וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד שלישי ברציפות להפועל חולון 90:81 להפועל אילת, הפועל ירושלים הביסה בקלילות

הפועל חולון נראתה רע ורדפה במשך כל המשחק אחרי המארחת. שיא קריירה לרפי מנקו. הקבוצה של קטש ברחה להפועל באר שבע בשלהי המחצית הראשונה בדרך ל-74:108 קליל

רפי מנקו שחקן הפועל אילת. דני מרון
הופעה נהדרת ושיא קריירה. רפי מנקו/דני מרון

משחקי המחזור החמישי בליגת העל נמשכו הערב (ראשון). שרון דרוקר והפועל חולון ספגו הפסד שלישי ברציפות בליגה, 90:81 מול קבוצתו הקודמת של המאמן, הפועל אילת. הקבוצה של אריק אלפסי הוליכה במשך כל המשחק, לא התרגשה למרות ניסיונות חזרה של חולון ורשמה ניצחון שני ברציפות כשרפי מנקו רושם שיא קריירה של 24 נקודות עם 10 מ-12 מהשדה. הפועל ירושלים שבה לנצח לאחר ההפסד למכבי תל אביב במחזור הקודם, והביסה בקלות את הפועל באר שבע 74:108 במשחק שהוכרע בשלהי הרבע השני.

שרון דרוקר מאמן הפועל חולון. ברני ארדוב
הפסד שלישי ברציפות בליגה. שרון דרוקר/ברני ארדוב

הפועל אילת - הפועל חולון 81:90

לאחר שבאירופה השיגה הפועל חולון ניצחון בכורה מרשים בפולין, בליגה היא רשמה הערב הפסד שלישי ברציפות, והקבוצה של שרון דרוקר עדיין ללא ניצחון חוץ העונה בליגה. מנגד, הפועל אילת שפתחה את העונה עם שלושה הפסדים רצופים, רושמת שני ניצחונות ברצף ואפשר להגיד שהקבוצה של אריק אלפסי הולכת ומתייצבת. השחקן המצטיין היה ללא ספק רפי מנקו שהיה פשוט נהדר ורשם שיא קריירה של 24 נקודות.

שתי הקבוצות פתחו את המשחק מהוססות והתקשו לשים את הכדור בטבעת. לאחר שתי דקות התוצאה עמדה על 0:1 לאילת, לאחר קליעת עונשין מדוייקת של אריק תומפסון. רפי מנקו התכבד בסל השדה הראשון במשחק, לאחר יותר משתי דקות של כדורסל. חולון נראתה מהוססת ואיבדה ארבעה כדורים בפתיחה, והדרומיים ניצלו זאת כדי לעלות ל-0:7. הסגולים עלו לראשונה על הלוח לאחר יותר מחמש דקות של משחק, כשמרכוס פוסטר קלע נקודות בכורה במשחק. חולון נכנסה אט אט לעניינים, כולל שלשה ראשונה העונה בליגה של גיא פניני, אך אילת לא עצרה וירדה להפסקה שבין הרבעים ביתרון דו ספרתי, 13:24.

חולון פתחה את הרבע השני עם שתי שלשות אך אילת לא נבהלה וענתה בארבע נקודות רצופות משלה. הסגולים הלכו פנימה ללטאביוס וויליאמס, שהצליח להשלים מהלך של סל ועבירה. שלשה נוספת של פניני גרמה לאריק אלפסי להזעיק פסק זמן לאחר שראה את היתרון מצטמצם ל-4 הפרש בלבד, 26:30 למקומיים. מסירה נהדרת של יוגב אוחיון לטי ג'יי קליין קבעה 37:37, חצי דקה לפני הירידה להפסקה. המהפך החולוני הושלם 9 שניות לסיום הרבע עם שתי קליעות עונשין מוצלחות של שלומי הרוש שהשלימו ריצת 0:7 וקבעו 37:39 סגול עם הירידה להפסקה.

אילת פתחה עלתה למחצית השנייה כפי שעלתה לראשונה, נטלה את ההובלה מחדש ושוב פתחה יתרון דו ספרתי, 52:64, כשתי דקות לסיום הרבע השלישי. בדומה לשני הרבעים הקודמים גם הפעם חולון מזערה נזקים לקראת סיום הרבע, וסל של מלקאי ריצ'רדסון קבע 59:65 אילתי בסוף הרבע השלישי.

גם ברבע הרביעי קיבלנו את אותה דינמיקה - הפועל אילת פתחה חזק ועלתה ליתרון דו ספרתי (60:70) והפועל חולון בריצת 0:7 צימקה עד לכדי שלוש הפרש והורידה את שתי הקבוצות שוב לפסק זמן, ממנו חזרו המארחים עם ריצת 2:9, שהחזירה את ההפרש לדו ספרתי. בשלב זה נראה שהאורחת כבר נשברה וכשתי דקות לסיום הפער עמד כבר על 16 נקודות, 70:86 - הפרש השיא במשחק,כשרפי מנקו מאילת רושם שיא קריירה עם 24 נקודות. מכאן חולון כבר לא חזרה ובסיום 81:90 להפועל אילת.

קלעו להפועל אילת: רפי מנקו (10 מ-12 השדה) 24 נקודות (שיא קריירה), ג'ארד טרל 17 ו-5 חטיפות, קיוון דבנפורט 14 נקודות, אריק תומפסון 13 נקודות ו-13 ריבאונדים, יהונתן שולדברנד 10 נקודות , לארי גורדון 5 נקודות, אבי בן שימול 4 נקודות ו-11 אסיסטים, זיו בן צבי 2 נקודות, ג'פרי גריי נקודה אחת.

קלעו להפועל חולון: לטאביוס וויליאמס 14 נקודות ו-10 ריבאונדים, מרכוס פוסטר 12 נקודות, גיא פניני (3 מ-4 לשלוש) 11 נקודות, טי ג'יי קליין 10 נקודות ו-5 ריבאונדים, ריצ'רד הוואל 9 נקודות ו-8 ריבאונדים, מלקאי ריצ'רדסון 8 נקודות, יוגב אוחיון (6 אסיסטים, 6 איבודים) 7 נקודות, שלומי הרוש (1 מ-6 מהשדה) 6 נקודות, ראיין תומפסון שיחק 14 דקות ולא קלע.

עוד בוואלה! ספורט

ליגת העל: מכבי חיפה עדיין ללא ניצחון, מכבי ראשון לציון גברה על מכבי אשדוד 66:67

לכתבה המלאה
עודד קטש מאמן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
ירושלים ברחה בסיום המחצית הראשונה. עודד קטש/ברני ארדוב

הפועל ירושלים - הפועל באר שבע 74:108

לאחר הפסד הבכורה שלה העונה בכל המסגרות למכבי תל אביב בשבוע שעבר, חזרה הפועל ירושלים לנצח בליגה כשהביסה ללא תנאי את הפועל באר שבע. הקבוצה של רמי הדר קיוותה להפתיע ולרשום ניצחון שלישי רצוף, אך הקבוצה של עודד קטש הייתה גדולה עליה וסגרה את המשחק עוד ברבע השני כשברחה ל-16 הפרש. לפני פתיחת המשחק נערך טקס הוקרה לכבוד דשון באטלר, שחקנה של הפועל באר שבע העונה - אשר שיחק בשנה שעברה במדי המארחת.

פתיחת המשחק התאפיינה בהגנות מעט מנומנמות. האורחים לא איפשרו למקומיים לברוח ובעזרת שתי שלשות של באטלר עלתה ל-10:12 לאחר ארבע וחצי דקות. המארחת ניסתה ללחוץ על הדוושה אך התקשתה לברוח לקבוצה של רמי הדר שצלפה מחוץ לקשת ואף עלתה ליתרון 5 נקודות. בסיום הרבע הראשון ירושלים ירדה עם יתרון קל, 27:29.

ברבע השני יתרונם האיכותי של המארחים כבר בא לידי ביטוי. ג'יימס פלדין הריץ את ירושלים ובעזרת תמיר בלאט וטרנט לוקט עלו השחקנים של קטש ליתרון דו ספרתי בשלוש הדקות האחרונות של המחצית הראשונה. להפסקה ירדו שתי הקבוצות ב-39:53 ירושלמי.

המארחת ברחה להפרש דו ספרתי גבוה עם תחילת הרבע ולמעשה גמרה את המשחק. טרנט לוקט וטיישון תומאס לחצו וחטפו והמאחרים עלו כבר ל-25 הפרש, כשלוש דקות לפני הירידה להפסקה בין הרבעים. כל ניסיונותיה של האורחת לצמצם מעט את ההפרש עלו בתוהו ושלשה של בר טימור חצתה את קו ה-80 נקודות עוד במהלך הרבע השלישי. בסיום הרבע, 62:85 למאחרים.

הגארבג' טיים נמשך ברבע הרביעי, במהלכו קפץ ההפרש עד ל-30 לאחר שלשה של ג'ייקובן בראון, 66:96 להפועל ירושלים. שלוש דקות ועשרים שניות לסיום המשחק המארחת חצתה את רף מאה הנקודות. בסיום 74:108 קליל להפועל ירושלים.

קלעו להפועל ירושלים: תמיר בלאט (4 מ-6 לשלוש) 16 נקודות, ג'יימס פלדין וטרנט לוקט 15 נקודות כ"א, עידן זלמנסון 14 נקודות, טיישון תומאס 13 נקודות ו-8 ריבאונדים, בר טימור (5 ריבאונדים, 5 אסיסטים) 12 נקודות, סולימאן בריימו 10 נקודות, ג'ייקובן בראון 9 נקודות, דניאל רוזנבאום (ארבע דקות) ודביר רינגוולד (שתי דקות) שותפו ולא קלעו.

קלעו להפועל באר שבע: ספנסר וייס (5 מ-8 לשלוש, 6 ריבאונדים) 21 נקודות, ג'ון פטרוסלי 20 נקודות, טי ג'יי וויליאמס 16 נקודות, דשון באטלר וג'ורג' זאק (7 ריבאונדים) 8 נקודות כ"א, עמית זיס (0 מ-5 מהשדה) נקודה אחת, בן אלטיט (11 דקות), עדי כהן סבן (10 דקות), פיליפ הרץ (7 דקות), בן אייזנהרט (2 דקות), אור קורנליוס ובן אייזנהרט שותפו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully