וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע בהלם אחרי השבת השחורה: "זה ביזיון אחד גדול"

10.11.2019 / 7:14

הנוער הובס 7:0, הבוגרים נוצחו 2:1 על ידי נועלת הטבלה, וכעת מודים בקבוצה: "יש בעיה קשה בסגל". וגם: הטעות של בכר, האכזבה מז'וזואה, ובעיית משחקי החוץ שרק מחמירה

צילום ועריכה: קובי אליהו

עיקרי הדברים

- שבת שחורה להפועל באר שבע: הבוגרים הובכו, הנוער התפרק

- בקבוצה מודים: "אנחנו עדיין לא מספיק טובים לאליפות"

- בכר לוקח אחריות: "אולי טעיתי כשאמרתי לויטור לעלות להתקפה"

- באר שבע לא מצליחה להדביק את הפער מהביתיות של טרנר

seperator

1. השבת השחורה של באר שבע: "ביזיון אחד גדול"

שבת קשה מאוד עברה על הפועל באר שבע. עוד לפני ה-2:1 המביך של הקבוצה הבוגרת לסקציה נס ציונה. היו אלה שחקני קבוצת הנוער שהובסו 7:0 על ידי הפועל רעננה. מדובר בתוצאה יוצאת דופן, בטח תחת הפיקוח של אתלטיקו מדריד והקבוצה ממוקמת במקום ה-12 בלבד בטבלה. בקבוצה הבוגרת קיוו שעשו הכנה מדוקדקת למשחק מול נס ציונה. היו מספיק תמרורי אזהרה כמו התיקו של נס ציונה באשדוד בשבוע שעבר, תוצאה זהה לזו שעשתה שם העונה באר שבע והיה גם את ההפסד במשחק האימון לשחקנים של עמיר תורג'מן 3:0 לפני מספר שבועות. בשורה התחתונה המשחק במושבה היה כישלון אחד גדול ובבאר שבע יצאו אמש לפגרה הארוכה בתחושות מאוד קשות. "זה היה ביזיון אחד גדול", אמר אמש גורם במועדון. "ממש בושה להפסיד כך לקבוצה שהיתה במקום האחרון".

ברק בכר דיבר על יום רע שתפסה כל הקבוצה, אבל אין ספק ששחקנים פישלו בגדול ובקבוצה לא מתכוונים לעבור על כך לסדר היום ויהיו הרבה שיחות ואימונים טקטיים כדי להעביר את המסר.

עוד בוואלה!

ברק בכר: "זה הפסד לא קל, אבל הוא פחות מדאיג אותי מהיכולת"

לכתבה המלאה
שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים. קובי אליהו
"ממש בושה". שחקני באר שבע אחרי ההפסד/קובי אליהו

2. בקבוצה מבינים: "התנודות ביכולות אומרות עלינו משהו"

ההפסד אתמול הזכיר לרבים בקבוצה את העונה שעברה שהיתה רעה בחלקים גדולים ממנה. דווקא אחרי הניצחון על מכבי נתניה שלווה ביכולת טובה מאוד של שחקני ההתקפה, חזרה באר שבע אחורה אמש במשחק שהיה צריך להוציא אותה לפגרה בתחושות טובות ובהרגשה שהיא עדיין בתמונת התחרות על האליפות. "תנודות כאלה ביכולת מלמדות על בעיה קשה באיכות הקבוצה", הודו אמש במועדון. "יש יותר מדי נפילות ביכולת וזה לא אומר דברים טובים על הסגל". לשאלה אם הפועל באר שבע עדיין יכולה לראות את עצמה מתמודדת על אליפות העונה, אמר בכר אמש לעיתונאים: "הפועל באר שבע קבוצה טובה. היא קבוצה חדשה שנבנתה ויהיו בה עליות וירידות. ממש חבל שהפסדנו את המשחק הזה, אבל מה שקרה כאן הוא כנראה חלק ממה שאנחנו מנסים לייצר כאן ונצטרך לעבוד ולשפר את עצמנו כדי שזה לא יחזור על עצמו".

מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר. קובי אליהו
האליפות מתרחקת? ברק בכר/קובי אליהו

3. בכר הורה למיגל ויטור לעלות וספג: "אולי טעיתי, אבל לא זלזלתי"

למרות שאין הרבה הבדל בין תיקו להפסד ובשני המקרים הפועל באר שבע היתה חוטפת ביקורת עדיין יש הבדל בין לצאת עם נקודה שהושגה בדקה ה-90 לבין להפסיד את המשחק. לכן השחקנים דיברו אמש על כך שהיה צריך דווקא לשמור על שער השוויון של נייג'ל האסלביינק ולא להתפתות לעלות בכל מחיר ולהשאיר את העורף מופקר.

בהיבט הזה היה למיגל ויטור תפקיד מרכזי. בכר הורה לו לעלות למעלה ולשחק כחלוץ בדקות הסיום ו-ויטור אפילו עזר בכיבוש שער השוויון, אבל חסרונו היה מורגש בסוף בחלק ההגנתי כשנס ציונה עלתה ליתרון שני וניצחה. בכר הדף בסיום ניסיון לייחס לו זלזול ביריבה. "זה ממש לא נבע מזלזול", אמר. "יכול להיות שטעיתי כשהוריתי למיגל לעלות למעלה, אבל זה מה שחשבתי שאני צריך לעשות באותו רגע כי רצינו לנצח את המשחק. בכל אופן זה לא נבע מכך שהקלנו ראש ביריבה".

שחקן הפועל באר שבע, בן ביטון. קובי אליהו
גם שחקני ההגנה עלו בכל מחיר. בן ביטון/קובי אליהו

4. בעיית משחקי החוץ מחמירה

ההפסד אמש שוב לימד את הפועל באר שבע שמה שטוב לטרנר ולביתיות שהוא מספק לקבוצה, אינו מספיק טוב כשהקבוצה יוצאת למשחקי חוץ. נכון שהיה בין לבין גם ניצחון חוץ מרשים על הפועל חיפה, אבל בגדול יש להפועל באר שבע בעיה בחוץ והיא נובעת כנראה מהעובדה שהקבוצה לא מספיק חזקה. "התיקו באשדוד, ההפסד למכבי תל אביב בבלומפילד, ההפסד הזה לנס ציונה. אם היינו יותר טובים ברור שהיינו מנצחים גם בחוץ", אמרו במועדון.

שחקן הפועל באר שבע, ז'וזואה. קובי אליהו
לא עומד בציפיות. ז'וזואה/קובי אליהו

5. ז'וזואה מקבל קרדיט בלתי נגמר - ומאכזב

מרבית שחקני החלק הקדמי של הפועל באר שבע מתחרים על מקומם, אבל דומה שז'וזואה הפורטוגלי נהנה ממעמד מיוחד וחולצת ההרכב הראשון כמעט תמיד נשמרת לו. עד כה הוא לא ממש מצדיק את זה ובצמתים החשובים באמת כמו המשחק בבלומפילד וגם אמש הוא לא היה שם בשביל הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully