וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגשות מהולה בהיסטוריה: מכבי תל אביב מאושרת אחרי הניצחון על אולימפיאקוס

2.11.2019 / 7:49

מצד אחד: שמחה גדולה במכבי ת"א אחרי הניצחון הגדול על אולימפיאקוס ("פתיחת עונה מדהימה"). מצד שני: ההיסטוריה הלא כל כך מעודדת. וגם: המחמאות לאייסי ודורסי והלו"ז המטורף שמחכה לשחקנים

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
עם הרגליים על הקרקע. ספרופולוס/דני מרון

1. המומנטום נמשך, גם אם לא מההתחלה

רק לפני שבועיים וחצי אנשי מכבי תל אביב נראו עדיין מבוהלים. אחרי הניצחון הדחוק על הכוכב האדום בלגרד בהארכה לא היו יותר מדי כאלו שהיו מרוצים, ולפתע השלימה הקבוצה אמש (שישי) ניצחון רביעי ברציפות ביורוליג, 65:90 מרשים על אולימפיאקוס בחוץ, יומיים אחרי שגברה בצורה די קלילה על פנרבחצ'ה בבית. כעת הקבוצה ממוקמת ניצחון אחד מתחת למקום הראשון במפעל כולו.

בניגוד למשחק ביום רביעי ביד אליהו, הפעם הצהובים לא התפוצצו מהפתיחה, ואולימפיאקוס אף הוליכה 9:15 ברבע הראשון, לפני שהגל השני שעלה מהספסל בהנהגתם של קווינסי אייסי וטיילר דורסי. המחצית השנייה הייתה במעמד צד אחד, כשסקוטי ווילבקין, דורסי וחבריהם, מריצים את הקבוצה בהתקפה ואילו ההגנה הובילה את מכבי תל אביב ל-25:45 במחצית השנייה ו-55:106 במדד המשוקלל בסיום.

"זה דבר גדול להשיג שני ניצחונות במשחקי בק טו בק, לא עשינו את זה בכלל בעונה שעברה, וזה משמעותי כי שתי הקבוצות הגיעו ממש עייפות למשחקים הללו", אמר ווילבקין. "כשמסתכלים קדימה זה דבר גדול מאוד בשבילנו. עדיין יש הרבה מאוד משחקים בעונה הזאת, אבל אני אוהב את ההתקדמות והכיוון שלנו". על היכולת המצוינת שלו אמר הגארד האמריקאי: "אני בסך הכול מנסה לקחת את מה שההגנה נותנת לי".

יאניס ספרופולוס העניק 17 דקות לא שגרתיות לג'ון דיברתולומאו, והקפטן החזיר במשחק סולידי: "זה היה משחק טוב מאוד בשבילנו, הרמנו את הרמה בהגנה ועצרנו אותם על 65 נקודות, זה היה חלק מתוכנית המשחק שלנו. במחצית השנייה הצלחנו להגיע יותר למשחק המעבר, ופתחנו את המשחק. יש להם הרבה שחקני מפתח, גארדים מצוינים, ספנוליס וברנדון פול והם הגיעו אחרי ניצחון על צסק"א ושיחקו כדורסל טוב, אז לבוא ולהציג יכולת הגנתית כזאת זה דבר חשוב בשבילנו".

נייט וולטרס שחקן מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב, אתר רשמי
רק שיימשך. וולטרס חודר לסל/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב

2. הניצחון בשביל ספרופולוס

המנצח הגדול של המשחק היה יאניס ספרופולוס. המאמן שהוחלף על ידי דיוויד בלאט בקיץ שעבר באולימפיאקוס אחרי ארבע עונות טובות מאוד התכבד בטקס לפני המשחק. בסיום הוא היה נראה מחויך כשחיבק את כל אנשי הקבוצה, בזמן שהשחקנים רוקדים על המגרש בדרך לאחד מניצחונות החוץ המשכנעים ביותר של הקבוצה בשנים האחרונות.

"אני רוצה להודות לנשיאים של אולימפיאקוס ולכל האוהדים של הקבוצה על הכבוד שעשו לי", אמר המאמן הנרגש במסיבת העיתונאים בסיום. "הם נתנו לי כבוד גדול ואני תמיד אזכור אותם. אני רוצה לאחל לאולימפיאקוס את כל הטוב שבעולם".

"החיבור של יאניס למועדון ברמת המחויבות הוא מהמרשימים שהיו לנו", הודה אחד האנשים הוותיקים במועדון. "הוא נותן הכול ומגיע לו שבמשחק עם מטען כל כך גדול עבורו הקבוצה תיראה כמו שהיא נראתה. אין ספק שהניצחון הזה הוא קודם כל בשבילו".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב הביסה 65:90 את אולימפיאקוס בחוץ

לכתבה המלאה
משמאל: טאריק בלאק, קווינסי אייסי, אותלו האנטר, מכבי תל אביב. האתר הרשמי של חימקי מוסקבה, אתר רשמי
בלט מהספסל. אייסי עם החברים/אתר רשמי, האתר הרשמי של חימקי מוסקבה

3. דורסי ואייסי מתבלטים

שניים מהמצטיינים של המשחק הגיעו מהספסל הצהוב - קווינסי אייסי וטיילר דורסי. אייסי סיים את המשחק עם 8 נקודות, 8 ריבאונדים ומדד 10, כשעד עתה המספרים הכוללים שלו בחמישה משחקים עמדו על 9 נקודות, 19 ריבאונדים ומדד של 9 בלבד. דורסי קלע 19 נקודות, הוריד 4 ריבאונדים, מסר 3 אסיסטים, חטף 2 כדורים ורשם מדד משוקלל של 23. המספרים המשוקללים שלו לפני המשחק? 13 נקודות, 12 ריבאונדים, 2 אסיסטים, 3 חטיפות ומדד של 12.

"משחק הגנתי מצוין, המאמן אומר לנו כל הזמן שהמפתח שלנו זה ההגנה הקבוצתית, ואני חושב שעשינו משחק טוב מאוד"', אמר אייסי המרוצה בחדר ההלבשה. "ההגנה היא המפתח, כל שחקן מגבה את החבר שלו, כולם משתתפים, ובגלל זה אנחנו נראים טוב".

במכבי תל אביב סיפרו כי ההצטיינות של השניים היא דבר משמעותי מאוד להמשך הדרך. אייסי אמור להיות הגיבוי של עומרי כספי לעמדה מספר 4. דורסי, שהגיע על תקן "הרכז" הנוסף בסגל, לא תפקד עד השבוע שעבר כשבקבוצה החליטו לזנוח את התוכניות לאזרח אותו והלבישו אותו כזר למשחק הליגה נגד הפועל ירושלים. התוצאה - פריצה שלו בשניים משלושת המשחקים האחרונים.

"עד עכשיו קיבלנו תפוקה גבוהה מארבעה-חמישה שחקנים", סיפרו בקבוצה, "ווילבקין, בלאק, כספי, האנטר, וולטרס וקצת מזוסמן בצד ההגנתי. חשוב לנו בכל משחק לקבל עוד שחקן או שניים ביכולת גבוהה מבין דורסי, אייסי, בריאנט והישראלים. כשהם נותנים את האנרגיות מהספסל, אנחנו במצב מצוין".

אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
בדרך לעונה גדולה? אוהדי מכבי תל אביב/דני מרון

4. מרגישים שזו העונה שלהם. בצדק?

בתום המחזור השישי מתייצבת מכבי תל אביב במקום הרביעי בטבלה עם מאזן של ארבעה ניצחונות מול שני הפסדים ביחד עם חימקי מוסקבה ואנדולו אפס, כשרק צסק"א מוסקבה, ברצלונה ומילאנו, קבוצות שהשקיעו סכומי כסף גדולים בהרבה הקיץ, מדורגות מעליה. "זו פתיחת עונה מדהימה, אנחנו נמצאים במומנטום נהדר", סיפרו בקבוצה בהתרגשות.

מנגד, המאמן ניסה להישאר עם הרגליים על הקרקע: "יש עוד דרך ארוכה לעשות, ואנחנו לא צריכים לחשוב שהשגנו משהו מאוד חשוב חוץ מזה שניצחנו משחק חשוב מאוד בחוץ".

ואולי הניסיון של ספרופולוס לרדת לקרקע מגיע בדיוק בזמן. בעונה שעברה רשמו הצהובים רצף של ארבעה ניצחונות בין המחזורים 17 ל-20, שאחריו דובר כי הם נמצאים במסלול הנכון כדי להגיע לפלייאוף, אלא שאז הובסה הקבוצה נגד באסקוניה, והמומנטום נעצר. פתיחה מרשימה? רק לפני שנתיים, תחת נבן ספאחיה, פתחה מכבי תל אביב במאזן 2:4, כולל ניצחון על ריאל מדריד בבית, והובסה במשחק השביעי בבית נגד אפס אנדולו. למרות זאת הצהובים המשיכו למאזן 4:7, מה שלא הספיק בסופו של דבר כשהם מנצחים בשישה מ-19 המשחקים הבאים.

שחקן מכבי תל אביב עומרי כספי. דני מרון
בשני כבר חוזרים לליגה. כספי/דני מרון

5. שבוע רגוע לפני השיגעון

הקבוצה תשוב לישראל לקראת המשחק נגד עירוני נהריה בליגה ביום שני, במה שיתחיל שבוע נוח יחסית מבחינת לוח זמנים. בחמישי תגיע ליד אליהו אלבה ברלין, עם ניצחון אחד משישה משחקים עד כה ביורוליג, אלא שאחרי המשחק נגד הגרמנים יחלו הצהובים בלו"ז מטורף של חמישה משחקים ב-13 ימים.

ביום ראשון, ה-10 בספטמבר מכבי תל אביב תתארח נגד הפועל אילת בגביע המדינה, ארבעה ימים לאחר מכן תשחק נגד באסקוניה בחוץ, בשבת תתארח באשדוד בליגה, ותשלים את הלוח עם משחקים ב-19 וב-22 בנובמבר בחוץ ביורוליג - נגד מילאנו וברצלונה.

שתי נקודות אור חיוביות עבור הצהובים שאמורות להקל על העומס הן החלטת מנהלת הליגה ללכת לקראתם ולדחות את משחק הליגה נגד הפועל באר שבע שהיה אמור להיות בין אילת לבאסקוניה, וכן החלטת המועדון להוציא טיסה מיוחדת שתחזיר את השחקנים כמה שיותר מוקדם בחזרה לארץ אחרי המשחק נגד באסקוניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully