וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית הגזענית שבה היה מעורב קונטה הגיעה עד לסין, איטליה, ספרד וצרפת

"שחקן בישראל ספג קריאות גזעניות רק בגלל צבע עורו", "האדם הטיפש מכה שנית, הפעם בישראל", "הגזענות נגד שחקנים שחורים בעולם לא עוצרת". כך סיקרו ברחבי העולם את התקרית

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה/יוסי ציפקיס

איטליה, ספרד, צרפת, סין. אם חשבתם שרק בישראל עוסקים בתקרית הגזענית החמורה שנרשמה במהלך המשחק בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה ביום ראשון, כדאי שתחשבו שנית. כזכור, במהלך המשחק, מגנה הצרפתי של בית"ר ירושלים, אנטואן קונטה, טען כי אוהדי מכבי חיפה נוהמים לו, קוראים לו קוף ומפנים לעברו קריאות גזעניות. הוא רצה לרדת מכר הדשא, אך בסופו של דבר סיים את המשחק.

"הלכתי להוציא את כדור החוץ במחצית הראשונה ואז שמעתי את הקריאות הגזעניות ונהמות בחיקוי של קופים", אמר קונטה על התקרית. "זה עבר את הגבול כי זה כבר קרה בעונה שעברה, אבל אני לא רוצה לקבוע סטיגמה על מדינת ישראל כי אני באמת אוהב את המדינה ואני יודע שזה רק קומץ אנשים, זה לא כולם. אני גם משתדל תמיד להגן על ישראל כשאני מבקר בצרפת כי בצרפת יש להם הרבה סטיגמות על ישראל. בכל מקרה, הרגשתי לא טוב בכלל כי זאת לא הפעם הראשונה שזה קרה לי".

הסטורי שכתב פרסנל קימפמבה לשחקן בית"ר ירושלים אנטואן קונטה. מתוך אינסטגרם, אתר רשמי
הסטורי של שחקן פריס סן ז'רמן פרסנל קימפמבה/אתר רשמי, מתוך אינסטגרם

"שחקן בית"ר ירושלים איים לעזוב את הקבוצה אחרי שספג קריאות גזעניות מאוהדים של קבוצה יריבה, רק בגלל צבע העור שלו", נכתב באחד מאתרי הספורט המובילים בסין. "אפילו שרת הספורט של ישראל נאלצה להתערב בעקבות התקרית החמורה".

במדינתו של המגן, צרפת, התייחסו בהרחבה לתקרית. באחד האתרים נכתב: "האדם הטיפש הכה שנית, הפעם בישראל, כשבלם פריס סן ז'רמן לשעבר נפל קורבן להתעללות מילולית וגזענית מצד אוהדים של קבוצה יריבה".

גם בספרד התקשו להתעלם מהתקרית: "אנטואן קונטה, בעבר בפריס סן ז'רמן, כמעט וירד מכר הדשא לאחר שספג קריאות גזעניות במהלך משחק בליגה בישראל. הוא זכה לתמיכה גדולה מקבוצתו וממספר שרים בממשלה המקומית".

"הגזענות נגד שחקנים שחורים בעולם לא עוצרת", נכתב בתקשורת באיטליה. "לא רק טייסון משחטאר דונייצק ומריו באלוטלי מברשיה, גם שחקן שחור נוסף שמשחק בישראל ספג קריאות גזעניות במהלך משחק".

עוד בוואלה!

אנטואן קונטה: "הרגשתי עצוב מאוד, חוויתי אירוע קשה מאוד"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully