וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילזון בלי קונכיה: הפועל באר שבע עדיין לא קבוצה באמת טובה | שוקל מילים

10.11.2019 / 11:03

הניצחון המרשים של נס ציונה הוא אחת המפלות הכי גדולות של באר שבע בעידן בכר, אבל לא צריך להסתכל על ההפסד אלא על התופעה ובעיקר על המסקנה - טרנר משקר, מאזן החוץ נורא, וכרגע הקבוצה לא באמת טובה. יוסיפוביץ עם "שוקל מילים", גם על שר ההתקפה (כן, כן) גולסה

צילום ועריכה: קובי אליהו

בכל שבוע נסכם את מחזור שבת באמצעות שלושה חלקים, שלוש מכסות מילים: בקטע המרכזי אסור לנו לעבור 500 מילה, בקטע המשני יש הגבלה של 100 מילים, והקטע האחרון-חביב: 10 מילים. לרפואה. חרגנו? דווחו עלינו.

שחקן הפועל באר שבע, ז'וזואה. קובי אליהו
"קבוצת כדורגל טובה באמת לא תלויה באצטדיון שלה"/קובי אליהו

סיפור השבת: נולי, אוזה, הפועל באר שבע (מילים: 500/500)

מי שטוב באמת, טוב בכל מקום.

נהג טוב באמת לא צריך את האוטו שלו, הוא יסתדר עם כל מכונית, מיני קופר או מיני ואן, בעיר או בהר, כשההגה מימין או משמאל, בנאפולי או באלבקרקי. יש הרבה נהגים טובים, במכוניות שלהם. הם לא באמת טובים.

סטנדאפיסט טוב באמת יהרוג קהל בכל מקום, מעל כל במה, עם חומר מוכן, עם אלתורים, מול קהל שבוי ומול צווחנית שתגנוב את ההצגה, כשהתאורה פחות מחמיאה וגם אם יש בעיה בסאונד. יש הרבה סטנדאפיסטים טובים, על הבמה שלהם. הם לא באמת טובים.

קבוצת כדורגל טובה באמת לא תלויה באצטדיון שלה. את הנקודות שלה היא תשיג ואת היכולת שלה היא תראה גם בחוץ. השחקנים שלה לא תלויים בקהל אלא בעצמם, בתיאום ביניהם, בשיטה של המאמן שלהם. יש הרבה קבוצות כדורגל טובות, בבית שלהן. הן לא באמת טובות.

הפועל באר שבע היא קבוצה בבנייה, קבוצה נחמדה, שחקנים בסדר, התיאום יילך ויגדל, הבית שלה נהדר, הקהל שלה אחלה, המאמן שלה מצוין, החלוץ שלה כבש הכי הרבה בליגה, אף אחד לא בישל יותר מהמגן השמאלי שלה, היא עם 100% הצלחה בבית, 1:11 מוחץ בשערים.

היא לא באמת קבוצה טובה.

עדיין לא.

מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר. קובי אליהו
זה היה אחד משני ההפסדים הגרועים של באר שבע בעידן ברק בכר/קובי אליהו

טרנר הוא באמת מבצר, אבל הוא מבצר משקר. הכדורגל האמיתי של באר שבע הוא הכדורגל שהיא משחקת מחוץ לבית. שם, הרחק מהמגרש המוכר ובלי רוב אוהדים מסור ומוחץ, הקבוצה פחות סוחפת, חסרת ביטחון, פחות מנצחת. מחוץ לביתה באר שבע נראית ומשחקת כמו חילזון בלי קונכיה, נולי ואוזה בלי וילון. מאז הקיץ שעבר באר שבע שיחקה 36 פעמים מחוץ לטרנר (בלי טוטו). היא ניצחה רק שמונה פעמים ומחזיקה ב-36% עלובים.

בליגה, מאז הקיץ שעבר, באר שבע עם 42% הצלחה בחוץ והפרש שערים שלילי! קחו את 12 הקבוצות ששיחקו בליגה גם בעונה שעברה וגם העונה, ובאר שבע כרגע במקום השביעי בלבד בקטגוריה. העונה, מתחת לבאר שבע בטבלת החוץ: חדרה עם משחק חסר, נס ציונה, הפועל תל אביב, קרית שמונה והפועל רעננה. בקיצור, המועמדות לירידה.

לרוב, האמת נמצאת שם, בחוץ, וזו כרגע האמת של באר שבע. מכבי תל אביב זכתה באליפות גם בלי בית, כי ביחס לליגת העל היא באמת קבוצה טובה. מהקיץ שעבר ועד עכשיו הצהובים עם מעל ל-85% הצלחה, 0 הפסדים, 36+ בשערים. נתניה? בלומפילד? מה זה משנה? הקבוצה באמת טובה. אייאקס טובה באמת בקנה מידה אירופי לא כי היא משתעשעת בארנה אלא כי היא מביסה בברנבאו, מנצחת בטורינו, לא נכנעת עם 9 שחקנים בלונדון.

אגב, גם קהל טוב מטייל טוב - להתלהב ממכבי חיפה ממלאה את סמי עופר זה פאסה. זה ברור. אחלה אצטדיון, קרוב, נוח, כיף, מנויים. מה שמרשים באוהדי מכבי חיפה זו הכמות שלהם במשחקי החוץ.

מאזן החוץ של באר שבע לא מעיד על טרנר, הוא מעיד עליה. את האליפויות לקחה מחוץ לבית. בטרנר היא קורעת את נס ציונה, בחוץ היא לא רק מפסידה אלא מפסידה עם מומנטום, בתוספת הזמן, מחזיקה פחות בכדור, מאיימת פחות למסגרת. מנס ציונה! זה היה אחד משני ההפסדים הכי גרועים של באר שבע בליגה בעידן בכר, לצד ה-1:0 בעכו ב-2015, ויש לא מעט סיבות שיגדירו את אמש כהפסד הגרוע ביותר. אבל אז באר שבע היתה קבוצה טובה, באמת טובה, וההפסד היה נדיר, לא תופעה. היום, עדיין, באר שבע לא באמת טובה.

שחקן מכבי תל אביב, אייל גולסה. דני מרון
כמה כישרון יש שם. גולסה/דני מרון

השבת בפסקה: האחראי למשחק ההתקפי הטוב ביותר של מכבי ת"א (מילים: 100/100)

אייל גולסה רק בן 28. הפציעות התכופות גורמות להרגיש שהוא כבר לקראת הסוף ויותר מדי שנים בלי מספרים נסכו בו תדמית של קשר אפור, גרזן וזהו. לפעמים המאמן הנכון הוא שגורם לשחקן להשתנות לחלוטין, להיות הכי עצמו, ואיביץ' הוא זה שהוציא את ההתקפה מגולסה. בתחילת העונה שעברה התקרב הרבה לשער, כבש פעמיים, אבל אז שוב נפצע, ובחוץ לשנה. אתמול כבר בישל פעמיים, זז בלי כדור, החליף טריפל-פסים והראה כמה כישרון יש שם, כמה צבעוני. גולסה בריא זו מכבי טובה יותר, סוחפת יותר, התקפית יותר - אתמול זו היתה ההופעה ההתקפית המרשימה ביותר שלה. מגיע לגולסה להיות בריא. מגיעה לו תדמית אחרת.

דור מיכה חוגג עם שחקני מכבי תל אביב. דני מרון
ההופעה ההתקפית הכי מרשימה של מכבי תל אביב העונה/דני מרון

השבת בשורה (סליחה… מילים: 10/10):

המשטרה הגיעה בעקבות המצלמה - עוד הוכחה שאין דבר יעיל מה-VAR.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully