"ר ירושלים לדין משמעתי בגין התפרעות אוהדים. בדו"ח השיפוט נכתב שבדקה ה-80 לאחר הבקעת השער השני "נזרק ארטיק קרח מכיוון היציע הצפני במגרש", ו"לאחר סיום המשחק פרץ ילד עם צעיף ירוק מכיוון מזרח ורץ לעבר שחקני חיפה". על אוהדי בית"ר נכתב ש"בדקה ה-15 נדלקה אבוקה ביציע בית"ר".

עוד בוואלה!

התקרית הגזענית שבה היה מעורב קונטה הגיעה עד לסין, איטליה, ספרד וצרפת

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully