וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה צוות השיפוט לא ציין בדו"ח את הנהמות לעבר אנטואן קונטה?

11.11.2019 / 12:58

השופטים בדקו את הטענה של שחקן בית"ר ואף דלו פרטים מצוות השידור, אבל לא שמעו נהמות. גורם באיגוד השופטים: "אם יש אוהד בודד או אפילו כמה אוהדים נוהמים באצטדיון מלא, שופט יתקשה לשמוע את זה"

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה/יוסי ציפקיס

צוות השיפוט אתמול (ראשון) בחיפה בראשות השופט השופט הראשי דוד פוקסמן בדק תוך כדי המשחק את טענות מגן בית"ר ירושלים אנטואן קונטה לנהמות כלפיו, וגם בהפסקת המשחק ניסה הצוות לדלות עוד פרטים מצוות השידור על מנת להבין אם הם פספסו אירוע רב משתתפים.

מהקלטות מערכת השמע של צוות השיפוט עולה כי פוקסמן פנה אל הקוון מתי יעקובוב שהיה קרוב לאירוע ולמקום בו עמד קונטה בסמוך ליציע אוהדי מכבי חיפה וביקש להבין האם נשמעו נהמות בכמות גדולה או שהיה מדובר באוהד בודד או אולי כמה אוהדים.

דולב חזיזה שחקן מכבי חיפה כובש מול אנטואן קונטה שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
צוות השיפוט לקח את הטענות שלו בצורה רצינית. קונטה/יוסי ציפקיס

פוקסמן, כמו יתר השופטים שעבדו אתמול בצוות, לא שמעו את הנהמות, אך יחד עם זה הבינו כי אם קונטה מתקומם - אז הוא כנראה שמע נהמות כלפיו, ולכן לא התייחסו לכך בביטול. בכל אופן, מאחר שלא היה מדובר בכמות מאסיבית של אוהדי מכבי חיפה ומכיוון שבעצמו לא שמע את הנהמות, לא ציין השופט את האירוע עליו התקומם כל כך שחקן בית"ר ירושלים.

מה שכן צויינו בדו"ח היו זריקת החפצים מיציע אוהדי מכבי חיפה לעבר השחקן בעקבות המהומה, ועל זה צפויה מכבי חיפה לעמוד לדין. באיגוד השופטים אמרו הבוקר: "כדי ששופט ירשום בדו"ח המשחק שהיו נהמות כלפי שחקן, הוא צריך לשמוע את הדברים ולהיות משוכנע בכך במאה אחוז. אם יש אוהד בודד או אפילו כמה אוהדים, שופט יתקשה לשמוע את זה כשיש חגיגה של 30 אלף איש. גם המשקיף במשחק לא שמע את הנהמות. מאותו רגע שקונטה התלונן, צוות השיפוט הקפיד לשמוע את כל האירועים שהיו מהיציע ויתרה מזאת, ארנסט מאבוקה זכה כל הזמן לעידוד אולי דווקא על רקע גזעני".

כזכור יש נוהל שלושת השלבים במקרים של גזענות. בשלב א' השופט יפנה לכרוז ויבקש שהוא יתרה באוהדים. במידה שזה נמשך נכנס שלב ב' בו השופט יוריד את השחקנים למנהרה לחמש דקות. אם גם אחרי השלב הזה נמשכות הקריאות, השופט חייב להפסיק את המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully